Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس؛ جلسه ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر امروز سه شنبه 30 آبان 1400 با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین اشجری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونین، مدیران و روسای دفاتر استانی این نهاد از طریق ویدئو کنفرانس در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این نشست اظهار داشت: در ایامی زندگی می کنیم که مجامع بین المللی و کسانی‌که خود را طلایه‌دار پیشرفت بشر، عدالت، مساوات و حقوق بشر می‌دانند منابع و داشته‌های جهان اسلام را از جهت اقتصادی و سرمایه‌های انسانی نابود می‌کنند.

وی افزود: تمام کسانی که می خواستند وجود و هستی ما را  به غارت ببرند راهی را در پیش گرفتند تا به هویت انسانی‌،اسلامی، دینی و بومی ما  ضربه بزنند. آنها علاوه بر جنگ نرم گاهی با تهدید نسل، اهداف شوم خود را انجام داده‌‌اند.

رئیس ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر تصریح کرد: در این میان یکی از وظایف مهم ما مقابله با این جنگ نرم است و توجه به هویت و آنچه که جوان‌های ما را مورد هدف قرارداده است.

وی در خصوص راهکارهای ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی اظهار داشت: از بین رفتن فرهنگ، هویت و به مرور از بین رفتن ارزش‌ها و یا جایگزین شدن ارزش ها به ضد ارزش ها مطلبی است که زمان می برد و هر لحظه ای که ما دیر اقدام کنیم و قدمی را نابه جا برداریم از مقصد دور شدیم و کمک کردیم که دشمن با همه ابزار و وسایلی که دارد به میدان بیاید.

خزعلی گفت: از مسئولیت‌های بزرگ ما در این زمینه توجه ما به خانواده، دختران و زنان به صورت ویژه است در واقع هرچه سرمایه‌گذاری کنیم برای زنان جواب خواهیم گرفت و بهره آن را در نسل‌های آینده خواهیم برد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تعبیر زیبای امام خمینی رحمت الله علیه که فرمودند 'قرآن انسان ساز است و زنان نیز انسان ساز هستند'، خاطر نشان کرد: هر زمان که قرآن تحریف شود و از قرآن برداشت نامناسبی شود، جامعه به انحراف می رود  و هر زمانی که زن از مسیر صحیح خود خارج شود و کارکرد او تحریف شود باید منتظر آسیب های جبران ناپذیری باشیم.

رئیس ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر عنوان کرد: سرمایه گذاری برای زنان باید هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح انجام و با شیوه‌هایی باشد که شرایط جامعه و موقعیت‌های مختلف زنان را در نظر بگیریم و برای هر کدام از دختران و زنان جامعه با شرایط و ویژگی‌هایی که دارند برنامه ریزی نماییم.

وی گفت: تقارن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و روز زن فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین نقش و جایگاه زن در اسلام است. امید است با همکاری و هم افزایی تمامی مسئولین دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بتوانیم برنامه های مناسبی را برای این ایام در دوبخش توانمندسازی زنان و مقابله با آسیب های زنان و خانواده تدوین نماییم.

رئیس ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در پایان افزود: از وظایف امور زنان و خانواده ریاست جمهوری  شناسایی آسیب هایی است که زنان و مادران جامعه با آن مواجه هستند. امیدواریم با برنامه ریزی فرهنگی و بسیج سراسری گام های موثری را در این خصوص برداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان حقوق بشر انقلاب اسلامی دهه فجر ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر امور زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ۵۲۰ مبلغ  با حضور در شهر‌ها، بخش‌ها وروستا‌ها  بصورت گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی می‌پردازند. 

حجت الاسلام محمد قناعت افزود: برگزاری نمازجماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و  مقام معظم رهبری درخصوص جهادتبیین، برگزاری مراسم سوگواری امام صادق (ع) ، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت وطهارت ، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه درجامعه، امیدآفرینی، حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی وآگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی از جمله برنامه های مبلغان در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) است. 

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی