Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:16:58 GMT

انتقاد نماینده مجلس از توزیع بد یارانه‌های انرژی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۰۵۰۷

انتقاد نماینده مجلس از توزیع بد یارانه‌های انرژی

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: مصطفی‌طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت کاهش یارانه انرژی برق مشترکان پرمصرف که بیش از الگوی تعیین شده مصرف می کنند، گفت:چندین بار مجلس به این موضوع یارانه های انرژی ورود کرده است،دولت هم موضع گیری هایی داشته است.

وی افزود: واقعیت این است که ما منتظر یک لایحه از سوی دولت هستیم که اگر اینکار انجام شود ما نمایندگان مجلس از آن استقبال خواهیم کرد،البته ما معتقدیم این لایحه باید جامع و شامل باشد یعنی برای مثال هم عدالت اجتماعی،بحث های تورمی و هم آسیب های اجتماعی به خوبی در آن دیده شود،معتقدیم این لایحه باید ابعاد مختلف موضوع را مورد توجه قرار دهد و صرفا یک بعدی نباشد که اگر چنین اقدامی صورت پذیرد ما نمایندگان مجلس این آمادگی را داریم که کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده زنجان در مجلس ادامه داد: من معتقدم روش کنونی توزیع یارانه های انرژی بدترین روش ممکن است،بدتر از این نمیشود،این روش به گونه ای است که هر شخصی پولدارتر و داراتر است برخورداری بیشتری از منابع یارانه ای کشور دارد،وقتی قصد داریم با یارانه به اقشار جامعه کمک کنیم باید اقشار نیازمند را هدف قرار بدهیم،این یارانه های پنهان برعکس عمل می‌کند یعنی آنکه ثروتمند است از این یارانه های پنهان بیشتر بهره می برد و آنکه کم‌برخوردار است کمتر.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: شرایط کنونی صحیح نیست و نیازمند اصلاح است،البته موضوع ساده ای هم نیست و نیازمند کار کارشناسی می باشد،برای مثال باید بررسی کنیم بانک آماری ما برای شناسایی افراد به چه میزان قوی می‌باشد؟به هر شکل این یارانه های انرژی در قیمت کالا و زندگی مردم تاثیرگذار است وباید به گونه ای عمل شود که مردم دچار ضرر و زیان نشوند،بر همین اساس معتقدیم دولت برای سامان‌دهی این موضوع باید لایحه ای کامل و کارشناسی شده ارائه کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان مصطفی طاهری مجلس شورای اسلامی نماینده زنجان زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان یارانه های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی کم باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در کرمان در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

وی افزود: در بحث تقسیمات کشوری، موضوع تاسیس چندین استان جدید در کشور در دولت در حال نهایی شدن است، که این موضوع هم در مورد تهران و هم در مورد کرمان و احتمالا در مورد سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

حسینی در مورد تاسیس استان کرمان جنوبی با توجه به قول رییس جمهور در سال ١٤٠١ در جمع مردم جیرفت نیز اظهار داشت: موضوع تاسیس استان کرمان جنوبی از نظر دولت نهایی شده است و قرار شد لایحه آن با موضوع تقسیم استان‌ تهران با هم به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: موضوع تاسیس استان‌های جدید در دستور کار دولت است که بزودی بصورت یکجا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه تاسیس استان‌های جدید در کرمان و تهران بزودی و در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار