Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@07:09:56 GMT

رونمایی از ۳ عنوان کتاب نویسندگان بومی اسدآبادی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۶۴۲

رونمایی از ۳ عنوان کتاب نویسندگان بومی اسدآبادی

ایسنا/همدان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سه عنوان کتاب نویسندگان بومی شهرستان اسدآباد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مسئولان شهرستان و نویسندگان در کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین رونمایی کتاب‌های نویسندگان اسدآبادی اظهار کرد: در یکسال گذشته تعداد ۹باب کتابخانه عمومی در سطح شهر و روستاهای استان همدان به بهره برداری رسید که برخی از این طرح‌ها از جمله پروژه‌هایی بودند که ۱۰ سال از دستگاه‌های اجرایی دیگر باقی مانده بود و با تحویل این پروژه‌ها از دستگاه اجرایی مذکور اداره کتابخانه‌های عمومی استان این طرح‌ها را به سرانجام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای بیش از ۱۰هزار برنامه فرهنگی در سطح استان

عاطفه زارعی با بیان اینکه طی یکسال گذشته بیش از ۱۰هزار فعالیت فرهنگی در حوزه‌های مختلف توسط  اداره کتابخانه‌های عمومی همدان در سطح استان اجرا شده، تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی یک هزار و ۱۵۰ فعالیت فرهنگی و برنامه فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی سطح استان اجرا شده است.

وی همچنین از تجهیز ۷۵ درصد کتابخانه عمومی سطح استان به وای فای در یکسال گذشته خبر داد و ادامه داد: در هفته کتاب اولین کاروان دوستی با کتاب در ۱۹ آبان ماه در شهرستان کبودراهنگ کار خود را برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای و اجرای برنامه‌های شاد در مناطق محروم و فاقد زیر ساخت‌های فرهنگی حوزه نوجوانان استان با محوریت دو روستای این شهرستان آغاز کرد.

زارعی با بیان اینکه طرح کاروان دوستی با کتاب در  مناطق محروم و فاقد زیرساخت فرهنگی ۱۰ شهرستان دیگر استان‌ همدان نیز اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این برنامه یک فعالیت داوطلبانه به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه به شمار می‌رود.

وی تصریح  کرد:با توجه به شیوع کرونا کتابخانه‌های عمومی سطح استان فعالیت خود را تعطیل نکردند و با فرایند کار با توجه به به بخش‌های فیزیکی موجود در فضای مجازی فعالیت‌های خود را ادامه دادیم.

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در اسدآباد

فرماندار اسدآباد نیز از برگزاری ۱۰۰عنوان برنامه فرهنگی در حال اجرا به مناسبت هفته کتاب در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در بحث کتابخانه‌های عمومی کارهای فرهنگی خوبی در شهرستان در حال انجام است.

سعید کتابی با اشاره به اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمندکرونا از یکم آذرماه یاد آور شد: فضا برای برنامه‌های فرهنگی بیشتر با اجرای طرح  فوق قطعا برای شهرستان بیشتر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پنجاه سالگی کتابخانه عمومی شهید رجایی شهر اسدآباد به عنوان تنها کتابخانه عمومی این شهر بیان کرد: با توجه به بهره‌برداری طرح توسعه این کتابخانه در سال گذشته در حال حاضر این کتابخانه دارای امکانات خوب کتابخانه بوده ضمن اینکه این‌کتابخانه در طول پنجاه سال نقطه ثقل بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شهرستان به شمار می‌رود.

کتابی در ادامه در رابطه با کتابخانه استاندار اسدآباد نیز ادامه داد:به سرانجام رسیدن پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان شاخص‌ترین پروژه فرهنگی شهرستان نقطه عطفی فرهنگی مهم برای توسعه فضای کتابخوانی  شهرستان خواهد بود.

وی  اظهار کرد: از ماه‌های گذشته عملیات اجرایی طرح فوق پس از ۱۰سال وقفه و رکود دوباره فعال شده و درحال حاضر دارای ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی است.

کتابی با اشاره به اینکه تکمیل  کتابخانه استاندارد اسدآباد به اعتباری افزون بر ۹ میلیارد تومان نیاز دارد ،گفت: در حال حاضر طرح فوق دارای چهار میلیارد تومان اعتبار بوده و ادامه روند طرح در دست اجراست که امیدواریم با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بتوان با اخذ اعتبارات دیگر نسبت به اتمام طرح اقدام کرده و از وقفه در روند تکمیل طرح جلوگیری کنیم.

وی  همچنین از  طرح توسعه کتابخانه شهر آجین خبر داد و تصریح کرد:قطعا با مساعد شدن شرایط آب هوا با اعتبار اختصاص یافته عملیات اجرایی  طرح فوق نیز آغاز خواهد شد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد هم با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد دارای ۵۶ هزار نسخه کتاب بوده که به نسبت سال گذشته رشد داشته، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون سه هزار نسخه کتاب توسط بنیاد قلم‌چی، ناشرین، دوستداران کتاب و شهروندان اسدآبادی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهداء شده است.

مهدی مرادیان تمجید تعداد کتاب‌های حوزه کودک کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را ۱۱ هزار و ۵۰۱ نسخه برشمرد و گفت: ۲۰ درصد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی اسدآباد به بخش کودک اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان این آیین از سه عنوان کتاب نویسندگان بومی شهرستان شامل کتاب (از میان طوفان) اثر  زهرا غفاری مهرا، کتاب (گلزار ترانه) اثر حمید محمدی دمساز و کتاب
(آجین: نگاهی به تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و هنر) اثر محمود قاسمی آزمون با حضور نویسندگان آثار رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها کتابخانه های عمومی رونمایی کتاب کتابخانه استاندارد برنامه فرهنگی و هنری مناسبت هفته کتاب کتابخانه های عمومی کتابخانه عمومی برنامه فرهنگی سال گذشته سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند