Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:49:30 GMT

مرغ ۹۰ هزار تومانی بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۸۱۷۱

مرغ ۹۰ هزار تومانی بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

بهرام پاکزاد درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر قیمت تمام شده مرغ، اظهار کرد: در حال حاضر در مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از دو فوریت خارج شده است.

وی افزود: اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تصویب برسد به طور قطع با انفجار قیمت مرغ مواجه خواهیم شد و ابتدا قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف کننده در چند هفته اول حذف ارز دولتی به ۷۰ هزار تومان و بعد از آن به ۹۰ هزار تومان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو مدل نهاده در بازار وجود دارد، گفت: مرغداران بخشی از نهاده‌ها را از سامانه بازارگاه خریداری می کنند که این سهمیه معمولا با تاخیر به دست تولیدکننده می رسد که در این فاصله، تولیدکنندگان نهاده های خود از بازار آزاد تهیه می کنند.

وی گفت: اگر تولیدکننده مرغ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بخواهد تمام نهاده خود را به صورت آزاد تهیه کند ابتدا با کمبود نقدینگی مواجه می شود و از سوی دیگر مصرف کننده قادر به تامین مرغ ۹۰ هزار تومانی نیست.

پاکزاد با بیان اینکه قرار بود ۱۱۰ هزار تومان یارانه به مصرف کننده بابت افزایش قیمت مرغ و تخم و مرغ پرداخت کنند، افزود: در حال حاضر سرانه مصرف مرغ در ایران ۲۸ کیلوگرم در سال و در ماه ۲.۵ کیلوگرم است، اما اگر مرغ ۹۰ هزار تومان شود، حتی اگر یارانه ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود، هر ایرانی با این رقم تنها توان یک کیلو و ۲۰۰ گرم مرغ دارد و به مرور مرغ و تخم مرغ از سفره های مردم حذف می شود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد دولت با کسری بودجه مواجه است و می خواهد آن را با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جبران کند، تاکید کرد: یارانه ۱۱۰ هزار تومانی جبران هزینه های مردم را نمی کند و مصرف کننده دیگر توان تولید مرغ و تخم مرغ را نخواهد داشت.

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با اشاره به کاهش مصرف گوشت در بین مردم، گفت: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده های دامی حذف شود به طور قطع گوشت قرمز از سبد غذایی مردم حذف خواهد شد.

وی تاکید کرد: با این سیاست علاوه بر کاهش تولید مرغ، تنها دیگر دو یا سه دهک بالای جامعه امکان خرید مرغ را دارند و هفت دهک پایین جامعه دیگر امکان خرید و خوردن مرغ و تخم مرغ را نخواهند داشت، البته اگر قرار باشد این یارانه به سایر یارانه ها و هزینه ها اضافه شود، با توجه به هزینه های بالای زندگی مردم، افراد دیگر امکان خرید این محصولات پروتئینی را نخواهند داشت./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مرغ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ۹۰ هزار تومان هزار تومانی مصرف کننده مرغ و تخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

جواد احمدپور اظهار کرد: در طرح نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال ادامه داشت، ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی از سطح صنوف استان انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلف با مبلغ ۳ میلیارد تومان شده است.
مسوول نظارت و بازرسی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کسر سهمیه ۲۰ واحد خبازی استان، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۷ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۵۵ میلیون تومان کشف و ضبط شد.
احمدپور با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر صنوف مختلف استان، بیان داشت: اکیپ‌های مختلفی بر نحوه عرضه و توزیع کالا‌های اساسی نظارت دارند و هرگونه تخلف را بررسی و به مقام قضائی معرفی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه دوباره جهشی شد
  • محکومیت ۴۰ میلیون تومانی قطعی شمس آذر قزوین
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟