Web Analytics Made Easy - Statcounter


محمدعلی علمی مدیرمسئول انتشارات علمی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات این انتشاراتی اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی از جمله گرانی کاغذ، تورم و چند برابر شدن هزینه‌های صحافی که در کشور وجود دارد، هزینه‌های تولید کتاب هم افزایش یافته است. ناشر هم مجبور است برای روشن نگه داشتن چراغ دفتر، قیمت‌های کتابش را به روز تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی مردم هم از نظر اقتصادی مشکل دارند و همه ناشران در عمل ورشکسته شدند.

وی ادامه داد: ناشر هر کتابی که منتشرمی کند، پس از مدتی پی دی اف آن در اینترنت وجود دارد. وقتی یک قانون سفت و سخت در این زمینه باشد، امکان ندارد چنین اتفاقی رخ دهد. این دسته از اقدامات تیشه به ریشه نشر می‌زند. باید در زمینه مشکلات صنعت نشر آسیب شناسی شود.

مدیرمسئول انتشارات علمی با اشاره به اینکه ممکن است ناشران مشکل کاغذ را به عنوان یکی از مشکلاتشان در زمینه صنعت نشر عنوان کنند، اظهار کرد: مشکل کاغذ مانند یک دُمل چرکین است که تا یک مدت برای آن مسکن استفاده می‌شود؛ اما دوباره سر باز می‌کند. باید ناشران صاحب سبک و درست و حسابی را دعوت کنیم تا متولیان فرهنگی مشکلاتشان را حلاجی کنند.

علمی ادامه داد: مشکلاتی از جمله کاغذ حاشیه صنعت نشر است. کتاب خوب خریدار خود را دارد. مشکل صنعت نشر، مشکل فرهنگی کشور است. کشوری که گنج و پول داشته باشد، اما فرهنگ در تمام اقشار آن ساری و جاری نباشد به کار نمی آید.

بیشتر بخوانید

۵۰ عنوان کتاب جدید مجوز نشر گرفتند؛ از شعر و ترانه تا داستان کوتاه و رمان

وی با اشاره به لزوم آسیب شناسی صنعت نشر اظهار کرد: ده تا بیست سال پیش شمارگان کتاب به ۱۰ تا ۲۰ سال می‌رسید الان میزان شمارگان کتاب به ۲۰۰ نسخه می‌رسد. باید آسیب شناسی شود چرا این اتفاق روی داده است. مشکل اصلی این است که ناشران صاحب سبک در سطح کلان از بابت کتاب‌های استخوان داری که چاپ می‌کنند، به ۵۰ ناشر نمی‌رسد.

مدیرمسئول انتشارات علمی ابراز کرد: در صنف نشر با این مشکل مواجهیم که هیچ ناشری، ناشر دیگر را قبول ندارد. سه سال پیش اتحادیه ناشران و کتابفروشان برای جمع کردن کتاب‌های قاچاق عزمش را جزم کرد. می‌خواستند کتاب‌های قاچاق را از سطح شهر جمع کنند. اگر یک روز مسیر میدان انقلاب تا امام حسین را طی کنید، متوجه می‌شوید نه تنها قاچاق کتاب جمع نشده است؛ بلکه مانند قارچی سمی است که درجایی روییده باشد. در یک جا دو قارچ سمی را جمع می‌کنند، در جایی دیگر دوباره قارچ سمی می‌روید.

وی تصریح کرد: تولید کتاب به یک تیم اعم از چاپخانه و صحافی نیاز دارد؛ در پنج شش سال گذشته ۴ هزار واحد صنفی فعال در این زمینه‌ها تعطیل شدند. اگر هر کدام ۵ نفر کارمند داشته باشند، یعنی ۲۰ هزار نفر بیکار شدند. مشکلات نشر فقط به دلیل کم بودن خواستار کتاب ایجاد نشده است؛ بحث کتاب باید از اساس درست شود، وگرنه کتاب خوب خریدار خود را دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتشار کتاب تولید کتاب صنعت نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور