Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرارسلان قراگزلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: پنجم آذر ماه سالروز تاریخی صدور فرمان رهبر کبیر حضرت امام خمینی (ره) در مورد تشکیل بسیج مستضعفان را در حالی گرامی می‌داریم که این شجره طیبه و نهاد اصیل مردمی و انقلابی با همان طراوت و سر زندگی سال‌های آغازین تولد خود، در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی‌جمهوری اسلامی حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که از عمق معارف الهی توسط بنیانگذار حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و در فرد فرد مردم انقلابی میهن اسلامی ریشه دوانید و اکنون فرهنگی فراگیر و گسترده جهان شمول تبدیل شد.

عضو جامعه اسلامی دانشگاه مراغه بر ضرورت تقویت جایگاه تشکل‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید تاکید و گفت: تمرکز اصلی فعالیت‌ها باید بر مبنای فعال سازی و افزایش مشارکت دانشجویان در این تشکل‌ها باشد. تقویت و ارتقای جایگاه و نقش جامعه اسلامی، رویکرد معاونت سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه مراغه در سال تحصیلی جدید است. تمرکز اصلی فعالیت‌ها باید بر مبنای فعال سازی و افزایش مشارکت دانشجویان در این تشکل باشد.

قراگزلو تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که پس از شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی با آسیب جدی مواجه شدند. در ابتدای ورود به شرایط ویژه کرونایی زیرساخت مناسبی وجود نداشت یا در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها، افراد آماده نبودند.

وی گفت: امروز با توجه به دستور رئیس جمهور در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها باید تمامی اقدامات لازم را در این خصوص انجام داد و در اولین فرصت شروع به جذب افراد در تشکل‌ها کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه رفع موانع اصلی تشکل‌های دانشجویی نیاز به درک متقابل بین مسئولین و دانشجو ها است و باید فضایی برای گفتگو فراهم شود و همچنین ارتباط تشکل‌های دانشجویی و فعالان دانشجویی با دانشگاه باید تسهیل شود، افزود: در این زمینه سامانه جامع ایجاد شود که بتوانند کارکردهای زیادی داشته باشد و از طریق یک راه ارتباطی بین مسئولین و دانشجو ها، مشکلات شهر به سرعت حل و فصل گردد.

معاون سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه مراغه با اشاره به اینکه نقاط ضعفی به دلایل مختلف در عملکردمان وجود دارد که باید شناسایی شوند و در رفع این آسیب‌ها تلاش شود، تاکید کرد: یکی از وجه تمایز دانشگاه مراغه با دیگر دانشگاه‌ها، تشکل‌های دانشجویی متنوع و متعدد در دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری قشر تحصیل‌کرده را وحشتناک‌ترین نوع بیکاری دانست، افزود: بسیاری از جمعیت جوان و بیکار امروز کشور همان افرادی هستند که در دهه ۸۰ با تشویق و اجبار خانواده‌های خود وارد بازار کار آزاد نشده و برای ادامه تحصیل روانه دانشگاه‌ها شدند تا بلکه بتوانند شرایط کاری خوبی برای خود مهیا کنند، اما نه آنان و نه خانواده‌های آن‌ها فکر نمی‌کردند که روزی با سیاست‌های غلط دولت، کشور به جایی برسد که حتی مقاطع دکتری و مهندسان نیز گرفتار بیکاری شده و نتوانند وارد بازار کسب و کار شوند و سیل میلیونی جوانان تحصیل کرده مجبور شوند یا در خانه مانده‌اند و یا به مشاغل کاذب روی آورند تا به امروز وعده و وعیدهای بسیاری از سوی مسئولان مبنی بر جذب نیروهای متخصص و فعال در بخش‌های دولتی و مدیریتی ارائه می‌شود، اما متأسفانه میزان بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده و حضور پر رنگ افراد بی تخصص در پست‌های مدیریتی و مهندسی تغییری نکرده است.

وی در خصوص موانع ازدواج دانشجویان در طول تحصیل هم گفت: بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات مهم جوامع بشری است، زیرا با افزایش سن ازدواج، جوانان از شیوه بهنجار ارضای غریزه جنسی و آثار و فواید آن محروم می‌شوند. در جوامع گذشته پسران و دختران با رسیدن به سن بلوغ، یا کمی بعد از آن اقدام به ازدواج می‌کردند و مجرّد ماندن یک نقص اجتماعی محسوب می‌شد.

معاون سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه مراغه گفت: با پیچیده‌تر شدن جوامع و ایجاد خواسته‌ها و انگیزه‌های کاذب، ذائقه اجتماعی تغییر یافت و به تبع این تغییر ذائقه، نیاز طبیعی و غریزی به ازدواج سرکوب و این روند، تا جایی پیش رفته که امروزه در بعضی جوامع غربی، جوانان از ازدواج سرباز زده‌اند و آن را مانعی برای آزادی خود تلقّی می‌کنند. تنها زمانی به ازدواج روی می‌آورند که نشاط جوانی را از دست بدهند و نیازمند یک پرستار یا مراقب هستند.

کد خبر 5357077

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه اسلامی دانشجویان مراغه تشکلهای دانشجویی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا بسیج کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا عکس استانها کتاب و کتابخوانی زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران جامعه اسلامی دانشگاه مراغه تشکل های دانشجویی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ظهر امروز شنبه (۸ اردیبهشت) جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه شهید چمران اهواز با تجمع مقابل درب این دانشگاه حمایت خود را از اعتراضات دانشجویان و استادان آزادی خواه  آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی در غزه را  اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از دانشجویان و استادان معترض آمریکایی به جنایات اشغالگران ،  خواستار پایان جنایات صهیونیست‌ها در غزه شدند.

همچنین دانشجویان و دانشگاه شرکت کننده در این تجمع که پرچم های مقدس کشورمان ، فلسطین و جبهه مقاومت را در داشت داشتند ،  خواستار رسیدگی به جنایات اشغالگران قدس از سوی مجامع بین المللی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی