Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از روز دوشنبه اول آذر گفت: اگر به خانواده‌ها اطلاع داده نشده است نیازی نیست اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش آنها غیرحضوری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا کمره‌ای سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سومین مرحله بازگشایی حضوری مدارس از فردا (دوشنبه اول آذر) اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول از روز دوشنبه اول آذر به استقبال آموزش حضوری می‌روند و باید براساس برنامه‌ریزی مدارس که قبلاً به اطلاع خانواده‌ها رسیده است، به مدرسه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی جزو عناصر اصلی فعالیت حضوری مدارس  است، دانش‌آموزان باید گروه‌بندی شوند تا امکان فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم شود بنابراین ممکن است در طول هفته دو یا سه روز یا حتی هر روز به صورت حضوری به مدرسه بروند.

کمره‌ای درباره اینکه برخی مدارس هنوز به خانواده‌ها اعلام نکرده‌اند، دانش‌آموز باید چه روزی مراجعه کند، متذکر شد: با توجه به اینکه در برخی مدارس، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس زیاد است نیاز است دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس درس حضور یابند، اگر به خانواده‌ها اطلاع داده نشده است، نیازی نیست اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش آنها غیرحضوری است اما این بدین معنا نیست که در روزهای آینده مدرسه آموزش حضوری را آغاز نمی‌کند بلکه ممکن است چند روز بعد فعالیت حضوری داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علت اینکه نمی‌توانیم آموزش حضوری را تمام وقت ارائه دهیم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است بنابراین چاره‌ای نداریم زمان آموزش را در طول  هفته به روزهای معینی محدود کنیم بنابراین در مدارس پرجمعیت حضور در مدرسه نیمه وقت خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری است یا اختیاری؟ بیان کرد: با تکلیفی که ستاد ملی کرونا معین کرده است، آموزش حضوری آغاز شده است و مدارس مکلف به ارائه این سبک از آموزش هستند، مدارس مکلف به بازگشایی هستند و بنای آموزش باید حضوری باشد مگر برای آن گروه از دانش‌آموزانی که نوبت آموزش حضوری آنها نیست.

کمره‌ای متذکر شد: با بازگشایی حضوری مدارس، بوفه تعطیل است و دانش‌آموزان باید آب و تغذیه را از خانه همراه داشته باشند، کلاس‌های ورزش حداکثر 15 نفری با رعایت ابعاد بهداشتی مجاز است و اصلی‌ترین اقدام مدارس، رعایت فاصله گذاری و تهویه کلاس‌های درس است، اگر از سیستم گرمایشی در کلاس درس استفاده می‌شود در یک ساعت باید 10 دقیقه پنجره کلاس‌ها باز شود و استفاده از ماسک الزامی است.

اختیار بازگشایی به مدارس واگذار "نشده" است!/ ممنوعیت آموزش مجازی صرف از اول آذربازگشایی مدارس ابتدایی از دوشنبه/ آموزش حضوری و مجازی از اول آذرآموزش مجازی به شکست تحصیلی ختم شد/ تهدید افت تحصیلی پنهان و ترک‌تحصیل در سال‌های آیندهاختیار بازگشایی به مدارس واگذار "نشده" است!/ ممنوعیت آموزش مجازی صرف از اول آذرممنوعیت‌های مدارس پس از بازگشایی چیست؟رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس را چگونه گزارش دهید؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدارس دولتی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش مدارس دولتی دانش آموزان فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان آموزش حضوری خانواده ها اول آذر کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد