Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها –زنان به ویژه همسران و مادران رزمندگان، اضطراب و رنج روزهای سخت هشت سال جنگ تحمیلی را به وضوح لمس کرده‌اند؛ رنج‌هایی که گوشه‌ای از آن در کتاب «ساجی» به تصویر کشیده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، هشت سال جنگ تحمیلی روزهای پر فراز و نشیبی را با خود به همراه داشت و زنان در نقطه اوج این حوادث بودند چه آنها که در صف مبارزه بودند و چه آنها که همسران و فرزندانشان را راهی میدان نبرد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین نقش زنانی که در مناطق مرزی کشور زندگی و روزهای اول جنگ و حمله ناگهانی و مرگ عزیزانشان را لمس کرده‌اند؛ ویژه است.

افرادی که وحشت و اضطراب آن روزها، بمباران‌های هوایی و دوری مردان خانه را همزمان تجربه کرده و یک شبه پیر شدند.

زنانی چون نسرین باقر زاده همسر شهید بهمن باقری که خاطراتش را در کتاب «ساجی» روایت کرده است. کتابی به قلم بهناز ضرابی زاده، نویسنده همدانی که انتشارات سوره مهر آن را در 322 صفحه منتشر کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «چقدر عجیب است که زندگی من و مادرم این قدر شبیه است. مادرم سکینه بانو در کودکی و نوجوانی روزگاری تلخ و غم انگیز داشت و مصیبت‌های زیادی را تحمل کرد، اما ازدواج شیرینی کرد.

پدرم در کشتی کار می‌کرد. بیشتر وقت‌ها روی آب بود. وقت‌هایی هم که روی خشکی بود در منطقه‌ای به نام «حفار بریم»، مسئول تدارکات و خدمات رسانی به کشتی‌های خارجی بود که در آن منطقه لنگر انداخته بودند.

خوش تیپ بود و خوش اخلاق و باسواد و به چند زبان غیر فارسی می‌توانست حرف بزند به خصوص انگلیسی. مادرم عاشقش بود و در کنارش احساس سعادت و غرور می‌کرد، اما این خوشبختی دوام زیادی نداشت و پدرم در جوانی در سانحه‌ای از دنیا رفت؛ مرگ او برای همه سخت و جانکاه بود مثل مرگ همسرم.

نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری آغاز شدرئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس: تأسیس گروه ادبیات پایداری در 46 دانشگاه کشور‌؛ همه دانشگاه‌ها مستعد ایجاد این رشته علمی هستندجشنواره منطقه‌ای ادبیات پایداری در کرمانشاه برگزار می‌شود

بهمن هم خوش تیپ و خوش اخلاق و باسواد بود. از بچگی دوستش داشتم، اما در نوجوانی عاشقش شدم. چند سال بعد ازدواج کردیم. در کنارش احساس خوشبختی و سعادت می‌کردم و زیر آن همه بمب و آتش هر جا می‌رفت؛ دنبالش می‌دویدم، اما این نیک بختی هم دوام زیادی نداشت و بهمن هم در جوانی تقریبا به همان شکلی که پدرم فوت شد؛ رفت.

بیچاره مادرم شاید به سبب همین اتفاق‌ها بود که تا بود دنبال من و زندگی و بچه‌هایم می‌دوید. مادرم طعم عشق را چشیده بود. عاشقی را می‌فهمید.»

انتهای پیام/744/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد علی علومی شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی علومی، نویسنده، پژوهشگر، اسطوره‌شناس، شاهنامه پژوه، طنزپرداز و از چهره‌های برجسته ادبیات داستانی معاصر بود که شامگاه یکشنبه در سن ۶۳ سالگی به علت بیماری در منزل شخصی خود در زادگاهش شهر بم درگذشت.

وی دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه هفتاد به طور جدی وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

محمدعلی علومی، در طول عمرش ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی را تألیف کرد که از مهمترین این آثار می‌توان به آذرستان، شاهنشاه در کوچه دلگشا، پریباد و قصه اساطیر اشاره کرد.


کد خبر 6097862

دیگر خبرها

  • لحظه شروع درگیری خونین هفته گذشته نازی‎‌آباد | فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید
  • نمایشگاه ابراهیم حقیقی به اعتماد رسید/ رهایی شورانگیز خط‌ فارسی
  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • محمد علی علومی شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند