Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

تردد ناوگان ایرانی از مسیر 43 کیلومتری بازسازی شده قاپاق داتو (تاتو) که جایگزین قاپاق گوربس بین ایران و ارمنستان است، آغاز شد.

به گزارش تین نیوز، با توجه به مشکلات و اختلالی که از حدود 2 ماه پیش در تردد ناوگان باری و مسافری ایران و ارمنستان در جاده قاپاق گوربس رخ داد، ایجاد یک مسیر جایگزین مورد توجه قرار گرفت که بر هیمن اساس از مدتی پیش ناوگان ترانزیتی ایران و ارمنستان در خاک ارمنستان از مسیر کوهستانی قاپاق داتو (تاتو) در حال تردد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلال در تردد ناوگان ایرانی از  قاپاق گوربس زمانی آغاز شد که پس از جنگ 2 کشور آذربایجان و ارمنستان، جمهوری آذربایجان بر اساس نقشه های زمان شوروی سابق مدعی 21 کیلومتر از جاده ترانزیتی بین ایران و ارمنستان در یاتاق گوربس شد و با استقرار ایست و بازرسی از خودروهای در حال عبور از جمله ناوگان مسافری و باری  ایرانی حق گمرک دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: کامیون‌های ایرانی چطور آذربایجان را دور می‌زنند؟ رفع مشکل کامیون‌های ترانزیتی در گوریس‌

مبلغ بالای حق گمرکی دریافتی از ناوگان ایرانی برای رانندگان (۱۳۰ دلار در مسیر رفت و ۱۳۰ دلار در مسیر بازگشت) به صرفه نبود و به همین دلیل رایزنی هایی با کشور ارمنستان برای ایجاد جاده جایگزین از سوی مقامات 2 کشور صورت گرفت که در همین زمینه مهر ماه امسال خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان از برگزاری جلسات موثر با مقامات ارمنستان و حل مشکل وسایل نقلیه ترانزیتی در منطقه گوریس خبر داد و گفت: براساس برنامه زمانبندی که مقامات 2 طرف تهیه کردند، مقرر شد روسازی جاده جایگزین که مورد نظر مقامات ارمنستان است، به اتمام برسد.

وی درآن زمان (14 مهرماه) اعلام کرد: همچنین، حداکثر تا ۳ ماه آینده، گردنه‌ ها و نقاط حادثه‌ خیز در محور جایگزین برطرف خواهد شد و همزمان جاده اصلی جایگزین دیگری که به عنوان قطعه ۴کریدور شمال- جنوب در کشور ارمنستان است (جاده سمت نوردوز به ایروان و از ایروان به مرز گرجستان) در حال عملیات اجرایی است.

به گزارش تین نیوز، سرانجام اواسط آبان ماه عملیات بازسازی جاده جایگزین که همان مسیر قاپاق داتو بود به  پایان رسید و این مسیر به محل عبور ناوگان ایرانی و ارمنی تبدیل شد.

اگرچه این مسیر از پیچ ها و گردنه های با شیب تند برخوردار است اما وزیر زیرساخت های ارمنستان در مورد آن  گفته که قرار است تا چند ماه آینده بخش صعب العبور آن با احداث مسیر مناسب مرتفع  شود.

همچنین بر اساس اظهارات مقامات ارمنستان قرار است یک بزرگراه شمالی جنوبی در کشور ساخته شود که از مرز ایران و ارمنستان آغاز و تا مرز گرجستان امتداد می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گمرک حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی وسایل نقلیه بزرگراه گرجستان مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مرز ایران و ارمنستان مرز ایران و آذربایجان جاده تاتو ارمنستان مرز گرجستان حق گمرک ایران و ارمنستان ناوگان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند

به گزارش صدی ایران، نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه‌های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش‌های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد، موجب احساس غرور و همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه‌های مرتبط خواند.

وزیر امور خارجه گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه‌های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محور‌های نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان