Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به حاکمیت تفکر بسیجی بر ارکان این نهاد، عنوان کرد: در جهاددانشگاهی علی‌رغم مشکلات موجود، اما نگاه جهادی و بسیجی چرخ توانایی و ظرفیت‌های این نهاد را فعال نگه داشته است.

دکتر مظاهر بابایی یکشنبه ٣٠ آبان در آیین گرامیداشت هفته بسیج که در مجتمع جهاددانشگاهی شیراز و با حضور رئیس بسیج ادارات سپاه فجر فارس برگزار شد، ضمن تبریک این هفته، بیان کرد: از روزی که نهاد جهاددانشگاهی تاسیس شد ابتدا بسیجی بودیم و بعد جهادگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در اساسنامه و فرهنگ جهاد، رویکرد بسیجی جدای از جهاد و جهادگری نیست، تصریح کرد: بسیج واژه‌ای کوتاه اما دارای مفاهیم عمیق است و امروز همه افراد صاحبنظر در حوزه‌های مختلف مدیریتی و عقیدیتی بر این باورند که این فرهنگ می‌تواند در همه ابعاد ‌سازنده باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس افزود: امروز پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، مشاهده می‌کنیم که همچنان بسیج به عنوان یک تشکل حرف برای گفتن دارد، چرا که نگاه بسیج به نظام و انقلاب و دین، یک نگاه کامل و جامع است.

بابایی ادامه داد: برخلاف اینکه تصور می‌شد بسیج تنها در صحنه‌های نبرد و دفاعی حضور دارد اما امروز حضور بسیج در همه سطوح و هرجایی که نیاز به خدمت باشد، ملموس است.

او با اشاره به سخن رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه «یکی از شاخصه‌های مهم بسیجی بودن، داشتن بصیرت است»، گفت: این بصیرت و دانش بسیجی است که مشخص می‌کند باید کی و کجا حضور داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: بسیجی بودن صرفا عضو یک پایگاه و حوزه بودن نیست، بلکه بسیجی به نگاه و تفکری است که وجود دارد.

بابایی انقلابی بودن را از دیگر شاخص‌های یک بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیجی برای خدمت منتظر دعوت کسی نمی‌ماند.

او با بیان اینکه امروز هم نگاه و تفکر بسیجی لازم است،
گفت: اگر همت و تلاش و نگاه بسیجی همواره وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از مجموعه‌های برگرفته از انقلاب است که با نگاه بسیجی در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی و آموزش برای رفع نیازهای جامعه وارد میدان شد.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی که امروز جامعه غرب به این رسیده که ارزشمندترین و گرانترین عامل برای یک سازمان منابع انسانی آن سازمان است، اما چهل سال پیش این فرهنگ و نگاه با تشکیل بسیج چند میلیونی توسط امام(ره) به منصه ظهور رسید.

او تاکید کرد: اگر همه تجهیزات و منابع مالی در اختیار یک سازمان باشد اما منابع انسانی توانمند وجود نداشته باشد، قابل انکار نیست که آن سازمان موفق نخواهد بود و این یک عنصر غیرقابل رقابت است.خوشبختانه نمونه‌های بازر این سازمان‌ها، جهاددانشگاهی است که در حوزه‌های مختلف حرف‌های زیادی در سطح کشور و منطقه دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ابراز امیدواری کرد که وارثان خوبی برای شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت باشیم و گفت: امید است در شمار بسیجیان واقعی باشیم و صره را از ناصره تشخیص دهیم.

بابایی عاملی که موجب رشد بسیج شده را احساس مسئولیت نسبت به وظایف دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مجموعه جهاد این رویکرد وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس مجدد ابراز امیدواری کرد که با بصیرت، دانش، تعهد و نگاه انقلابی گام‌های پیشرفت مستحکم تر از قبل برای کشور برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاددانشگاهی فارس هفته بسیج بابایی استانی علمی و آموزشی رئیس جهاددانشگاهی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی بی‌واسطه با دانشجویان به گفت‌وگو نشست.

در این برنامه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حوزه کشاورزی، بذر هیبریدی به نمایش گذاشته شد. 

در برنامه «بی‌واسطه» دستاورد محققان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مبارزه با گرد و غبار با عنوان مالچ پاشی به تصویر کشیده شد. 

همچنین نمایشگاه ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان طرح پویش اشتغال در این برنامه نشان داده شد، بر این اساس دانشجویان می توانند شغل مورد نظر خود را در ارتباط با صنایع مختلف بیایند و از دوران دانشجویی وارد شغل مورد نظر شوند. 

در بخشی از این برنامه واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به نمایش گذاشته شد، پردیس این واحد دانشگاهی با هدف تبدیل علم به ثروت فعالیت می‌کند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جاری، ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است که هزار میلیارد تومان آن از فناوری کسب شده است، یعنی ۶۰ درصد درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه و ۴۰ درآمد غیرشهریه‌ای است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم