Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@05:05:19 GMT

تبرئه بی تبرئه!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۴۷۳

تبرئه بی تبرئه!

حکم تبرئه ۳ متهم به‌قتل در حالی از سوی قضات دیوان عالی کشور رد شد که آنها در مراسم قسامه بر بی‌گناهی خود سوگند یاد کرده بودند.

به‌گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به‌دنبال آتش‌سوزی در کانکسی در شهرری آغاز شد.

پس‌از حضور مأموران آتش‌نشانی و خاموش کردن آتش، جسد سوخته دو مرد ناشناس داخل کانکس پیدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این دو مرد قبل از آتش‌سوزی به قتل رسیده بودند. به این ترتیب اجساد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شدند و شناسایی عامل یا عاملان جنایت در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

هرچند شدت سوختگی به حدی بود که اجساد قابل شناسایی نبودند اما با این حال مأموران موفق شدند هویت دو قربانی را شناسایی و خانواده‌های‌شان را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید

تبرئه پسر شیمیدان از اتهام قتل عمد

پدر یکی از مقتولان گفت: پسرم مدتی قبل با یکی از دوستانش به‌نام مسعود اختلاف حساب داشت و فکر می‌کنم او در قتل پسرم نقش داشته است. با این اظهارات مسعود ۲۶ساله بازداشت شد اما اتهامش را نپذیرفت. در ادامه تحقیقات دو متهم دیگر به‌نام‌های کریم و اسماعیل نیز به‌عنوان مظنون بازداشت و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

متهمان در نخستین جلسه دادگاه مدعی شدند که بی‌گناه هستند و می‌توانند شاهدانی را برای اثبات ادعایشان به دادگاه معرفی کنند. به این ترتیب سه متهم بار دیگر به دفاع از خود پرداختند.

در جلسه دوم دادگاه اولیای دم هر دو مقتول درخواست قصاص کردند و خواهان روشن شدن علت قتل شدند اما متهمان با رد اتهام قتل به دفاع از خود پرداختند.

یکی از متهمان در دادگاه گفت: من و یکی از مقتولان با هم اختلاف حساب داشتیم. اما مشکل حل شد و دیگر اختلافی نداشتیم. تا اینکه شنیدم او به قتل رسیده است. حالا هم من بی‌دلیل بازداشت شده‌ام.

متهم دوم نیز در دفاع از خود گفت: من آن شب اتفاقی در آن محل بودم. پس از آن چون وسیله‌ای برای بازگشت به خانه نداشتم با پسرخاله‌ام تماس گرفتم که پاسخ نداد. به او پیامک ارسال کردم و از او خواستم دنبالم بیاید.

چون پسرخاله‌ام پاسخ نداد این بار به دخترخاله‌ام پیامک ارسال کردم و از او خواستم تا برادرش را دنبالم بفرستد. اما همین موضوع و آنتن دهی گوشی موبایلم در نزدیکی محل جنایت باعث شد اشتباهی بازداشت شوم. من اصلاً قربانی‌ها را نمی‌شناختم و اشتباهی دستگیر شدم.

در ادامه متهم دیگر هم عنوان کرد: چون هنگام آتش‌سوزی من در آن حوالی حضور داشتم پلیس بی‌دلیل مرا بازداشت کرد.

به این ترتیب قضات دادگاه پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. ولی چون اولیای دم دو قربانی نتوانستند ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند آنها ادای قسم را به متهمان واگذار کردند و سه متهم بر بی‌گناهی خود قسم خوردند و حکم تبرئه آنها صادر شد.

اما حکم صادره با ایراد از نحوه برگزاری مراسم قسامه از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده برای از سرگیری تحقیقات و افشای راز قتل دو مرد جوان بار دیگربه شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگردانده شد.

منبع: روزنامه ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تبرئه حکم دادگاه قتل نقض پرونده دیوان عالی کشور اولیای دم اخبار حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد

آفتاب‌‌نیوز :

حسین شاهرخی وکیل مدافع پرونده مرگ مشکوک مرحوم فکور صبور در یکی از صفحات مجازی خود مدعی شد: "پس از انتشارخبر محکومیت فرد مرموز در پرونده مرحوم زهره فکور صبور به لطف پروردگار طی عملیات ویژه مامورین خدوم نیروی انتظامی م. ن ظرف ۲۴ ساعت در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی ازتمام کسانی که از این فرد شکایت یا ادعایی دارند درخواست می‌شود ظرف ۴۸ ساعت آینده به کلانتری ۱۲۹ جامی و یا دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه نمایند.

این خبر حاکی است ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ رسانه‌های جمعی اعلام کردند که زهره فکورصبور بازیگر سینما و تلویزیون علیرغم سلامت جسمی در سن ۴۳ سالگی در منزل شخصی خود درگذشته است.

او پیش از فوت، مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی بی‌همگان به کارگردانی بهرنگ توفیقی بود که ناتمام مانده و هنرمندی دیگری جایگزین او شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • متهم به قتل زهره فکور صبور بازداشت شد
  • ببینید | بازداشت متهم به قتل زهره فکور صبور
  • فیلم| لحظه بازداشت متهم به قتل زهره فکور صبور
  • فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو آستین بالا زدند
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو دست به کار شدند
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود