Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک گفت: ایران در هفت ماه نخست امسال ۵۸ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۳۳ دلار خودرو و لوازم یدکی صادر کرد که هفت میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۶۵ دلار آن مربوط به صادرات انواع خودرو بوده است.

به گزارش برنا به نقل از گمرک، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه هفت میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۶۵ دلار انواع خودرو به ۱۲ کشور صادر شده که از این میزان، یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۸۴ دلار خودرو ۱۵۰۰ سی سی به هشت کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری آذربایجان با خرید ۹۷۱ هزار و ۸۹۸ دلار در صدر خریدارهای خودروهای ایرانی قرار دارد و چین، اسپانیا، روسیه، سنگال، اوکراین، عراق و ترکیه در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

لطیفی درباره صادرات خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲ هزار سی سی، تصریح کرد: ارزش صادرات این خودروها در هفت ماهه امسال ۴۴۹ هزار و ۱۲۴ دلار بود که به ۶ کشور عراق با ۲۷۴ هزار و ۲۲۵ دلار، سنگال با ۶۳ هزار و ۶۰ دلار، اسپانیا با ۴۰ هزار و ۱۹۸ دلار، روسیه با ۳۴ هزار و ۷۲۵ دلار، تایوان با ۳۳ هزار و ۷۵۲ دلار و امارات با سه‌هزار و ۱۶۴ دلار صادر شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار خودروهای ۲ هزار تا ۲۵۰۰ سی سی به جمهوری آذربایجان صادر شده است، خاطرنشان‌کرد: در هفت ماه امسال چهار میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۳۲ دلار خودروی نیمه دیزلی و دیزلیِ ۲۵۰۰ تا سه‌هزار سی سی به عراق صادر شد، تایوان نیز ۸۰ هزار دلار خودروی نیمه دیزلی ۱۵۰۰ سی سی تا ۲ هزار سی سی از ایران واردات داشته و روسیه نیز یک‌هزار و ۹۲۹ دلار از  این نوع خودرو از ایران خریداری کرده است.

لطیفی تاکید کرد: ۸۲۵ هزار و ۸۹۶ دلار خودروهای حمل کالا و متفرقه نیز توسط کویت به ارزش ۱۴۸ هزار دلار، ونزوئلا به ارزش ۶۷۲ هزار دلار و دیگر کشورها با  پنج‌هزار و ۸۹۶ دلار از ایران خریداری شد.

سخنگوی گمرک درباره صادرات لوازم یدکی خودرو، تصریح‌کرد: در هفت ماهه امسال ۵۱ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۴۶۸ دلار لوازم یدکی خودرو صادر شد که ۱۴ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۰۵ دلار مربوط به بدنه خودرو، سه میلیون و ۸۴۹ هزار و ۴۲۵ دلار اجزا و قطعات مربوط به بدنه، سه میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۲۶ دلار محور خودرو، ۲ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۹ دلار انواع رادیاتور، ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۲۱۷ دلار چرخ دنده و بازوهای انتقال نیرو، یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۲۹ دلار کمک فنر، ۸۵۰ هزار و ۶۶ دلار انواع چرخ و قطعات و ۶۴۲ هزار و ۴۹۲ دلار اجزا و قطعات تریلرها بود.

وی افزود: ۴۵۹ هزار و ۲۴۱ دلار سیبک و قطعات آن، ۳۸۵ هزار ۳۲۶ دلار دسته موتور و قطعات، ۳۷۲ هزار و ۲۳ دلار چراغ، لامپ و راهنما، ۳۰۴ هزار و ۸۱۵ دلار لنت ترمز، ۲۶۹ هزار و ۴۶۶ دلار کاسه و دیسک ترمز، ۲۴۹ هزار و ۷۲ دلار انواع سپر، ۲۳۰ هزار و ۵۷۴ دلار انواع اگزوز و قطعات، ۱۵۶ هزار و ۲۸۲ دلار انواع کمربند، ۳۳ هزار و ۲۴۵ دلار جعبه دنده، ۳۰ هزار و ۳۶۰ دلار اجزا و قطعات کلاچ و ۲۰ هزار و ۴۹۸ دلار صندلی خودرو در این مدت به کشورهای دیگر صادر شد.

لطیفی تاکید کرد: ۱۹ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۹۳۵ دلار سایر اجزا و قطعات دیگر مرتبط به خودرو نیز در این مدت صادر شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خودرو دلار روسیه گمرک اجزا و قطعات دلار انواع لوازم یدکی دلار خودرو صادر شد ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج

مهدی سمیعی گفت: در پی تماس صبح امروز برخی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی در انبار قطعات خودرو در بلوار شهید چمران بلافاصله آتش نشانان به محل حادثه شتافتند.

وی ادامه داد: این حادثه در طبقه همکف یک ساختمان ۲ طبقه به مساحت حدود ۱۵۰ متر مربع رخ داد که آسیب جانی نداشت و خسارات فراوانی به بار آورد.

سمیعی افزود: برای امداد رسانی به این حادثه ۱۵ نفر نیروی عملیاتی به همراه پنج دستگاه خودرو امدادی از چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند که ضمن مهار آتش سوزی از سرایت آتش به واحدهای اطراف جلوگیری شد.

وی گفت : کارشناسان آتش نشانی در حال علت یابی حادثه و برآورد میزان خسارت وارده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • لوازم یدکی رنو
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان