Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@15:55:21 GMT

"خفاش سفید"، پهپاد جاسوسی جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۶۹۱

'خفاش سفید'، پهپاد جاسوسی جدید آمریکا

به نظر می‌رسد نیروی هوایی ارتش آمریکا در آستانه رونمایی از پهپاد‌های جاسوسی جدید خود به نام "خفاش سفید" است.

به گزارش ایسنا به نقل از آی‌ای، بهترین راه برای مقابله با شایعات، گفتن حقیقت است. به نظر می‌رسد همین ایده در پشت ویدیوی جدیدی است که توسط مرکز توسعه تسلیحات نیروی هوایی ایالات متحده (PACE) منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویدئو شیوه جمع‌آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی در جبهه‌های جنگ را از دیرباز تاکنون روایت می‌کند که در طول دهه‌ها بهبود یافته است.

ایالات متحده اکنون بسیار جلوتر از روز‌هایی که بالن به هوا می‌فرستاد تا بفهمد پشت خطوط دشمن چه می‌گذرد، است. رقبای ایالات متحده در آن سوی دنیا هستند و ارتش این کشور به دنبال توانایی "یافتن غیر قابل تشخیص‌ها" است.

اما در پایان این ویدئو که می‌توان از آن به عنوان یکی از ویدئو‌های تبلیغاتی نظامی یاد کرد، راوی به طور خاص به "خفاش‌های سفید" اشاره می‌کند.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، پهپاد "RQ-۱۸۰" با نام مستعار "خفاش سفید" (White Bat) در سپتامبر امسال در نزدیکی فیلیپین مشاهده شد که بر اساس گزارش‌ها، دارای قابلیت‌های رادارگریزی، پرواز در ارتفاع بالا و پرواز طولانی مدت است.

بر اساس گزارش‌ها، پهپاد "RQ-۱۸۰" با استفاده از بودجه طبقه‌بندی شده و محرمانه توسعه یافته است و مدتی است که توسط ارتش ایالات متحده استفاده می‌شود.

فاصله میان دو بال "خفاش سفید" ۴۰ متر گزارش شده و گفته می‌شود دارای استقامت پروازی ۲۴ ساعته است و در حال حاضر هفت فروند از این نوع پهپاد جاسوسی در حال استفاده هستند.

با افزایش تعداد گزارش‌ها مبنی بر مشاهده این پهپاد، نیروی هوایی ایالات متحده احتمالاً به این باور رسیده است که اکنون زمان خوبی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد خفاش‌های سفید است.

همچنین تصویر یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ برای کمی بیش از یک ثانیه در این ویدیو ظاهر می‌شود که شبیه به هواپیمای بدون سرنشین "SR-۷۲" است.

انتظار می‌رود این پهپاد مافوق صوت که توسط شرکت "لاکهید مارتین" در حال توسعه است، پسر پرنده سیاه" (Son of Blackbird) نامیده شود و توانایی رسیدن به سرعت شش ماخ را داشته باشد. انتظار می‌رود این پهپاد تا سال ۲۰۲۵ به پرواز درآید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پهپاد جاسوسی آمریکا ایالات متحده خفاش سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ای بی سی نیوز در مطلبی آورده است: پس از واکنش‌های شدید مقامات رژیم صهیونیستی به احتمال تحریم گردان‌های ناقض حقوق بشر در کرانه باختری، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به مجلس نمایندگان از لغو این تصمیم و ادامه کمک و همکاری‌های نظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری ای بی سی نیوز نوشته است که دولت بایدن تشخیص داده است که سه گردان نظامی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی مرتکب «نقض فاحش حقوق بشر» علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری شده‌اند، اما به علت اقداماتی که اسرائیل می‌گوید برای رسیدگی به این مشکل انجام داده است، همچنان واجد شرایط دریافت کمک نظامی آمریکا خواهند بود.

براساس گزارش ای بی سی نیوز، ارزیابی دولت بایدن که هنوز علنی نشده است و در صورت عدم برداشتن گام‌های مشخص توسط رژیم صهیونیستی می‌تواند تغییر کند که در نامه‌ای بدون تاریخ توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان تشریح شده است.

بلینکن ابراز کرده است: «این تصمیم ایالات متحده هیچ گونه تأخیری در ارائه کمک از سوی ایالات متحده ایجاد نمی‌کند و اسرائیل قادر خواهد بود تمام مبلغ اختصاص داده شده در لایحه تصویب‌شده کنگره را دریافت کند».

این خبرگزاری درباره اتهامات مربوط به این گردان‌ها نوشته است که هر یک از این اقدامات قبل از شروع جنگ ۷ اکتبر رخ داد. هیچیک از این پرونده‌ها شامل عملیات علیه حماس در غزه یا علیه ایران یا «گروه‌های نیابتی» آن نمی‌شود. به عبارتی دیگر، اقدامات این گردان‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی بوده است.

با این حال، تصمیم بلینکن احتمالاً منتقدان دولت بایدن را آزار خواهد داد که می‌گویند رژیم اسرائیل باید بابت جنگ غزه که جمعیت غیرنظامی را به سمت قحطی سوق داده است، پاسخگو باشد و دولت بایدن اقدامات کافی برای جلوگیری از آن انجام نداده است.

عیسی امرو، فعال برجسته حقوق بشر فلسطینی که در شهر الخلیل کرانه باختری زندگی می‌کند، به ای بی سی نیوز گفت که از تصمیم ایالات متحده ناامید است اما تعجب نکرده است. به گفته او «آمریکا اقدامات مشخصی برای کاهش و به حداقل رساندن خشونت و ایجاد صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام نمی‌دهد».

مقامات دولت بایدن در پاسخ می‌گویند که روند بررسی نقض حقوق بشر منصفانه بوده است و با رژیم اسرائیل رفتار ترجیحی نمی‌شود. آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که همکاری نظامی ایالات متحده با کشورها از طریق فرایندی به نام «بهسازی» است که کشورهای خارجی را تشویق می‌کند تا فعالان منفی را از ارتش خود حذف کنند.

بلینکن روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفته بود: «هر موقعیتی متفاوت است و ما باید تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری حقایق و پیگیری حقایق انجام دهیم و این همان کاری است که ما انجام می‌دهیم.»

تحت یک قانون فدرال موسوم به قانون لیهی، ارتش ایالات متحده موظف است از تسلیحات، آموزش و سایر کمک‌های نظامی به هر واحد نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده، خودداری کند. با این حال، طبق نامه بلینکن، این قانون برای کشورهایی که اصلاحاتی را «برای محاکمه اعضای مسئول واحد» انجام داده‌اند استثنا قائل شده است.

به گفته یک فرد آشنا با این روند، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی همچنین توافقنامه خاصی دارند که ایالات متحده را ملزم می‌کند قبل از اتخاذ هر گونه تصمیمی مرتبط با قانون کمک‌های خارجی، با اسرائیلی‌ها مشورت کند. این شخص افزود، این رایزنی‌ها با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و اگر مشخص شود که یک واحد نظامی «اقدامات اصلاحی یا پاسخگویی رضایت‌بخش» را انجام نداده است، کمک‌های ایالات متحده محدود خواهد شد.

به طور کلی، پنج واحد - سه نظامی و دو غیرنظامی - به دلیل نقض حقوق بشر تحت بررسی بودند که بر اساس نامه بلینکن، چهار مورد از آنها مراحل اصلاحی مناسب را طی کرده‌اند.

به گفته ای بی سی نیوز، رژیم صهیونیستی همچنین تأیید کرده است که یکی دیگر از گردان‌های ارتش رژیم اسرائیل «اقدامی مغایر» با قوانین اسرائیل داشته است. بلینکن خاطرنشان کرد که در نتیجه، این واحد در سال ۲۰۲۲ از کرانه باختری به بلندی‌های جولان منتقل شد.

این توصیف به گردان نتساه / نتزاه یهودا اشاره می‌کند که برای مردان یهودی افراطی ارتدکس تأسیس شده است. بلینکن در نامه‌ی خود نوشته است: «اسرائیل اطلاعات جدیدی در رابطه با وضعیت یگان ارائه کرده است و ما در حال شناسایی مسیری برای اصلاح مؤثر این واحد خواهیم بود.»

او به جانسون، که یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی برای ارائه لایحه کمک خارجی در کنگره است، اطمینان داد: «اما این [بررسی] هیچ تأثیری بر حمایت ما از توانایی اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس، ایران، حزب‌الله یا سایر تهدیدها نخواهد داشت.»

بلینکن خاطرنشان کرد که علی‌رغم شواهد بسیار از نقض فاحش حقوق بشر و قوانین بشردوستانه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، هیچ واحد دیگری مغایر با قانون لیهی یافت نشد.

وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته، پس از گزارش‌های آکسیوس و پروپوبلیکا مبنی بر اینکه ایالات متحده قصد دارد گردان‌های اسرائیلی را «تحریم» کند، با مقامات ارشد رژیم اسرائیل صحبت کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که در چنین اقدامی با دولت بایدن مبارزه خواهد کرد و آن را «ضعف اخلاقی» خواند.

کد خبر 748374

دیگر خبرها

  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟