Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کارگروه ستاد تسهیل استان با هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار روز یکشنبه برای بازدید از کارخانه های صنعتی« تولید گرانول بازیافتی از صنایع پلیمری» و  «فراوران طبیعت کیان» در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج حضور یافت و مسائل و مشکلات  این ۲کارخانه بررسی شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: شرط موفقیت یک طرح سرمایه گذاری در بخش سرمایه ثابت و در ادامه تزریق سرمایه در گردش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان عسگری  ادامه داد:  نوپا بودن فعالیت های صنعتی و پایین بودن درآمد صنایع در کهگیلویه و بویراحمد باعث شده که بنگاه های اقتصادی نوپا و بنیه آنها ضعف باشد.

معاون اقتصادی استاندار یادآوری کرد: ضعف بنیه، باعث می شود طرح های تولیدی در فرایند بازاریابی محصولات، با مشکل مواجه باشند و وقتی بازاریابی به مشکل بر می خورد،طرح زمین گیر می شود.

عسگری گفت: برای کمک به طرح های کهگیلویه و بویراحمد  نیاز به افزایش سرمایه در گردش  داریم که افزایش  سرمایه در گردش با قوانین و دستورالعمل های بانکی ناسازگاری دارد و این موضوع باعث شکل گیری گره های اجرایی در حوزه مدیریت بنگاه های اقتصادی و تعامل آنها با بانکها می شود .

در جریان این بازدید کارگروه ستاد تسهیل ابتدا به سراغ کارخانه صنعتی تولید گرانول بازیافتی از صنایع پلیمری رفت. این کارخانه مرداد ماه سال ۹۴ به بهره برداری رسیده  و حدود ۲۷ شغل مستقیم ایجاد کرده است و حالا پس از ۶ سال فعالیت با مشکل کمبود سرمایه در گردش روبرو شده است.

در جریان همین بازدید قرار شد بانک توسعه تعاون ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این بانک بگذارد.

در ادامه معاون استاندار به همراه مسئولان دستگاه های اقتصادی و بانکها از کارخانه فراوران طبیعت کیان بازدید کرد. این واحد صنعتی، برای تولید محصولات با کیفیت، زنجیره کامل کشت گیاهان دارویی تا فرآوری را در استان ایجاد کرده است. مدیر این کارخانه مهر اورنگ قائدی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه یاسوج توانسته است محصولاتی با فرمولاسیون منحصر به فرد تولید کند و علم و دانشگاه را به معنای واقعی  با صنعت پیوند بزند.

در محصولات تولیدی این کارخانه برای کاهش اثرات سرطان زایی از محصولات گیاهی استفاده شده است و کاشت و داشت و برداشت مواد اولیه گیاهی آن نیز در استان انجام می شود.

این کارخانه نیز در حال حاضر با کمبود اعتبار برای خرید مواد اولیه برای راه اندازی خط تولید یکی ازمحصولات جدید و سرمایه در گردش روبرو بود.

در نهایت قرار شد بانک صنعت و معدن بخشی از تسهیلات مورد نیاز را در اختیار این کارخانه قرار دهد. با این حال در حاشیه این بازدید پیشنهادهایی مبنی بر فعالیت تحت عنوان برندهای دیگر و یا وارد کردن محصول به بازار یاسوج بدون احتساب هزینه حمل ، بازاریابی و یا قرارداد با شرکت های پخش نیز به این سرمایه گذار داده شود.

برچسب‌ها رونق تولید کهگیلویه و بویراحمد افزایش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید کهگیلویه و بویراحمد افزایش تولید رونق تولید کهگیلویه و بویراحمد افزایش تولید کهگیلویه و بویراحمد سرمایه در گردش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات