Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، افتتاحیه طرح مطالعاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور و حجت الاسلام شریف دوست مسئول کشوری طرح اندیشه تمدن ساز و جمعی از مسئولان به صورت حضوری و برخط در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حجت الاسلام سعید صفی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری گفت: ترم گذشته طرح اندیشه تمدن ساز به صورت آزمایشی در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد و اکنون تصمیم بر این شد تا این طرح در همه دانشگاه‌های استان اجرا شود.

او افزود: در تمامی دانشگاه‌های کشور برنامه ریزی شده است تا طرح اندیشه تمدن ساز با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اثر مقام معظم رهبری برگزار شود. این کتاب مباحث نوینی را در اندیشه اسلامی مطرح می‌کنند و کتابی مطقن و برگرفته از آیات قرآن کریم و روایات معصومین است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد با اشاره به شرکت ۲۴۱ نفر از اساتید استان چهارمحال و بختیاری در این طرح گفت: ۵۰ گروه تشکیل شده است و ۳۴ مربی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سعید صفی گفت: تفاوت این طرح با طرح‌های گذشته در این است که مباحث کاملا مباحثاتی است و اساتید پس از مطالعه کتاب به مباحثه می‌پردازند و فقط به صورت سخنرانی یا پرسش و پاسخ نخواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان در ادامه گفت: این طرح دومین بار است که در دانشگاه آزاد عملیاتی شده است و مسئولیت و دبیرخانه این طرح در استان چهارمحال و بختیاری با دانشگاه آزاد است و در هر دانشگاه یک نفر اجرای این طرح را بر عهده خواهد داشت.

حجت الاسلام فاطمی پور نیز در این مراسم گفت: فرصت آموزش، آموختن و مطالعه فرصت مغتنمی است که در فضای علمی بیشتر به آن توجه می‌شود و لازم است این توجه ادامه دار باشد و در همه حوزه‌ها صورت بگیرد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: بسیار مهم است نگاه ما نگاهی دقیق و عمیق باشد و پژوهش‌هایی را در حوزه‌های دیگر مثل رسالت اجتماعی و رسالت الهی خودمان داشته باشیم و دایره معلومات را گسترش دهیم و اصلاح روش، منش و عملکرد داشته باشیم.

حجت الاسلام فاطمی پور گفت: با توجه به استقبال خوب اساتید دانشگاه آزاد استان چهارمحال و بختیاری از این طرح، تصمیم بر این شد اجرای این طرح در سایر دانشگاه‌ها نیز برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید

برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی در چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه گفت: امیدوارم بتوانیم نقشی در گسترش اندیشه تمدن ساز مقام معظم رهبری ایفا کنیم و بهترین مکان برای فرهنگ سازی دانشگاه هاست و پرچم دار این فرهنگ سازی اساتید هستند و این برنامه می‌تواند فرصت مغتنمی باشد تا بتوانیم از میان اساتید، مربیانی برای گسترش این اندیشه متعالی مقام معظم رهبری تربیت کنیم و در آینده خود این عزیزان بتوانند هسته‌ی مرکزی برای گفتمان سازی این اندیشه در دانشگاه‌ها باشند.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد نیز در ادامه گفت: اگرچه استان چهارمحال و بختیاری از نظر کمیت نسبت به تهران، مشهد و اصفهان جمعیت کمتری دارد، اما دل‌های بزرگ، همت‌های والا و تلاش‌های جهاد گونه در وجود تک تک نخبگان و مسئولین دانشگاه‌های استان است که همین عشق و ارادت به اهل بیت (ع) و ساحت مقدس امام زمان (عج) و نایب برحقشان بر این شد که امروز افتتاحیه طرح اندیشه تمدن ساز را در دانشگاه‌های استان داریم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای اجرای این طرح تلاش‌های صورت گرفته به ثمر نشست و شاهد شکل گیری، ۵۰ گروه در دانشگاه‌های استان، شامل ۸ گروه در دانشگاه فرهنگیان، ۱۴ گروه در دانشگاه علوم پزشکی، ۱۸ گروه در دانشگاه شهرکرد و ۱۰ گروه در دانشگاه پیام نور استان هستیم و در دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای هم تلاش‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم اساتید این دانشگاه‌ها نیز در ادامه به این گروه‌ها ملحق شوند.

دبیر طرح اندیشه تمدن ساز در استان در ادامه گفت: این طرح در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری متمایز از همه دانشگاه‌های کشور است چرا که دانشگاه آزاد استان در این طرح هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم پیش قدم بود و با استقبال خوبی روبرو شد و شاهد بزرگترین گروه‌های تمدن ساز در بین دانشگاه‌های کشور هستیم.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد افزود: در حال حاضر در دانشگاه‌های غیر آزاد مرحله اول اجرای این طرح را داریم و همچنین این طرح در حوزه دانشجویی هم در حال اجراست و بالغ بر ۳۰ گروه و ۱۳۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان در این طرح مشارکت داشته اند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در حوزه کارکنان هم این طرح را به صورت اجرایی در آورده ایم که این هم وجه تمایزی دیگر از اجرای این طرح در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور است.

حجت الاسلام شریفی دوست نیز در سخنانی ضمن خداقوت به همکاران به خاطر پیگیری در اجرای این طرح گفت: امیدواریم همانطور که همه نسبت به اجرای طرح در مرحله شروع اهتمام خوبی داشته اند در مرحله استمرار طرح و به پایان رساندن آن نیز توفیق شامل حال عزیزان باشد.

مسئول کشوری طرح اندیشه تمدن ساز با اشاره به اینکه ما باید قدردان اساتید در همه دانشگاه‌هایی باشیم که در حال اجرای این طرح هستند، گفت: این میزان مشارکت و همراهی اساتید در یک طرح معرفتی و مباحثاتی که نیاز به مطالعه و مشارکت دارد نشان می‌دهد که اگر دفاتر نهاد بتواند برنامه‌های خوبی طراحی کند که نیاز اساتید هم در آن طرح، برنامه ریزی شده باشد، اساتید مشارکت خوبی خواهند داشت و خداوند متعال را بابت داشتن چنین اساتیدی در دانشگاه‌ها شاکریم.

حجت الاسلام شریفی دوست گفت: در پایان طرح، هر استان بر اساس شاخص‌های پیشنهادی و به نسبت آشنایی که با گروه‌های مباحثاتی دارد با محوریت دبیرخانه استان، و به تشخیص دفتر استانی، گروه‌های برتر را انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اساتید دانشگاهی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه های استان طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه شهرکرد دانشگاه های کشور گروه در دانشگاه اجرای این طرح دانشگاه آزاد ادامه گفت آزاد اسلامی حجت الاسلام گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، شهردار شهرکرد گفت: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و از سال گذشته تقویت شد که در تلاش هستیم در سال جاری اجرا شود.
محمدحسین واحدیان در نشست کارگروه بوم‌گردی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر وجود دارد، افزود: بافت شهری از حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) دارای عناصر تاریخی و مذهبی است که اگر به مسیر گردشگری تبدیل شود، بسیار موثر است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: اجرای مرحله نخست که زیرسازی است با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.
واحدیان با بیان اینکه پیوستگی ساختار گردشگری در شهر شهرکرد وجود ندارد، افزود: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر