Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «تهران 20»، بیست و نهم آبان ماه، با حضور "علی عبداله پور" مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به بررسی نقص فنی تردد قطار های خط ۴ مترو تهران پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ علی عبداله پور در خصوص اختلالی که صبح شنبه در خط 4 مترو تهران اتفاق افتاده بود، توضیح داد: ساعت نزدیک به 7:05 بود که یکی از قطار ها در ورودی ایستگاه تئاترشهر در خط 4با درگیری ترمز مواجه و متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: سیستم حرکتی قطارها به صورتی هست که وقتی دچار اختلالی می شوند برای حفظ ایمنی جان مسافران، قطار متوقف می شود تا عملیات آزاد سازی ترمز انجام شود.

علی عبداله پور در ادامه افزود: برای رفع این مشکل قطار دیگری را از پشت به قطار غیرفعال متصل کردیم تا آن را به سمت اولین ایستگاه هول دهد. این عملیات یک عملیات فنی و در عین حال ظریف است چراکه باید طوری به قطار آسیب دیده ضربه وارد شود که برای مسافران و بدنه قطار مشکلی پیش نیاید، همچنین ضربه وارد شده نباید خیلی هم ضعیف باشد تا اتصال به درستی صورت گیرد. در نهایت با این اقدام قطار به سمت ایستگاه آورده شد و مسافران از قطار خارج شدند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: می دانم که تحمل این شرایط در قطار، سخت است در این خصوص از تمامی افرادی که در قطارهای ما و در سکوهای ما معطل شدند، معذرت می خواهم، اما سعی من و همه همکارانم در این بود که سریع تر مشکل را برطرف کنیم.

در این میان "ابوالقاسم رحمانی" خبرنگار و پژوهشگری که به تازگی از خشکی زاینده رود و مطالبات کشاورزان اصفهانی گزارشی میدانی تهیه کرده بود طی مکالمه تلفنی مهمان دیگر برنامه «تهران 20» شد.

وی ضمن اطلاع رسانی از وضعیت موجود در تجمع مردم اصفهان در زاینده رود خشک شده افزود: متاسفانه شرکت های صنعتی آب بر بزرگی که در اصفهان مشغول به فعالیت هستند، هم اکنون در ساکت ترین حالت ممکن قرار دارند و هیچ واکنشی در قبال اعتراض جمعی کشاورزان نشان نمی دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر مترو مسافران اصفهان اصفهان فرهنگ و هنر مترو مسافران برنا مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صبح دیروز(۱۰اردیبهشت) بروز یک مشکل فنی در خط۵ متروی تهران، سرویس‌دهی به مسافران این خط را با اختلال روبه‌رو کرد. در پی این اتفاق شرکت بهره‌برداری مترو اعلام کرد که به‌علت اختلال پیش آمده در سیستم علائم خط۵ متروی تهران (صادقیه)، برای حفظ ایمنی مسافران و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی تا اطلاع ثانوی اعزام قطارهای تندرو از ایستگاه گلشهر انجام نمی‌شود و در این مدت اعزام تمام قطارها در این خط به‌صورت عادی انجام خواهد شد. با توجه به بروز این حادثه، علاوه بر توقف حرکت قطارهای سریع‌السیر، مسافرگیری قطارهای عادی هم با سرعت کم پیش رفت و سرفاصله حرکت قطارها از ۱۵دقیقه کمی افزایش پیدا کرد. با توجه به این موضوع و سرویس‌دهی به مسافران، شرکت اتوبوسرانی هم پای کار آمد.

بیشتر بخوانید: مرگ تلخ یک شهروند در متروی تهران + عکس

روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران درخصوص اختلال پیش‌آمده در خط۵ مترو، از بررسی علت این موضوع خبر داد و گفت: «صبح روز دوشنبه در خط۵ شاهد اختلال بودیم که دلایل آن در دست بررسی است تا علل این اتفاق شناسایی شود.»

دلیل توقف اعزام قطارها

همچنین شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از مسافران خط۵، توضیحات تکمیلی در این زمینه ارائه کرد: «صبح دوشنبه به‌دلیل بروز اختلال در خط۵، اعزام قطارهای تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به‌طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجددا از سرگرفته شود، اما به‌منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطارها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقا مشخص نیست، اطلاعات تکمیلی درخصوص از سرگیری اعزام قطارهای تندرو و رفع مشکل در خط۵، متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.»
درخصوص دلیل اصلی این ماجرا خبر می رسد برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، ته‌سیگار های خود را در داخل محوطه ریخته بودند و پیمانکار نظافت ایستگاه هم در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته‌سیگارها را داشت تا در دید مسافر نباشد اما متاسفانه آتش به کابل‌های سیگنالینگ رسیده و موجب قطعی آن شده است.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228977 برچسب‌ها متروی تهران

دیگر خبرها

  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری