Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:07:46 GMT

تلاش در فضای مجازی باید به دور از انفعال باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۰۶۸۸

تلاش در فضای مجازی باید به دور از انفعال باشد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش در فضای مجازی باید فعالانه باشد نه منفعلانه، گفت: در فضای سایبری با استفاده از ظرفیت افراد جوان، خوش‌فکر باید کار تشکیلاتی انجام شود.

حسین خسروی اسفزار، امروز یکشنبه ۳۰ آبان در همایش مجاهدان سایبری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت زمان شناسی، اظهار کرد: امروز در جنگ روانی و فضای روانی، باید آمادگی لازم را داشته باشیم و باید بر این محور پیش رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه در هر زمینه‌ای را باید در همان زمینه و از سنخ خودش پاسخ دهیم، افزود: جنگ روانی دشمنان از چند دهه قبل علیه ما شروع شده است و استکبار جهانی برای تغییر راهبرد جنگ سخت به جنگ نرم علیه ما هزینه کرده است لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش در فضای مجازی باید فعالانه باشد نه منفعلانه، تصریح کرد: در ۲ دهه گذشته در فضای مجازی منفعلانه بودیم و به تعبیر مقام معظم رهبری این فضا رها شده بوده است.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه قدرت علمی باعث اقتدار ما در همه زمینه‌ها می‌شود، گفت: جنگ فضای مجازی و روانی برخلاف جنگ سخت برای همه افراد محسوس نیست و شاید به همین دلیل عکس العمل‌ها هم جدی نبود و نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگ سخت محدود به زمان، مکان و افراد بود اما جنگ نرم زمان‌بردار نیست و نمی‌شود برای آن زمان تعیین کرد و از طرفی هم هرچه جلوتر می‎رویم عرصه فضای مجازی بر فضای حقیقی غلبه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در جنگ سخت تنها مردان در خط مقدم بودند و البته نباید از نقش خانم‌ها در تربیت رزمندگان و پشتیبانی از آن غافل شویم، تصریح کرد: اما در جنگ نرم فرزندان و بانوان ما مخاطب دشمنان است.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه باید ابعاد مختلف جنگ را به خوبی بفهیم، افزود: عرصه فضای مجازی عرصه گسترده‌ای برای جنگ نرم علیه ما است که برای همه قابل فهم نیست و باید در جامعه تبیین شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه بسیج در همه عرصه‌ها به خصوص حوزه سایبری جلوگیری از فساد است، گفت: اگر بسیجیان و مدافعان حوزه سایبری نباشند فساد همه جا را فرا می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضای مجازی درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بیرجند فضای مجازی جنگ نرم جنگ سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام «محمود مهرابی» به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.

همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور ۲ وکیل وی برگزار شده است.

حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف