Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نیک‌زاد روز یکشنبه به خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: ۳۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از حادثه زلزله در برنامه بازسازی قرار گرفت که اکنون ۱۰ هزار واحد تکمیل و ۲۰ هزار واحد از آن باقی مانده است.

وی با اشاره به خسارت های زلزله به واحدهای مسکونی استان هرمزگان گفت: در این حادثه ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی پیدا کرد و ۷۵۰ واحد مسکونی هم باید تعمیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکزاد خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای کار برای بازسازی مناطق زلزله زده استان هرمزگان، استان‌ های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به کمک آمده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه اکنون نیمی از واحدهای مسکونی در روستاهای کشور باید مقاوم سازی شود افزود: با توجه به زلزله خیز بودن مناطق مختلف کشور، باید به مقاوم سازی واحدهای مسکونی سرعت دهیم و در این زمینه سالی ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی می شود.

وی اظهار داشت: سقف تسهیلات بهسازی طرح ویژه مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافته است و این تسهیلات با نرخ پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. 

نیکزاد گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن روستایی با سقف ۲۰۰ میلیون تومان، ماهیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قسط پرداخت می کنند اما با توجه به اینکه برخی خانواده های محروم توان پرداخت همین میزان را ندارند، حمایت های لازم از آنان انجام می شود. 

وی افزود: در سال ۸۴ تنها هفت درصد از منازل روستاییان کشور مقاوم سازی شده بود اما با پرداخت تسهیلات بهسازی اکنون این رقم به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.   

اکبر نیک زاد برای افتتاح ۱۴۳ واحد مسکونی مناطق زلزله زده روز یکشنبه برای دومین بار در طی ۲ ماه گذشته به خراسان شمالی سفر کرد.

برچسب‌ها بجنورد بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی مسکن زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی بجنورد بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی مسکن زلزله واحد مسکونی مقاوم سازی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در جریان سفر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، موضوع مسکن کارکنان بررسی شد تا پروژه ساخت ۷۶۴ واحد مسکونی اجرا شود.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: در ساخت مسکن هدف این است که با یک آورده مختصر از طرف کارکنان انتظامی و با استفاده از کد ۶۲ و وام نهضت ملی مسکن، احداث ۷۶۴ واحد مسکونی کلنگ‌زنی شود.

وی افزود: در جلسه قرارگاه مسکن انتظامی استان کرمانشاه موضوعات مربوط به مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات جهادی و حرفه‌ای طی یکسال گذشته برای ساخت مسکن کارکنان فراجا در استان کرمانشاه، اکنون در فاز نخست ۵۴۶ واحد مسکونی و در فاز دوم ۶۴ واحد مسکونی با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اتمام است و به زودی تحویل کارکنان انتظامی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: در جریان سفر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، موضوع مسکن کارکنان بررسی شد تا پروژه ساخت ۷۶۴ واحد مسکونی اجرا شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: زمینی به مساحت ۱۱ هکتار تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن با هدف احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در یک برنامه پنج ساله اخذ شده است تا ساخت ۱۳۷۶ واحد طی سه سال تکمیل شود، مابقی واحدهای مسکونی نیز در یک برنامه و دو سال احداث می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه زیرساخت لازم آماده است و به لحاظ خط اعتبار مالی نیز مذاکراتی انجام شده است.

کد خبر 751288

دیگر خبرها

  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال