Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‎دهند که شورشیان تیگرای در حال حرکت به سمت پایتخت اتیوپی هستند.

خبرگزاری میزان - «ائتلاف جبهه تیگرای» در ادامه پیشروی‎ها، فاصله خود را با «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی، کمتر کرده‎اند.

به گزارش الجزیره، شورشیان تیگرای اعلام کردند که کنترل کامل شهر «شواروبیت» را در دست گرفته‎اند.

در حال حاضر شورشیان تیگرای در ۲۳۰ کیلومتری شهر «آدیس آبابا» قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشروی نیرو‌های ائتلاف جبهه تیگرای به سمت «آدیس آبابا»، ۲ هفته پس از هشدار «ابی احمد»، نخست وزیر اتیوپی و اعلام وضعیت اضطراری، ادامه دارد.

در همین حال اتحادیه آفریقا هشدار داده که درگیری ادامه دار اتیوپی می‌تواند اتحادیه آفریقا و تمامی این قاره را در آینده نزدیک تضعیف کند.

نزدیک به یک سال از زمانی که «ابی احمد»، نخست وزیر اتیوپی، نیرو‌هایی را برای سرکوب شورشیان در منطقه تیگرای اعزام کرده، می‌گذرد.

از آن زمان جایگاه «ابی احمد» به عنوان برنده جایزه صلح نوبل برای پایان دادن به جنگ با اریتره، تضعیف شده است، زیرا همان سربازان به ارتکاب جنایات غیرقابل توصیف متهم شده‎اند.

ماه نوامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر اتیوپی، نیرو‌های ارتش این کشور را برای تصرف منطقه «تیگرای» اعزام کرد.

وی اعلام کرد که این اقدام را در پاسخ به حملات نیروهای تیگرای به پایگاه‌های ارتش اتیوپی انجام می‌دهد.

دولت سودان نیز که در حال حاضر تنش‌هایی با اتیوپی دارد، در واکنش به آتش بس یکجانبه ارتش تیگرای، اعلام کرد «اعلان این آتش بس نشان می‌دهد که نیرو‌های ارتش اتیوپی در مواضع گذشته خود نیستند.»

اختلافات از آنجا بالا گرفت که «ابی احمد»، انتخابات برنامه ریزی شده در ماه آگوست گذشته را به دلیل شیوع کرونا به سال آینده موکول کرد.

بیشتر بخوانید: پیشروی شورشیان «تیگرای» شورشیان تیگرای به آدیس آبابا نزدیک شدند

این امر سبب شد مخالفان، وی را به تلاش برای ماندن در قدرت متهم کنند و «جبهه آزادی خواه خلق تیگرای» دست به برگزاری انتخابات در منطقه تیگرای در ماه سپتامبر و اعلام خودمختاری بزند.

تاکنون ده‌ها هزار نفر از مردم اتیوپی در نتیجه جنگ اخیر به سودان گریخته‎ و نگرانی‌های زیادی در مورد پیامد‌های درگیری قومی مذکور در دومین کشور پرجمعیت آفریقا وجود دارد.

«تیگرا‌ها» که حدود ۶ درصد از جمعیت ۱۱۵ میلیونی اتیوپی را تشکیل می‌دهند، تا زمان قدرت گرفتن «ابی احمد»، دولت اتیوپی را در اختیار داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتیوپی تیگرای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتیوپی اتیوپی تیگرای شورشیان تیگرای آدیس آبابا ابی احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که طوفان روز شنبه شهر گوانگژو در جنوب چین را درنوردید و پنج نفر کشته و بیش از ۱۴۰ ساختمان آسیب دیدند. ویدئو‌های منتشرشده در فضای مجازی، آسمان ابری را نشان می‌دهد که کیسه‌های زباله در طوفان پیچنده (تورنادو) در هوا می‌چرخند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)
  • سیمینی که دانشور بود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • دومین پنالتی مهم از دست رفته امیری
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است
  • گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس