Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:40:28 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۸۲۵۴

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با دریافت گزارش تصادف در محور مهاباد به سمت سردشت راهداران این شهرستان به محل حادثه اعزام شده و اقدامات اولیه امدادی را در این زمینه انجام دادند.

محسن خادمی بیان کرد: در این حادثه یک دستگاه خودرو پراید و یک دستگاه سایپا باهم برخورد کردند که بر اثر آن چهار سرنشین دستگاه پراید پس از رهاسازی از داخل خودرو به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: علت تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

اصناف مهاباد از ۳۰ درصد تخفیف پروانه کسب برخوردار می‌شوند

رییس اتاق اصناف مهاباد گفت: متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب می توانند با اقدام به موقع در هفته بسیج از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.

هاشم لاجانی افزود: این تخفیف ها به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و تا پایان هفته جاری درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: متقاضیان دریافت پروانه کسب یا تعویض پروانه‌‎های قدیمی می‌توانند به این اداره برای ثبت نام و تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تشویق و حمایت کارآفرینان و کاهش فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب در شهرستان، از اهداف اجرای این طرح است.

اجرای طرح لکه‌گیری واکسیناسیون در سردشت آغاز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: به منظور پوشش حداکثری افراد واجد شرایط واکسن کرونا، طرح لکه‌گیری واکسیناسیون در این شهرستان آغاز شده است.

داوود آتشی اظهار داشت: این طرح هم اکنون در سطح روستاهای تابعه سردشت در حال اجراست و در قالب آن تمام کسانی که نسبت به تزریق دزهای اول ، دوم و یا سوم خود اقدام نکرده باشند شناسایی و واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سردشت از لحاظ شرایط واکسیناسیون جزو شهرهای آخر استان است، ادامه داد: در این طرح افرادی که به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن خود نشده باشند با مشاوره و آگاه سازی نسبت به تزریق واکسن آنها اقدام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: هم اکنون سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای "نلاس"، "میراوه" و "ربط" و پنج مرکز روستایی در "بیوران سفلی"، "گل کندیک"، "اسلام آباد"، "بناویله حاجی مینه" و "بریسو" درحال خدمات رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط هستند.

آتشی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سردشت بالای ۱۲ سال سن دارند، اظهار داشت: واکسن تمام این افراد در دستور کار قرار دارد و تلاش می کنیم با اتمام آن وضعیت قرمز مقابله با کرونا را به حالت عادی برگردانیم.

وی تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است، بر این اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۲۰ هزار و ۷۳۵ دُز انواع واکسن کرونا در سردشت به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده که از این تعداد بیش از ۷۴ هزار نفر از مردم این شهرستان دز اول و ۴۶ هزار نفر نیز دز دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده اند.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

شرکت تعاونی کارگران ساختمانی در میاندوآب راه‌اندازی شد

دبیر خانه کارگر میاندوآب گفت: شرکت تعاونی تامین نیاز کارگران و استاد کاران ساختمانی در راستای ارایه خدمات رفاهی به این قشر در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

امید اشرف روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمعی از مسوولان محلی و کارگران میاندوآب در محل دفتر خانه کارگر این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این شرکت به شماره ثبتی ۴۰۴۴ با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون ریال‌ راه‌اندازی شده و اعضای خانه کارگر می‌توانند با خرید سهام شرکت تا ۲۰ سهم در آن عضو شوند.

وی با بیان اینکه ارزش هر سهم ۵۰۰ هزار ریال است، افزود:  این شرکت پس از بالا بردن سرمایه خود در جهت ارایه خدمات به جامعه کارگری میاندوآب در حوزه های مختلف فعالیت خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه از تاسیس مرکز نیکوکاری خانه کارگر میاندوآب با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز نیز در جهت تامین نیازهای معیشتی اعضای بی‌بضاعت خود خدمات ارایه خواهد داد.

دبیر خانه کارگر میاندوآب اظهار داشت: همچنین مرکز کاریابی این خانه صرفا برای ارایه خدمات به اعضای خود راه‌اندازی شده و در جهت معرفی آنان به کار فعالیت می‌کند.

اشرف افزود: مرکز آموزشی جوار کارگاهی انجمن صنفی کارگران ساختمانی این شهرستان با همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به طرح اصلاح ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی که هم اکنون در مجلس در دست بررسی است، از نمایندگان مجلس درخواست کرد که با فوریت این طرح را در صحن علنی به تصویب برسانند زیرا با آغاز بررسی بودجه سال آینده به احتمال نمایندگان نتوانند به این طرح رسیدگی کنند.

به گزارش ایرنا، در پایان مراسم قطعنامه سالروز تصویب قانون کار توسط دبیر خانه کارگر میاندوآب قرائت شد.

خانه کارگر در میاندوآب از آبان ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان دفتر رابط خانه کارگر آذربایجان غربی فعالیت خود را آغاز کرده است؛ حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر کارگر در این شهرستان عضو دفتر نمایندگی خانه کارگر هستند.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی سردشت واکسیناسیون تصادفات جاده ای اتاق اصناف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی سردشت مهاباد آذربایجان غربی سردشت واکسیناسیون تصادفات جاده ای اتاق اصناف ایران خانه کارگر میاندوآب آذربایجان غربی خانه کارگر راه اندازی شد پروانه کسب هم اکنون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدشت گفت: بر اساس مصوبه سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان عملیات حفر چاه عمیق برای آبیاری زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت آغاز شد.    محمدزاده گفت: برای حفر این چاه عمیق ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که در مدت ۲۰ روز عملیات حفر این واه به پایان خواهد رسید.    رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: بعد از اتمام عملیات حفر چاه. اداره کل ورزش و جوانان استان برای لوله کشی دور ورزشگاه انقلاب جهت آبیاری چمن ورزشی ۶۰۰ میلیون تومان دیگر هزینه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد