Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی گمرک، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه هفت میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۶۵ دلار انواع خودرو به ۱۲ کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۸۴ دلار مربوط به صادرات خودرو‌هایی تا ۱۵۰۰ سی سی بوده است که به هشت کشور صادر شده و آذربایجان با خرید ۹۷۱ هزار و ۸۹۸ دلار در صدر خرید قرار دارد و کشور‌های چین، اسپانیا، روسیه، سنگال، اوکراین، عراق و ترکیه در رتبه‌های بعدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی در خصوص صادرات خودرو‌های هزار و ۵۰۰ تا دو هزار سی سی توضیح داد: ارزش صادرات خودرو‌های هزار و ۵۰۰ تا دو هزار سی سی در این مدت ۴۴۹ هزار و ۱۲۴ دلار بود که به ۶ کشور عراق با ۲۷۴ هزار و ۲۲۵ دلار، سنگال با ۶۳ هزار و ۶۰ دلار، اسپانیا با ۴۰ هزار و ۱۹۸ دلار، روسیه با ۳۴ هزار و ۷۲۵ دلار، تایوان با ۳۳ هزار و ۷۵۲ دلار و امارات با سه هزار و ۱۶۴ دلار صادر شد.

سخنگوی گمرک گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار خودرو‌های دو هزار تا دوهزار و ۵۰۰ سی سی هم به کشور آذربایجان صادر شد.

لطیفی در خصوص صادرات خودرو‌های دیزلی یا نیمه دیزلی توضیح داد: در هفت ماه نخست امسال چهار میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۳۲ دلار خودروی نیمه دیزلی و دیزلیِ دوهزار و ۵۰۰ تا سه هزار سی سی به عراق صادر شده و تایوان نیز ۸۰ هزار دلار خودروی نیمه دیزلی هزارو ۵۰۰ سی سی تا دو هزار سی سی از ایران واردات داشته، روسیه نیز هزار و ۹۲۹ دلار از این نوع خودرو از ایران خریداری کرده است.

لطیفی افزود: ۸۲۵ هزار و ۸۹۶ دلار خودرو‌های حمل کالا و متفرقه نیز توسط کویت (۱۴۸ هزار دلار)، ونزوئلا (۶۷۲ هزار دلار) و دیگر کشور‌ها با پنج هزار و ۸۹۶ دلار از کشورمان خریداری شد.

سخنگوی گمرک در خصوص صادرات لوازم یدکی خودرو رو نیز توضیح داد: در هفت ماه نخست امسال ۵۱ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۴۶۸ دلار لوازم یدکی خودرو صادر شد که ۱۴ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۰۵ دلار مربوط به بدنه خودرو، سه میلیون و ۸۴۹ هزار و ۴۲۵ دلار اجزا و قطعات مربوط به بدنه، سه میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۲۶ دلار محور خودرو، دو میلیون و ۵۸۴ هزار و ۹ دلار انواع رادیاتور، دو میلیون و ۹۷ هزار و ۲۱۷ دلار چرخ دنده و بازو‌های انتقال نیرو، یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۲۹ دلار کمک فنر، ۸۵۰ هزار و ۶۶ دلار انواع چرخ و قطعات، ۶۴۲ هزار و ۴۹۲ دلار اجزا و قطعات تریلر‌ها بود.

وی افزود: ۴۵۹ هزار و ۲۴۱ دلار سیبک و قطعات آن، ۳۸۵ هزار ۳۲۶ دلار دسته موتور و قطعات، ۳۷۲ هزار و ۲۳ دلار چراغ، لامپ و راهنما، ۳۰۴ هزار و ۸۱۵ دلار لنت ترمز ۲۶۹ هزار و ۴۶۶ دلار کاسه و دیسک ترمز، ۲۴۹ هزار و ۷۲ دلار انواع سپر، ۲۳۰ هزار و ۵۷۴ دلار انواع اگزوز و قطعات، ۱۵۶ هزار و ۲۸۲ دلار انواع کمربند، ۳۳ هزار و ۲۴۵ دلار جعبه دنده، ۳۰ هزار و ۳۶۰ دلار اجزا و قطعات کلاچ و ۲۰ هزار و ۴۹۸ دلار صندلی خودرو در این مدت به کشور‌های دیگر صادر شد.

لطیفی گفت: ۱۹ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۹۳۵ دلار سایر اجزا و قطعات دیگر مرتبط با خودرو نیز در این مدت صادر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو صادرات خودرو اجزا و قطعات دلار انواع دلار خودرو هزار و ۵۰۰ هزار سی سی صادر شده دو هزار صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • لوازم یدکی رنو
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟