Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق پذیرایی از مهمترین قسمت‌های هر خانه‌ای است. خواه آن را به عنوان سالن مهمان بچینید و خواه به عنوان ناهارخوری و یا اتاق بازی و یا اتاقی برای استراحت و آرامش گرفتن، مرکزی‌ترین عضو خانه است. به خصوص اگر تعداد اتاق‌هایتان کم باشد. برای همین دلیل دکوراسیون داخلی پذیرایی بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایده چین، بیشتر مردم اتاق پذیرایی را بیشتر برا نشیمن و دیدن تلویزیون و دورهمی و مهمانی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولی که باید در دکوراسیون داخلی پذیرایی رعایت کرد

با رعایت این اصول هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد و هم دکوراسیون پذیرایی خود را به بهترین شکل خواهید چید و از نتیجه شگفت زده خواهید شد.

ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید

حتما شما هم دوست دارید اتاق پذیرایی منحصر به فردی داشته باشید اما نیازی نیست همه سرمایه‌تان را فدای منحصر به فردی کنید. مثلا تمام وسایل پذیرایی را نو کنید. با همان وسایل قدیمی هم می‌توان چیدمان منحصر به فردی داشت. کافیست یک اکسسوری جذاب بخرید و یا رنگ دیوارها را تغییر دهید. حتی یک آباژور جدید و منحصر به فرد نیز دکوراسیون داخلی پذیرایی تان را تغییر می‌دهد.

بهتر است برای دیوارهای بزرگ یک رنگ ثابت در نظر بگیرید و بقیه دیوارها را در همان طیف رنگ کنید. این جریان ثابت برای رنگ باعث می‌شود که پذیرایی شما بزرگتر به نظر برسد. از آنجایی که اتاق پذیرایی بیشتر برای دورهمی و مهمانی استفاده می‌شود. بزرگتر به نظر رسیدن فضا خیلی مهم است.

عمودی بچینید

ارتفاع یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند فضا را حتی دوبرابر بزرگتر از آنچه که هست نشان بدهد. برای استفاده از عامل ارتفاع از فضاهای دیواری استفاده کنید. آویزها و پرده‌ها را بالاتر از مرز قاب پنجره وصل کنید تا فضای بین سقف و پنجره پر شود. این کار باعث می‌شود که دیوارهایتان بلندتر از همیشه به نظر برسد. به جای پرده می‌توانید از قاب عکس و یا سایر تزیینات دیواری نیز استفاده کنید.

فضاهای مختلفی ایجاد کنید

معمولا در چیدمان پذیرایی مبل‌ها را در اطراف قرار می‌دهند . و میزها را وسط می‌گذارند. و از تلویزیون به عنوان نقطه کانونی استفاده می‌کنند. در پذیرایی کوچک، فضای گفتگو و فضای غذا خوردن و تلویزیون دیدن یکی است. اما در پذیرایی‌های بزرگتر شما می‌توانید فضاهای جداگانه ایجاد کنید. مثلا کنار کتابخانه چند صندلی بگذارید و فضای مطالعه درست کنید. تلویزیون و کاناپه راحتی را گوشه دیگر بگذارید و یک سینمای کوچک خانگی داشته باشید. بستگی دارد چقد خلاق باشید.

برای دکوراسیون داخلی پذیرایی جسارت داشته باشید

اگر پذیرایی بزرگی دارید استفاده از اکسسوری‌های بزرگ و چشمگیر زیباتر است. اگر می‌خواهید از نقاشی و یا قاب عکس استفاده کنید. آن‌ها را بزرگتر از قاب‌های استاندارد در نظر بگیرید. نقاشی‌های بزرگ فضای بالای مبل شما را جذاب‌تر می کند. اگر هم به قاب بزرگ علاقه‌ای ندارید تعدادی از قاب های کوچک را کنار هم بچینید. از مجسمه‌های شیک دیواری نیز می‌توانید استفاده کنید.

لایه لایه بچینید

اگر حس می‌کنید اتاق خیلی خالی است و به اصطلاح دکوراسیون مسجدی دارد. مشکل از اندازه اتاقتان نیست. از شیوه‌ای است که وسایل را چیده‌اید. قالی‌های مختلف را در اتاق پهن کنید. پرده بیاویزید . در گوشه و کنار اتاق از اکسسوری استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌های کوچک و بزرگ خانه را گرم و صمیمی نشان می‌دهد.

دیوار خالی ممنوع

درست است که خوب نیست وسایل زیادی به دیوار بچسبانید و اکثرا ترجیح می‌دهند تزیینات را وسط دیوار بگذارند. اما این مرکز گرایی‌ها گاهی باعث می‌شوند، دیوارها لخت به نظر بیایند. چه در اتاق پذیرایی و چه در اتاق‌های دیگر دیوار خالی جز فضاهای مرده به حساب می‌آید. تا جایی که می‌توانید دیوارها را با نقاشی و آثار هنری پر کنید. نصب چراغ دیواری هم فکر خوبی است.

در دکوراسیون داخلی پذیرایی، گل‌ها و گیاهان را فراموش نکنید

اگر فضای شما مکان مناسبی برای نگهداری از گل و گیاه است. نور کافی دارد و دمای مناسب پرورش گیاه مورد علاقه شما را دارد. از گیاهان برای پر کردن فضای خالی استفاده کنید.

شما اگر بخواهید برای منزل و یا محل کار خود حتی باغ و ویلای شخصی وسیله ای بخرید یا آن را بازسازی کنید یا از نو بسازید نیاز به راهنمایی دقیق دارید تا راحت‌تر و با مشورت درست این کار را انجام دهید ایده چین مرجعی است که خود کالا یا خدماتی ارائه نمی‌دهد ولی به واسطه ایده چین دسترسی شما به اهالی فن در این حوزه راحت‌تر بوده و می‌توانید از سازندگان و فروشندگان مختلف راهنمایی بگیرید و در نهایت کار را به دست اهل فن بسپارید. ایده چین، مرجع تخصصی اهل فن در حوزه معماری، دکوراسیون و مبلمان، در خدمت شماست تا با ارائه جدیدترین و انواع مدل‌های مدرن و سنتی به شما کمک کند تا خانه و محل کار ایده‌آل خود را به زیبایی تزئیین کرده و لذت زندگی خود را دوچندان کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکوراسیون داخلی چیدمان منزل ایده چین دکوراسیون داخلی پذیرایی استفاده کنید اتاق پذیرایی ایده چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف اهواز که شامگاه جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردمی، اساسی‌ترین رکن جهت تحقق سند تحول و تعالی قضایی، افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است. مشارکت‌های مردمی در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت است و قطعا می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، به زودی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز تشکیل و راه‌اندازی می‌شوند که فعالیت این شعبه‌ها سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل بر اساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

وی بیان کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز شوند.

امانت بهبهانی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست‌گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در این نشست مراد بدری رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه‌اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه‌مندی و اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به وجود هیات‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضاییه هستند، اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود