Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال یک میهمان ویژه در مستطیل سبز ورزشگاه آزادی داشت؛ علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان که سال گذشته به همراه خانواده‌اش به استرالیا مهاجرت کرد.

فغانی که در لیگ این کشور و مسابقات قاره‌ای قضاوت می‌کند، برای استراحتی چند روزه به ایران بازگشته و کمیته داوران فدراسیون فوتبال از او دعوت کرد تا داوری دیدار حساس استقلال – نساجی را برعهده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوتی که از سوی فرهاد مجیدی با انتقاد همراه شد، سرمربی استقلال معتقد است پنالتی تیمش در این دیدار سوخت.

علیرضا فغانی درخصوص حضورش در ایران و قضاوت در لیگ برتر به خبرنگار «ایران» گفت: ‌«در این هفته از مسابقات انتخابی جام جهانی قطر در آسیا قضاوتی نداشتم و این موضوع باعث شد تا به ایران بیایم. ترجیح دادم که به جای استرالیا و مباحثی که درخصوص قرنطینه وجود دارد، به ایران بیایم و تمریناتم را در اینجا انجام دهم که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت در هفته پنجم قضاوت یک دیدار را به من واگذار کند.»

داور بین‌المللی فوتبال ایران درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه آیا دلتان برای قضاوت در لیگ برتر تنگ شده بود، پاسخ داد: ‌«دلتنگ قضاوت در لیگ ایران نبودم اما زمانی که فرصتی باشد، در لیگ برتر قضاوت خواهم کرد.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا قضاوت خوبی داشتید، اظهار داشت: ‌«از نظر ناظر بازی قضاوت خوبی داشتم. البته فرهاد مجیدی نسبت به یک صحنه معترض بود. بهتر است مجیدی اطلاعات خود را درخصوص قوانین داوری به‌روز کند و فرار رو به جلو نکند تا فشار را روی داور بیندازد. سرمربی استقلال اگر فیلم آن صحنه را دیده و البته نظرات کارشناسان را شنیده باشد، متوجه می‌شود که خطای هند رخ نداد. اینکه او در کنفرانس مطبوعاتی اینچنین صحبت کند و بگوید فغانی بابت آن صحنه عذرخواهی کند، درست نیست. اگر قرار باشد هر هفته یک داور از کسی عذر‌خواهی کند، اصلاً خوب نیست. من از این مسائل زیاد دیده‌ام و برایم مهم نیست که مجیدی چه گفته ولی آن صحنه اصلاً هند نبود. دست بازیکن نساجی کنار بدنش بود و این یعنی دست در حالت طبیعی است. باید در بحث آموزش چه برای مربیان و چه داوران، بیشتر وقت گذاشته شود و اهالی فوتبال (داوران، مربیان و بازیکنان) به استانداردهای جهانی نزدیک شوند.» آیا شرایط در لیگ استرالیا هم این گونه است و مربیان دائماً نسبت به تصمیمات داوری معترض می‌شوند؟

فغانی پاسخ داد: ‌«در استرالیا این گونه نیست چون آنجا قوانین را می‌دانند و به آن احترام می‌گذارند. هر باشگاهی از مدرسان داوری شهر خود برای آموزش قوانین جدید استفاده و این قوانین را به کادر فنی و بازیکنان منتقل می‌کند. علاوه بر این برای داوران کلاس‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود و آنها با جدیدترین تغییرات آشنا می‌شوند. خوشبختانه همه چیز در استرالیا خوب است.»

او با اشاره به اینکه قضاوت در لیگ استرالیا آسان‌تر از لیگ ایران است، تأکید کرد: ‌«دلیل این موضوع وجود وی ای آر (VAR) در لیگ استرالیاست و در واقع کمک داور ویدیوئی باعث آسانتر شدن کار داور می‌شود. امیدوارم این اتفاق در فوتبال ایران هم بیفتد و هرچه زودتر وی ای آر به ایران بیاید.»

این داور بین‌المللی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد:‌ «پیش از این مسئولان فدراسیون فوتبال مصمم بودند که وی ای آر را وارد کنند اما در قضاوت بازی استقلال و نساجی متوجه شدم که داوران ما حتی سیستم رادیویی هم ندارند که این اصلاً اتفاق خوبی نیست. در حال حاضر برخی از داوران قدیمی در فدراسیون فوتبال صاحب سمت شده‌اند و امیدوارم تلاش کنند تا هرچه زودتر مشکلات و کمبودهای اینچنینی رفع شود. از سویی امیدوارم وعده چند برابر شدن دریافتی داوران محقق شود و آنها با دغدغه کمتری قضاوت کنند. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های داوران ما بحث مالی است که باید فدراسیون این مشکل را برطرف کند.»

او درخصوص شرایط فوتبال ایران اظهار داشت:‌ «خوشبختانه لیگ مجدداً آغاز شد و نکته مثبت آن هم حضور هواداران بود. امیدواریم هواداران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه‌ها حاضر شوند و بتوانند بعد از مدت‌ها از تماشای فوتبال از روی سکوها لذت ببرند. البته در بازی استقلال - نساجی هواداران بدون نظم وارد استادیوم شدند که باید این موضوع سازماندهی شود و وزارت بهداشت و مسئولان فدراسیون با برنامه‌ریزی خوب و کم خطر باعث شوند مردم از فوتبال لذت ببرند.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال قضاوت در لیگ لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد

اتحادیه جهانی کشتی ضمن اعلام تعلیق محمد مصلایی‌پور، به او فرصت ارسال دفاعیه درباره اتفاق رخ داده در مبارزه کشتی‌گیران چین و قزاقستان را داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، محمد مصلایی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود که با توجه به عدم حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا، شانس او برای حضور در المپیک بسیار کم و در حد صفر شده است، اما او خودش را به مسابقات گزینشی المپیک رساند و در این رقابت‌ها در کنار سه داور ایرانی دیگر به قضاوت پرداخت.

شب گذشته اسامی داورانی که به استانبول دعوت ‌شده‌اند از سوی اتحادیه جهانی اعلام شد که نام نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده و مهدی بشیرزاده از داوران S1 ایران در جمع آنها دیده می‌شود، اما خبری از مصلایی‌پور نبود.

در ادامه نامه تعلیق او به ایران ایمیل شد که به دلیل قضاوت اشتباه در مبارزه 65 کیلوگرم مسابقات گزینشی آسیایی بین دو کشتی‌گیر چین و قزاقستان، او با تعلیق مواجه شده است. بنابراین دو موضوع غیبت مصلایی‌پور در مسابقات قهرمانی آسیا و تعلیق شدنش از سوی اتحادیه جهانی منجر به عدم حضور نامش در لیست داوران دعوتی به ترکیه شد.

بخشی از غربال داوران S1 کشتی جهان برای حضور در المپیک، در مسابقات گزینشی جهانی اتفاق می‌افتد و بعد از این رقابت‌ها که آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک است، لیست نهایی داوران قضاوت‌کننده در المپیک اعلام خواهد شد که فعلاً مصلایی‌پور تعلیق است.

نکته عجیب در ماجرای تعلیق این داور که در المپیک 2020 توکیو قضاوت کرده بود، این است که از میان گروه داوری رقابت یادشده، صرفاً او معلق شده و محرومیت و تعلیقی برای رئیس تشک و قاضی در نظر گرفته نشده است، برخلاف آن چیزی که در ماجرای چامیزو و توران بایراموف اتفاق افتاد.

بعد از بازبینی فیلم داوری آن کشتی که در وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی بین کشتی‌گیران ایتالیا و آذربایجان برگزار شد، تمام گروه داوری مسابقه با تعلیق مواجه شدند.

ضمن اینکه به محمد مصلایی‌پور این فرصت داده شده است که دفاعیه خود را درخصوص این مبارزه ارائه دهد.

باید دید آیا ارائه دفاعیه از سوی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی، کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را قانع کرده و می‌تواند تعلیق او را از بین ببرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان