Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@14:26:56 GMT

روایت جادونویس از زندگی نغمه‌ ثمینی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۹۰۵۳

روایت جادونویس از زندگی نغمه‌ ثمینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مستند «جادونویس» آماده‌ نمایش شده است. این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آریان‌ رضایی ساخته شده که به زندگی تئاتری نغمه‌ ثمینی از شناخته شده ترین نمایش‌نامه‌نویسان تئاتر ایران می‌پردازد. مستند «جادونویس» که به‌زودی در یکی از پلتفرم‌های آنلاین اکران خواهد شد، با هدف ثبت تاریخ شفاهی تئاتر معاصر ایران، با هم‌کاری گروه تئاتربازها و با مشارکت مجموعه‌ی تئاتر شهر و در  سالن اصلی این‌ مجموعه فیلم‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نغمه ثمینی متولد خرداد سال ۱۳۵۲ و جزو نسل طلایی هنرمندان تئاتر در سال‌های بعد از انقلاب است. خوانندگان مجله «فیلم» این نویسنده جوان را با نگارش نقدهای سینمایی‌اش در این مجله که آن زمان اعتباری بسزا داشت، شناختند. پس از آن جامعه تئاتری او را به دلیل نگارش نمایشنامه‌هایی همچون «خاله ادیسه» و «تلخ بازی قمر در عقرب»، «افسون معبد سوخته» «رازها و دروغ‌ها»، «خواب در فنجان خالی»، «شکلک»،«رویای نیمه شب پاییز»،«خانه»، «اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند»،«متولد ۱۳۶۱»، «هیولاخوانی»،«سه جلسه تراپی و یک مهمانی»، «پالتوی پشمی قرمز»،«زبان تمشک‌های وحشی»،«چهار دقیقه و همان چهار دقیقه» و ...تحسینش کردند. تازه‌ترین اثر او نمایشنامه «بچه» است که سال ۹۸ با کارگردانی افسانه ماهیان روی صحنه بود و به دلیل ورود نابهنگام کرونا، از اجرا باز ماند.

نغمثه ثمینی در تمام این سال‌ها در کنار نگارش نمایشنامه و فیلمنامه، حضوری موثر در فعالیت‌های پژوهشی هم داشته و در تدریس دانشگاهی هم سابقه‌ای طولانی دارد. او عضو هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا بوده و در پروژه‌های پژوهشی گوناگونی با استادانی در خارج از کشور همکاری داشته است.

کد خبر 638835 برچسب‌ها تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب

«رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» عنوان سه کتاب جدید سوره مهر در حوزه نمایشنامه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«رازی بین من و تو»، به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی «علی»، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود. ...

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود. ...

خاطرات شنیدنی یک نفوذی

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان 300 نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان 500 نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان 500 نسخه در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان