Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:56:31 GMT

چگونه بهترین رادیاتور را انتخاب نماییم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۸۲۰

چگونه بهترین رادیاتور را انتخاب نماییم؟

امروزه تمایل افراد به استفاده از سیستم‌های گرمایشی جدید که بسیار مجهز بوده و به دلیل سادگی و بی خطر بودن کارایی بالایی را دارا می‌باشند افزایش یافته است. یکی از مهم‌ترین این تجهیزات گرمایشی، رادیاتور است، اغلب مردم در این زمینه با سوالات فراوانی مواجه هستند در ادامه متن با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره هایپر صنعت فامکو فعال در این حوضه اقدام به معرفی این وسیله گرمایشی مهم نموده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فامکو، روند گرمایش محیط توسط رادیاتور ها به این صورت است که دمای آب جریان یافته در رادیاتور توسط سیستم حرارت مرکزی که می‌تواند موتور خانه، پکیج یا سایر تجهیزات گرمایشی باشد افزایش می‌یابد و به وسیله یک پمپ به لوله‌ها انتقال یافته و سپس در مرحله بعدی وارد رادیاتورهای موجود در بخش‌های مختلف می‌شود. پس از انتقال گرما توسط رادیاتور آب سرد شده و جهت افزایش دما، مجدادا به سیستم گرمایشی مرکزی انتقال داده می‌شود.

به طور کلی جنس رادیاتورها آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی می‌باشد اما با توجه به نوع عملکرد رادیاتورها به عنوان مبدل‌های حرارتی که گرما را از آب داغ دریافت کرده و توسط تابش گرمایی به محیط منتقل می‌نمایند، استفاده از مس به عنوان بهترین انتقال دهنده گرما در ساخت رادیاتورها گزینه ایده‌آل است اما با توجه به هزینه بالای این آلیاژ از آلومینیوم که بعد از مس بیش ترین انتقال گرما را دارد و مقرون به صرفه تر است، به عنوان گزینه مطلوب استفاده می گردد.

انواع رادیاتورها

امروزه رادیاتورها در اشکال و کاربردهای گوناگونی تولید شده و هر یک مناسب استفاده در محیط‌های گوناگونی می‌باشند اما از پرکاربردترین آنها می‌توان به دو نوع پنلی و پره‌ای اشاره نمود که در ادامه به شرح و مقایسه این دو مدل می‌پردازیم:

رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی نوع توسعه یافته رادیاتورهای قدیمی بوده و عموما از جنس فولاد ساخته می‌شوند. از مزیت‌های این نوع نسبت به انواع دیگر رادیاتورها می‌توان به وزن کم، زیبایی ظاهری و بازدهی گرمایی بالا که آنها را مناسب استفاده در مناطق سردسیر کرده است اشاره نمود، توجه به این نکته ضروری است که این رادیاتورها پیوسته بوده و امکان جداسازی یا اضافه نمودن بخشی جهت تعمیر یا افزایش طول در آنها وجود ندارد.

رادیاتور پره‌ای

رادیاتور پره‌ای از جنس آلومینیوم و فولاد بوده و با توجه به مساحت محیط مربوطه از تعداد مختلفی از پره تشکیل می‌شود و از سازگاری بالایی با سیستم گرمایش مرکزی برخورداراست همچنین در صورت بروز خرابی در هر قسمت کاربر قادر خواهد بود پره مورد نظر را تعویض نماید.

با توجه به مطالب گفته شده در فوق بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می‌شوند که رادیاتور پره‌ای بهتر است یا پنلی برای پاسخ به این سوال کارشناسان هایپر صنعت فامکو شاخص‌هایی را بیان کرده‌اند که به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

ضریب گرمایشی برای محیط: این ضریب به طور تقریبی در هر دو مدل یکسان می‌باشد.

گارانتی: رادیاتورهای پنلی به دلیل اینکه از جنس فولاد می‌باشند از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و در مقابل رادیاتورهای پره‌ای که از جنس آلومینیوم می‌باشند مدت زمان بیشتری از گارانتی برخوردار هستند.

تعمیر: همان‌طور که گفته شد به دلیل امکان جدا سازی پره‌ها و تعویض آن‌ها با پره‌های نو تر میزان تعمیرپذیر بودن در رادیاتورهای پره‌ای به نسبت پنلی بیشتر خواهد بود.

قیمت: به دلیل متریال بکار رفته در رادیاتورهای پنلی و پره‌ای قیمت رادیاتورهای پنلی دارای تفاوت فاحشی نسبت به نوع پره‌ای بوده و مقرون به صرفه‌تر است.

میزان سازگاری با پکیج: امروزه به دلیل استفاده زیاد از پکیج در محیط‌های مختلف، کاربران خواستار استفاده از رادیاتورهایی هستند که بیشترین سازگاری را با پکیج داشته و موجب خرابی آن نشود به همین دلیل رادیاتورهای پنلی بیشترتوصیه می‌شوند زیرا به دلیل عدم استفاده از آلومینیوم، پدیده کاواتیسیون کمتر رخ داده و دستگاه کمتر نیازمند هواگیری می‌باشد.

علاوه بر مدل پنلی و پره‌ای برخی از مدل‌های رادیاتورها به جهت سازگاری هر چه بیشتر با دکوراسیون محیط اطراف خود تولید شده‌اند. از جمله این رادیاتورها می‌توان به رادیاتور قرنیزی اشاره نمود، رادیاتورهای قرنیزی در فضای خالی پشت قرنیزها قرار گرفته و بیشترین سازگاری را با محیط اطراف خود دارند، همچنین نوع دیگری از رادیاتورها که با نام رادیاتورهای شیشه‌ای شناخته می‌شوند از سطح شیشه‌ای برخوردار می‌باشند که به انتخاب مشتری روی آن نقاشی کشیده شده و بخشی از دکوراسیون منزل به شمار می‌روند.

انواع نام برده شده برای محیط‌هایی با مساحت بالا استفاده می‌شوند.

انتخاب رادیاتور مناسب

یکی از مهم‌ترین موارد در خرید رادیاتور، متراژ یا مساحت محیط می‌باشد، برای تخمین طول رادیاتور پنلی و پره‌ای باید میزان گرمایش مورد نیاز محیط، محاسبه شده و در فرمول‌های مربوطه قرار گیرد که اگر این عمل توسط افراد فاقد مهارت انجام شود به دلیل عوامل تاثیرگذار در گرمایش محیط، نتیجه حاصله با خطا روبه رو خواهد شد. اما با برقراری تماس با کارشناسان هایپر صنعت فامکو بزرگترین ارائه دهنده انواع رادیاتور با برندهای مطرح ایرانی و خارجی مانند رادیاتور ایران رادیاتور، لورچ، بوتان و غیره از مشاوره رایگان در این حوضه بهره مند شده و از خسارات مالی ناشی از انتخاب نامناسب جلوگیری نمود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رادیاتور ایران رادیاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟

هزینه کاردرمانی در منزل بسته به عوامل مختلفی تعیین می‎شود؛ به همین خاطر است که نمی‌توان برای آن یک قیمت ثابت تعیین کرد. در ادامه بیشتر درباره کاردرمانی در منزل و هزینه‌هایی ک ممکن است برای خانواده‌ها و حتی کاردرمانگر در برداشته باشد، صحبت خواهیم کرد.

کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در منزل موضوع مهمی است که باید به آن پرداخت. پزشکان کاردرمانی یا هوم ویزیت تهران با حمایت از فعالیت‌های روزانه در مراجعین از تمام سنین حمایت می‌کنند، و بنابراین ادغام مداخلات OT در محیط خانه ضروری است. کاردرمانی در منزل برای افرادی که دچار مشکلات جسمی بسیار حاد هستند، کاربردی است. اگر همچنان برای شما هم سوال است که کاردرمانی در منزل کمک کننده است یا خیر؟ ما شما را به خواندن مقاله کاردرمانی در منزل چه کمکی به شما می کند؟ از وب سایت https://home-visit.ir/occupational-therapy/ تشویق می‌کنیم.

تعریف کاردرمانی در منزل

کاردرمانگر با توجه به تشخص و معاینه‌ای که انجام داده است به این نتیجه رسیده است که کاردرمانی در منزل برای شما مفیدتر است؛ چراکه این محیط برای بیمار بسیار امن و شناخته شده است و روند درمان در منزل برای این دست از افراد بهتر پیش می‎رود.

مزایای کاردرمانی در منزل

در حالی که همه نوع درمان می‌توانند از مزایای خاصی برخوردار باشند، چندین نکته مثبت برای درمان در خانه وجود دارد که منحصر به فرد هستند و به ندرت می‌توان آن‌ها را در محیط دیگری یافت. مقاله مزایا و معایب کاردرمانی در منزل که در وب سایت https://home-visit.ir/occupational-therapy/ قرار دارد به صورت مفصل به این موضوع پرداخته است. به طور کلی مزایای کاردرمانی در منزل عبارت است از:

به بازیابی استقلال کمک می‌کند. باعث راحتی بیشتر شما می‌شود. ایمنی و آسایش بیشتری برای بیمار به ارمغان می‎آورد. به برطرف شدن بسیاری از نیازها کمک می‎کند. باعث افزایش پیدا کردن تمرکز بیمار و کاردرمانگر می‌شود. روند بهبودی سرعت پیدا می‎کند. خانواده و مراقبین در کنار شما هستند. معایب کاردرمانی در منزل

معایب چندان زیادی ندارد. تنها معایبی که می‌توان برای کاردرمانی در منزل بیان کرد عبارت است از:

انزوا: درمانگران سلامت در خانه ممکن است به دلیل تعامل محدود با همکاران، احساس تنهایی کنند، برخلاف کار در بیمارستان یا سایر مراکز. عدم حمایت: ممکن است در مقایسه با یک محیط بالینی سنتی کمتر احساس حمایت کنید. خدمات قابل ارائه در کاردرمانی در منزل

هر آنچه که شما در محیط‌های بالینی مثل بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و … دریافت می‎کنید را می‌توانید در منزل در اختیار داشته باشید، چه بسی بیشتر. برای مثال ممکن است که کاردرمانگر از میز اتاق شما کمک بگیرد. از طرف دیگر راحتی و آسایشی که کاردرمانی در خانه به شما هدیه می‎کند، با خدماتی که در محیط‎های بالینی دریافت می‎کنید، اصلا قابل مقایسه نیست.

شرایط و ضوابط دریافت خدمات کاردرمانی در منزل

بالاخره هر کلینیک و درمانگاهی دارای قوانین و ضوابطی است که شما باید به بهترین شکل آن‌ها را رعایت کنید حتی اگر کاردرمانی در منزل شما صورت می‎گیرد. برای مثال تهیه لوازم مورد نیاز برای انجام کاردرمانی اهمیت زیادی دارد. تخت معاینه تاشو را مراقبین شما باید تهیه کنند؛ به خصوص افرادی که دچار مشکلات حرکتی شدید هستند، برای انجام تمرین‌ها و معاینات حتما به این تخت نیاز دارند.

هزینه کاردرمانی در منزل

هزینه کاردرمانی در منزل به دلیل اینکه کاردرمانی در منزل صورت می‌گیرد و بیمار نیاز به رفت و آمد مکرر به بیرون از خانه ندارد، به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. این هزینه بسته به عوامل مختلفی تعیین می‎شود و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی اعلام کرد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه، بهتر است که مقاله هزینه کاردرمانی در منزل چقدر است؟ که در وب سایت https://homeservize.com/therapeuticقرار دارد را مطالعه کنید.

عوامل موثر بر هزینه کاردرمانی در منزل

عوامل مختلفی وجود دارد که بر هزینه کاردرمانی در منزل تاثیرگذار هستند. برای مثال نوع بیماری، شدت بیماری، تعداد جلسات درمانی، محیطی که درمان در آن صورت می‎گیرد، تایم و زمان هر جلسه و … اهمیت زیادی در قیمت و هزینه کاردرمانی دارد.

تعرفه های کاردرمانی در منزل

در سال 1403 در بخش‌های خصوصی با در نظر گرفتن خدمات و دستگاه‌های به کارگرفته شده تعرفه‌ها می‌تواند متغیر باشد. تعرفه‌های کاردرمانی به دلیل داشتن انواع خدمات، مدام در حال تغییر می‌باشد به همین دلیل مصوبه‌ی تعرفه کاردرمانی بخصوص در سال 1403 در نظر گرفته نشده است و هر بخش با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، نرخ خود را در نظر می‌گیرد. مقاله تعرفه‌های کاردرمانی در سال 1402 در وب سایت https://homeservize.com/therapeutic به تعرفه سال قبل پرداخته است.

بیمه های قابل قبول برای کاردرمانی در منزل

در کشور ایران بیمه‌های شرکت های بیمه پایه و تکمیلی نظیر تامین اجتماعی و خدمات درمانی در حال حاضر تسهیلاتی برای توانبخشی و کاردرمانی در منزل ارائه نمی‌دهند. اما بیمه‌های مکمل نذیر آتیه سازان، بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه شرکت نفت، بیمه بانک‌ها، بیمه نیروهای مسلح برای کاردرمانی در منزل با فاکتور رسمی خدماتی را ارائه می‌دهند.

روش های پرداخت هزینه کاردرمانی در منزل

پس از ویزیت اولیه توسط کاردرمانگر، مشخص می‎شود که هزینه هر جلسه چقدر است. با این حال معمولا از طریق خودپرداز این مبلغ واریز می‎شود تا رسید آن را بتوان تحویل کاردرمانگر یا کلینیک داد. البته برخی از افراد از طریق روش‌های پرداختی دیگری مثل پرداخت نقدی استفاده می‎کنند.

نکات انتخاب کاردرمانگر

پیدا کردن و انتخاب یک کاردرمانگر برای کمک به کودک، خود یا خانواده‌تان یک تصمیم مهم است. مانند همه متخصصان، OT ها در آموزش، فلسفه و شخصیت متفاوت هستند. بهترین انتخاب، OT است که برای فرزند شما و خودتان گزینه خوبی باشد. کسی که شما یا فرزندتان دوستش دارید و با او احساس راحتی می‌کنید. همچنین مقاله نکات انتخاب کاردرمانگر مناسب که در وب سایت زیر https://www.paziresh24.com/s/ir/exp-occupational-therapy/ قرار دارد، به شما در انتخاب کاردرمانگر کمک می‌کند.

تحصیلات و تجربه کاردرمانگر

اولین نکته‌ای که در زمان انتخاب کاردرمانگر باید به آن توجه داشته باشید این است که، مدرک تحصیلی و سابقه کاری کاردرمانگر چقدر است. هر چقدر مدرک آکادمیک و سابقه کاری بالاتری داشته باشد؛ قطعا بهتر از روند درمان و برنامه درمانی مطلع است.

تخصص کاردرمانگر در زمینه های مختلف

تخصص و حرفه کاردرمانگر بسیار مهم است؛ چراکه ممکن است برخی از کاردرمانگران تنها به بررسی و درمان اختلالات مربوط به کودکان بپردازند و برخی دیگر تنها در کنار سالمندان باشند. بنابراین نوع حرفه و تخصص کاردرمانگر را به خوبی بشناسید.

نظرات بیماران قبلی

قبل از این که کاردرمانگر خود را به صورت کامل و قطعی انتخاب کنید بهتر است با بیماران و مراجعان قبلی او ارتباط گرفته و درباره رضایت آن‌ها از کاردرمانگر بپرسید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. حتی می‌توانید به وب سایت کلینیک مراجعه کنید و نظراتی که درباره کاردرمانگر و کلینیک وجود دارد را بخوانید.

مجوزها و گواهینامه های کاردرمانگر

برخی از کاردرمانگران در دوره‌ها و کلاس‌های مختلفی شرکت می‎کنند که باعث می‌شود که مجوزها و مدارک بیشتری را کسب کنند. همچنین برای ایجاد کلینیک کاردرمانی نیاز به مجوزهایی است که باید برای تهیه آن‌ها اقدام کنید. برای مثال شما به مجوز انجمن کاردرمانی ایران که در وب سایت زیر هم به آن اشاره شده است https://ima-net.ir/Community.aspx?COMID=1066 و مجوز سازمان نظام پزشکی ایران به آدرس وب سایت https://irimc.org/ نیاز دارید.

هزینه های کاردرمانگر

هزینه‌های کاردرمانگر مثل هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات، هزینه‎های خورد و خوراک و … بسیار مهم هستند و کاردرمانگر به صورت ماهانه باید مقداری از درآمد خود را برای این کارها کنار بگذارد.

سخن نهایی

هزینه‌های کاردرمانی در منزل بسیار مقرون به صرفه‌تر از هزینه‌هایی است که باید در کلینیک‌ها و محیط‌های بالینی پرداخت کنید. همچنین هزینه کاردرمانی در منزل از بسیاری از هزینه‎های شما مثل هزینه رفت و آمد و … می‌کاهد. برای این که هم کاردرمانی در منزل را داشته باشید و هم از قیمت‌های مقرون به صرفه بهره ببرید ما به شما کلینیک کاردرمانی راد را معرفی می‌کنیم.

کد خبر 748332

دیگر خبرها

  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران