Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:03:33 GMT

ایجاد ۲۹۹ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در ششده

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۸۶۷۵

ایجاد ۲۹۹ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در ششده

ایسنا/فارس مدیر کمیته امداد شهرستان ششده، گفت: باتوجه به خشکسالی های اخیر و رابطه مستقیم آن با اشتغال عمده مردم شهرستان ششده و قره بلاغ در زمینه کشاورزی و دامپروری معیشت مردم متزلزل و فقر افزایش یافته که در راستای محرومیت زدایی در این راستا ۲۲۹ فرصت شغلی ایحاد شده است.

اکبر فرج‌الله‌زاده در گفت و گو با ایسنا، گفت: منطقه ششده  و قره بلاغ با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار و ۷۰۲ نفر در جنوب شرقی استان فارس در فاصله ۱۸۰ کیلومتری مرکز شهرستان فسا قرار دارد که بعد از بخش مرکزی پرجمعیت‌ترین شهرستان فسا بوده و مساحت این بخش حدود ۶۰۸ کیلومتر مربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کمیته امداد شهرستان ششده، ادامه داد: تعداد ۲۹۹۷ خانوار که حدود ۳۰ درصد از مردم شهرستان ششده و قره بلاغ را شامل می‌شود، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

فرچ‌الله‌زاده بیان کرد: از آنجایی که اکثریت این مردم این بخش کشاورز و دامپرورند، خشکسالی های اخیر تاثیر زیادی بر معیشت آن ها داشته و باعث افزایش فقر شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های مقطعی و مستمری متعددی در راستای محرومیت زدایی و کمک به مددجویان با توجه به رویکرد امداد در قالب توامندسازی این اداره، در زمینه های مختلف همچون تهیه جهیزیه، اشتغالزایی، مسکن و تحصیل شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زمینه کمک به اشتغالزایی طی دو سال اخیر ۲۲۹ فرصت شغلی با احتساب مبلغی بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای اقشار کم برخوردار ایجاد شده است.

فرج الله زاده بیان کرد: طی همین مدت در زمینه تحکیم بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان تعداد ۱۶۲ فقره جهیزیه با اعتبار مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به نوعروسان اهدا شده است.

او از تهیه ۴۰ واحد مسکونی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال خبرداد و افزود: البته دو میلیاد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز در امر ساخت و تعمیر ۴۲ دستگاه سرویس بهداشتی و حمام تخصیص داده شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ششده گفت: در راستای کمک به تسهیل تحصیل دانش آموزان با توجه به تغییر نحوه آموزش حضوری به مجازی حدود ۱۳۵ تبلت با اعتبار یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال و همچنین ۳۵۰ پک تحصیلی با مبلغی بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ دستگاه بخاری برای فصل سرما در اختیار محرومین این منطقه قرار گرفته است، افزود: البته در فصل گرما نیز حدود ۱۹۲ کولر با مبلغی حدود ۸ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال تهیه شده است.

این مقام مسئول در رابطه با کمک معیشتی های این اداره نیز گفت: در سر فصل معیشت ماهیانه ۷ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال به حساب دو هزار و ۳۵۹ خانوار به صورت مستمری واریز می شود.

وی افزود: در رابطه با اکرام و حمایت از فرزندان معنوی تعداد ۳۸۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت هستند که ماهیانه مبلغ یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از طریق یک هزار و ۷۰۶ حامی خیر به حساب آن ها واریز می شود.

فرج الله زاده گفت: در رابطه با حمایت از خانواده های دارای کودک سوء تغذیه و مادران باردار و شیرده ماهیانه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به حساب این خانواده  ها واریز می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ششده خاطرنشان کرد که این خدمات با اعتبارات امداد و با حمایت ۸ مرکز نیکوکاری سطح منطقه و با حمایت ۹۹۷ نفر خیر انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان فسا کمیته امداد امام خمینی ره ششده و قره بلاغ میلیون ریال الله زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند