Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صاحبدل یکی از سازندگان این فیلم روز یکشنبه به ایرنا گفت: این مستند روایتی از حماسه آفرینی مردم گمیشان در برابر سیل است که در سومین حضور جهانی خود در کنار هفت فیلم مستند دیگر در بخش مسابقه اصلی جشنواره منا حضور دارد.

در جشنواره فیلم منا ۳۸ اثر شامل فیلم های کوتاه و بلند و مستند از هنرمندان خاورمیانه و شمال آفریقا با هم رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلمساز گلستانی اظهار داشت: تصویربرداری این مستند ۲۰ دقیقه‌ای سال ۱۳۹۸ و همزمان با وقوع سیل گمیشان آغاز شده و در  اوایل سال جاری نیز تولید آن به پایان رسید.

وی افزود: موضوع کلی این مستند درباره تلاش مردم گمیشان برای نجات شهر در زمان سیل است و ماجراهای واقعی سیل را به تصویر می کشد.

صاحبدل ادامه داد: ساخت فیلم مستند وداع در تپه نقره ای در سال جاری در چهارمین جشنواره  بین‌المللی کالاکری هند در بخش فیلم‌های مستند منتخب نمایش و  اکران شد و قرار است بیست و یکم نوامبر امسال نیز در جشنواره فیلم منا در کانادا به مدت هفت شب در این کشور به صورت آنلاین به نمایش گذاشته شود.

وی گفت: فیلم مستند وداع در تپه نقره ای پیش از این برنده جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره بین المللی فیلم امید، کاندیدای بهترین مستند شانزدهمین جشنواره بین المللی صلیب سرخ و منتخب کالاکری هند شده است.

این هنرمند گلستانی با اشاره به اینکه فیلم مستند وداع در تپه نقره ای با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران تهیه شده، بیان داشت: در ساخت این مستند گیسو آزادروش طراحی و ترکیب صدا، سارا براتی تدوین، سهراب نوربخش و محمود نوری اصلاح رنگ نور و مسعود کمی عکاسی را به عنوان عوامل فیلم برعهده داشتند.

شهرستان گمیشان با هزار و ۲۸۵ کیلومتر متر مربع مساحت در فاصله ۴۵ کیلومتری از گرگان مرکز استان گلستان و در کرانه شرقی دریای خزر قرار دارد.

گمیشان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان ترکمن، از شرق به شهرستان آق قلا و از غرب به دریای خزر محدود می‌شود.

 به گزارش ایرنا؛ بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد  که علاوه بر خسارت مالی ۴۸ هزار میلیارد ریالی به بخش های مختلف استان، ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ بکشاند.

برچسب‌ها گرگان سینما گلستان مستند اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان سینما گلستان گرگان سینما گلستان مستند اکران فیلم فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد