Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی احمدلو روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با گازرسانی به ۳۸ روستای در دست اقدام سه هزار و ۴۷۲ خانوار روستایی از توابع شهرستانهای زنجان، ابهر، خدابنده، ایجرود و طارم به شبکه گاز کشور متصل می شوند.

وی از اختصاص ۱۰۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح ها خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸/۴ درصد خانوارهای روستایی استان زنجان از گاز طبیعی بهره مند هستند، اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای استان با شتاب مطلوبی در حال اجرا است که با تداوم روند فعلی، تعداد روستاهای بهره مند استان به ۶۴۱ روستا می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدلو با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های پروژه های گازرسانی در شرکت گاز استان زنجان رساندن گاز طبیعی به مناطق صعب العبور و مناطق محروم است تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در حوزه گازرسانی میزان بهره مندی خانوارهای استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی یادآورشد: در حال حاضر، جمعیت بهره مند از گاز طبیعی استان زنجان در مجموع بخش روستایی و شهری به ۲/۹۶ درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده های میان تقطیر، افزود: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت‌ها را کاهش داده و مزیت‌های زیست محیطی فراوانی به دنبال دارد.

احمدلو، با اشاره به افزایش هر ساله تعداد مشترکین گاز طبیعی و میزان مصرف گاز در استان، گفت: از این‌رو به هم استانی‌های توصیه می‌شود با صرفه جویی در مصرف گاز، به تامین مطمئن گاز به‌ ویژه در مناطق سرد سیر استان کمک کرده و امکان پایداری گازرسانی در تمامی بخش های مصرفی گاز طبیعی را در روزهای سرد را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در راستای حرکت در مسیر چشم انداز تدوین شده و اجرای پروژه های زیر ساختی گام بر می داریم، گفت: پیگیری اجرای پروژه های زیرساختی بخش تولیدی و صنعتی، جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های میان تقطیر به منظور کمک به کاهش هزینه تمام شده در بخش تولید، پیگیری اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه گازرسانی، توسعه شبکه و تاسیسات گاز طبیعی در شهرهای استان، بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه به مشترکین گاز و بهسازی زیر ساخت های ارائه خدمات با پیشبرد برنامه های GIS در حوزه های نقشه های خط سیر، موقعیت و کروکی انشعابات، نقشه های ازبیلت، و انجام مطالعات مهندسی، تعریف پروژه های مقاوم سازی خطوط و تاسیسات گازرسانی و پیگیری اجرای آنها متناسب با اعتبارات ابلاغی، مهمترین برنامه های عملیاتی گاز زنجان در سال ۱۴۰۰ است.

برچسب‌ها گاز رسانی توسعه روستایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی توسعه روستایی زنجان گاز رسانی توسعه روستایی زنجان استان زنجان گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

سعید زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان، اظهار کرد: فرآیند عملیاتی شدن پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها از ابتدای امسال به صورت جدی آغاز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

وی گفت: گام اول پروژه در حوزه شهری است و کلیه صاحبان حرف و مشاغل، کسب و کارها، منازل، شهروندان در حوزه شهری به فیبر نوری متصل می‌شوند، برنمامه دولت این است که تا ۲۰ میلیون ارتباط و ۸۰ درصد خانوارهای کشور را به شبکه فیبر نوری متصل کند.

زاهدی ادامه داد: فرآیند اجرای پروژه در برخی شهرهای گیلان نظیر رشت و کومله به اتمام رسیده، از امروز عملیات اجرا در آستانه اشرفیه آغاز شده است؛ در تلاش هستیم در طول هر ماه پروژه در چند شهر اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پایان سال هر ۵۶ شهر استان به شبکه فیبر نوری مچهز شوند، تصریح کرد: صرفا در شهر آستانه باید در ابتدا ۱۶ کیلومتر حفاری انجام شود و عملا ۱۹ کیلومتر هم به فیبر نوری نیاز دارد که اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان را در بر می‌گیرد. میزان اعتبار و مسافت اجرای پروژه در هر شهر به میزان حفاری آن بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی از شهرهایی که شهرداران بیشترین همکاری و تعامل را دارند، آغاز می‌شود، اعتبارات این پروژه هم توسط دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل