Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رئیس دفتر امور روحانیون، معاون فرهنگی و جمعی از روحانیون و روسای ادارات عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به میزبانی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام علی اکبری در این مراسم با تبیین بیانیه دوم گام انقلاب و نقش روحانیون در این خصوص اظهار داشت: این بیانیه با تبیین متفاوت، در عین نوآوری و خلاقیت، با بهره مندی از رویکردی تاریخی و مستند و با روایتی زیبا و خوش ساخت از اصل انقلاب اسلامی، چالش ها، بحران ها، عبرت ها، دستاوردها و ظرفیت ها و تکیه بر شناخت مزیت های کلیدی و الزامات جهش در چله دوم انقلاب، ضمن تجویز راهبردهای اساسی، نوید بخش تحولات عمیق و گسترده ای است.

وی افزود: بیانیه گام دوم، نقشه‌ی راه روشنی مبتنی بر امید واقع بینانه و خوش بینی مومنانه است که در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل جدید تلاش می کند تا این حرکت عظیم الهی را به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور دولت کریمه و ولایت عظمای مهدوی (عج)، متصل کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در جریان بیانیه گام دوم، رسالت بسیار بزرگی بر عهده علمای دین گذاشته شده است افزود: درک شیوه های اجرای این بیانیه و نحوه جاری و ساری نمودن آن در جامعه، بسیار مهم است و در این زمینه مقام معظم رهبری(مدظله الوارف)، کار و حرکت روحانیت را در انجام رسالت الهی آسان نمودند.

وی با بیان محور های گام دوم این بیانیه با عناوین علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، روابطه خارجی مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی عنوان گفت: اگر چه محور دوم این بیانیه به آفاق روحانیت نزدیک تر است اما همگی ما همواره در قبال این هفت مأموریت وظیفه خطیر داریم؛ باید دستاوردها را حفاظت کرد و در بخش ظرفیت‌ها باید آنها را خوب شناخت و تقویت کرد. در محور مأموریت‌ها هم وظیفه ما تحقق آنها در صحنه جامع و عینیت بخشیدن به آنها است.

علی‌اکبری با بیان اینکه مخاطب این بیانیه همه هستند اما مخاطب خاص آن، جوانان عزیز و رشید و شایسته‌ی ما هستند که سازندگان چهل ساله انقلاب و صاحبان و آفرینندگان تمدن نوین اسلامی در قرن پانزدهم خواهند بود ادامه داد: رهبر خردمند و جوان‌شناس و جوان‌یاور و جوان‌باور، شدیداً به جوانان جامعه دلبسته است. او یک مربی عالی‌قدر است که به‌خوبی جوان، آفاق ذهن، آرمان‌خواهی و دل‌شوره‌های او را می‌شناسد و بهتر از هر کسی، از رویش‌های عظیم انقلاب و فتح الفتوح شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی در تربیت نسل جوانِ متفاوت باخبر است.

وی اضافه کرد: خود ایشان فرمودند من با هزاران جوان در کشور آشنا هستم و ظرفیت‌های عظیمی را که خدای متعال در این بخش به ملت ایران کرامت کرده است، می‌شناسم. این سرمایه‌ی بزرگ، امروز در ساختار جمعیتی ما دیده می‌شود و ۳۶ میلیون جمعیت تا آستانه‌ی چهل‌سالگی، به کوری چشم دشمنان که گرفتار پیری جمعیت هستند، جامعه‌ای باطراوت و بانشاط را به رخ دشمنان می‌کشد. آقای عزیز ما روی سخن خود را با جوانان قرار ‌داد؛ زیرا دشمن هم به استحاله‌ی هویتی همین نسل دل بسته است. مسئولیت تحقق آرمان‌های انقلاب با جوان‌ها است تا حلقات افتخار ملت عزیزمان را تکمیل کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه رفتار مقام معظم رهبری(مدظله الوارف) با جوانان در همه زمینه ها الگو و همانند چراغی روشن نمایان و پیداست تصریح کرد: شناخت و درک این رفتار برای آحاد جامعه و بویژه روحانیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه به عنوان یک منشور تربیتی برای نسل جوان تأکید کرد: هادیان جامعه باید دائماً به نهج البلاغه رجوع و نسبت به درک و شناخت این نامه اهتمام ویژه داشته باشند.

علی اکبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری( مدظله الوارف ) در این بیانه چهل بار بحث جوانان را مطرح فرمودند خاطرنشان ساخت : امروز روحانیون رسالت بزرگی در حوزه تربیت نسل جوان و همراهی این نسل با رسالت و پیام الهی دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه موضوع «جوان » مسئله درگیری اصلی ما با استکبار جهانی است افزود: روحانیت از آغاز شروع نهضت اسلامی هر کجا که مسئله اسلام و مولفه های اسلامی با تهدید مواجه شده است حضور فعال داشتند و توانستند معادلات نبرد را به نفع اسلام تغییر دهند.

وی با بیان اینکه تربیت نسل جوان در محیط دانشگاه و دوران سربازی تا حدودی دیر است تأکید کرد: امروز مدارس کانون درگیری است و متاسفانه محیط آموزش و پرورش، بهره گیری اش از حضور علمای دین بسیار اندک است و انتظار داریم به منظور تربیت نسل مکتبی در تراز انقلاب اسلامی، حضور روحانیون در مدارس بیشتر شود.

علی اکبری با اشاره به دومین محور بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع معنویت و اخلاق افزود: جامعه روحانیون نباید در قالب ها، محدودیت های سازمانی و اداری محصور شوند؛ لذا ضروری است رسالت آخوندی خود را با تاسی به رفتار اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ، علمای بزرگ دین و امامین انقلاب حفظ و در وجود خود همواره غنی سازی نمایند ./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانیون حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حجت الاسلام تربیت نسل علی اکبری نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام احمد نظری امام جمعه موقت شاهرود گفت: معلم تراز انقلاب اسلامی فردی است که مخاطب خود به ویژه نسل جوان و دانشجویان را به علم، تقوا، تربیت و آن‌چه مورد رضایت خدا در همه عرصه‌ها است، دعوت کند.

وی به ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران رزمندگان عرصه اقتصادی هستند و کارگری مجاهدت در راه خدا است.

امام جمعه موقت شاهرود به سفر آیت الله رییسی رئیس جمهور به استان سمنان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۳ درصد از مصوبات این سفر به شهرستان شاهرود اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مسوولان این مصوبات را برای مردم تبیین کنند، ابراز کرد: مردم شاهرود تا ۶ ماه آینده میزان جذب اعتبارات این سفر را از مسوولان پیگیری می‌کنند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند