Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -  رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز از استاندار فارس خواست در قالب کارگروه هوشمندسازی شیراز، تصمیمات یکپارچه جهت شهر هوشمند به کار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در بیست و ششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر که شامگاه امروز برگزار شد، ابتدا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ضمن تبریک هفته بسیج به عنوان یادآور دلاورمردی‌های حماسه‌سازان انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری مردم خداجوی ایران اسلامی، بسیج را نمود عینی حضور مردم در کلیه شوون و امور دانست و اظهارداشت: کارها باید با مشارکت مردم حل شود و این ظرفیت بی‌نظیر مردم متدین ایران باید گره‌گشای مشکلات پیچیده مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعلی ترابی وجود مشکلات فراوان فراروی مردم را به دلیل عدم استفاده از این ظرفیت عظیم برشمرد و گفت: مدل اداره جامعه در حکومت اسلامی مدل امام و امت به معنای ارتباط قلبی و عملی بین مردم و حاکمیت است و این اصل باید برای همه رده مدیران جامعه ما تثبیت شود.

وی از مدیران خواست خود را عقل کل ندانند و از ظرفیت مشارکت مردمی در همه سطوح استفاده کرده و با مردم با صداقت رفتار کنند و خود را خادم مردم بدانند.

ترابی همچنین از شهردار شیراز تقاضا کرد در دوره مدیریت خود نقش مردم را در سطح مدیریت شهری افزایش داده و آنان را در کنار خود ببینند و مدیریت خود را از پشت درهای بسته به اجتماع و بین مردم بکشاند تا مشکلات مردم رفع شود.

وی همچنین تصریح کرد: اگر رویه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) در پیش گرفته شود و تمام کارها به خاطر مردم صورت گیرد و رضایت خداوند در رضایت مردم در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات و معضلات حل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر ششم در پایان خواهان رسیدگی فوری مسئولان استان به مشکلاتی چون کمربندی شیراز به عنوان قتلگاه مردم، حل مشکلات انتقال فاضلاب به جنوب شهر شیراز، بحث فرونشست در شیراز و کاهش بی‌رویه سرانه فضای سبز شهر شیراز گشت و از شهرداری و شورا نیز خواست در تنظیم بودجه سال آینده نهایت دقت را به کار ببرند تا ضمن پیشگیری از هدررفت منابع مالی به اولویت در اجرای پروژه‌های عمرانی بپردازند.

در ادامه جلسه امروز صحن علنی شورای شهر، رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات ابتدا و در نطق پیش از دستور خود اظهارداشت: با وجود گذشت سه ماه و نیم از عمر شورای ششم همچنان شیراز با چالش‌های زیادی همراه است که با تخصص و تجربه می توان راهکارهایی برای آن پیشنهاد داد.

مهدی نصیری افزود: هوشمندسازی واستفاده از فناوری‌های نوین، راهکاری است که لزوم و سرعت اجرای آن در سازمان‌ها و نهادهای پیشرو روز به روز افزون می‌شود و متخصصان معتقدند مهمترین دلیل تفاوت بین کلان‌شهرها نیز همین هوشمندسازی شهرها به معنای استفاده از زیرساخت‌های هوشمندسازی است.

وی عنوان کرد: تنها با لحاظ کردن هوشمندسازی به عنوان اولویت مدیران می‌توان شیراز را به عنوان‌ قطب اقتصادی مطرح کرد و قطب اقتصادی شدن شیراز به معنی بسترسازی جهت ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، توسعه گردشگری و توسعه کسب و کارهای جدید و ایجاد فضایی جذاب برای سرمایه‌گذاران و همچنین الگوسازی از شیراز به عنوان الگوی اسلامی ایرانی شیراز به کشور و جهان است.

وی فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا و فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا و توسعه نرم افزاری، ایجاد زیرساخت‌هایی چون فیبر نوری، مرکز داده، کیف پول الکترونیک و همچنین هوش مصنوعی، هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی، ایجاد انباره داده متمرکز شهرداری و واقعیت مجازی و افزوده را در این راستا ارزیابی کرد.

نصیری در پایان اظهار داشت: زمانی که شهر هوشمند محقق می‌شود باید تعداد پروژه‌های عمرانی کاهش یابد ، مدیریت حمل ونقل با هزینه کمتر و خدمات با کیفیت‌تر ارائه شود، ترافیک شهر روان شده و به طول خلاصه باعث صرفه‌جویی حدود 120 ساعت در یک سال از عمر یک شهروند گردد.

استاندار فارس: صنایع الکترونیک شیراز در زمینه ایجاد شهر هوشمند همکاری کندطراحی الگوی بومی شهر هوشمند ایران/ حرکت شهرهای ایران به سمت هوشمندسازی با تأکید بر فرهنگ خاص ایرانیاقتصاد دانش بنیان و شهر هوشمند از مهمترین رویکردهای توسعه استان یزد است

وی همچنین از استاندار فارس و سازمان‌های زیربط تقاضا کرد چون هنوز مدیریت یکپارچه شهری مصوب نشده در قالب کارگروه هوشمندسازی کلان‌شهر شیراز با این کمیسیون تعامل داشته باشند تا تصمیم‌گیری‌های یکپارچه برای شهر هوشمند و نه فقط شهرداری هوشمند اتخاذ شود.

انتهای پیام / 424 / ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر هوشمند شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری