Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعلی ترابی در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن تبریک هفته بسیج گفت: هفته بسیج یادآور دلاورمردی های حماسه سازان انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری مردم خداجوی ایران اسلامی است.

او افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که نظام نوپای اسلامی ما هنوز انسجام لازم را پیدا نکرده بود و مشکلات و گرفتاری های متعدد دامنگیر مردم بود این فرزندان ملت بودند که پا به عرصه جهاد گذاشته و به کمک دولتمردان شتافتند تا مشکلات مدیریتی را حل نمایند و آسایش را جهت مردم به ارمغان آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترابی ادامه داد: شاید اذهان جامعه بیش از همه نقش بسیج را در دفاع مقدس شناخته باشد که در آن مقطع حساس نیز جانفشانی بسیجیان در میدان نبرد به عنوان قله درخشان تاریخ ایران زمین ثبت شد.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بسیج نیروی کارآمد در همه میدان‌ها است و بسیجیان در همه عرصه‌های علمی، پژوهشی، کارآفرینی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، سیاسی و نظامی گره گشای مشکلات جامعه است، ، بیان کرد: امروز نیز مدیران حاکم بر جامعه اعم از قوه مجریه، قضاییه و مقننه و مدیران میانی همه دستگاه‌ها باید بدانند که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه بهره جستن از ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر ملت است. آنجا که مدیران متوجه شده‌اند که کارها باید با مشارکت مردم حل شود و این ظرفیت بی‌نظیر مردم متدین ایران زمین می‌تواند گره‌گشا باشد؛ به سرعت مسائل پیچیده و علی الظاهر لاینحل ، حل شده؛ یا گرفتاری های مردم به حداقل رسیده است.

ترابی خاطرنشان کرد: آنجا که مشکلات باقی است و گرفتاری های مردم برطرف نشده آن جایی است که از ظرفیت مردمی استفاده نشده است. مدل اداره جامعه در حکومت اسلامی مدل امام و امت است. یعنی ارتباط قلبی و عملی بین مردم و حاکمیت و این اصل باید برای همه رده مدیران جامعه ما مبرّز و تثبیت شود.

او از مدیران خواست خود را عقل کل ندانند و از ظرفیت مشارکت مردمی در همه سطوح استفاده کرده و با مردم با صداقت رفتار کنند و خود را خادم مردم بدانند.

ترابی همچنین  از شهردار شیراز تقاضا کرد در دوره مدیریت خود نقش مردم را در سطح مدیریت شهری افزایش داده و آنان را در کنار خود ببینند و مدیریت خود را از پشت درهای بسته به اجتماع و بین مردم بکشاند تا مشکلات مردم رفع شود.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: مسئولان مطمئن باشند اگر این رویه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در پیش بگیرند در آینده نزدیک خیلی از مسائل شهری به سمت صلاح و حل معضلات پیش خواهد رفت و دوره مسئولیتشان از دیگران متمایز خواهد گشت.

ترابی اذعان داشت: وقتی تمام کارها برای مردم است و رضایت خداوند در رضایت مردم است و باید مبنای اقدامات بر اساس خواست عموم مردم باشد ، قطعاً خواست عمومی مردم مسلمان و متدین ما بهترین خواهد بود .

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمربندی شیراز قتلگاه مردم این شهر است که این اتفاق تاسف بار ناشی از کم کاری و عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی در گذشته بوده است، گفت: وزارت راه باید جبران کند و استانداری فارس باید پیگیر رفع مشکلات مردم باشد.

ترابی همچنین  با تصریح بر اینکه شرکت آب و فاضلاب شیراز متولی حل مشکلات انتقال فاضلاب در جنوب این کلانشهر است، گفت: نمی‌شود در قسمتی از شهر، شبکه فاضلاب احداث کرد و فاضلاب را در قسمت دیگری از شهر رها و ساکنان آن مناطق را گرفتار انواع بیماری‌ها و آلاینده‌ها کرد.

او بیان کرد: بحث فرونشست در شیراز جدی است، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بحث تخصیص آبهای زیرسطحی شیراز و پساب شهری را به دشت های اطراف و بعضی کارخانه‌ها پیگیری کنند چرا که زلزله و حادثه خبر نمی دهد از امروز باید حوادث آینده را مدیریت کرد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: در چند سال گذشته سرانه فضای سبز شهر شیراز کاهش یافته است که این موضوع خطر جدی است و محیط زیست شیراز را تهدید میکند. توسعه فضای سبز شهری باید با سرعت بیشتری توسط شهرداری صورت پذیرد و کنترل و نظارت بر تخریب فضای سبز شهری و باغات شیراز با دقت عمل بیشتر انجام شود. که در این مهم شهرداری نقش اول را دارد.

او اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری باید به نحوی توسط شهردار و مدیران شهرداری بسته شود که در آن رعایت بهره‌وری صورت پذیرفته و از هدر رفت منابع مالی جلوگیری شود و در اجرای پروژه‌های عمرانی اولویت با پروژه های ماندگار و اثرگذار باشد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه برای ایجاد درآمد در تقاطعی مجوز مجتمع تجاری می‌دهیم و برای رفع ترافیک در همان تقاطع پروژه عمرانی تعریف می‌کنیم و این دور باطل باید در تهیه، بررسی و تصویب بودجه شکسته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز خطر فرونشست شیراز حوادث و زلزله عضو شورای شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

استاندار در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان بر هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات شهر و استان اصفهان تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان گفت: دست عنایت الهی به صورت مستمر به امداد مردم این سرزمین آمده و بی‌توجهی به پیشینه تاریخی این امداد الهی ما را دچار غفلت خواهد کرد.

وی با یادآوری شکست آمریکایی‌ها در طبس، خاطرنشان کرد: رژیم جنایتکار آمریکا به واسطه حمله به طبس قصد انجام جنایت‌های متعددی داشت و برای بمباران برخی از مناطق تهران برنامه‌ریزی کرده بود اما به مدد الهی این رژیم جنایتکار شکست خورد و این واقعه، سوره فیل را در ذهن یادآور می‌کند و خداوند متعال با امدادهای غیبی، تصویر و ترسیم دیگری از اراده خدا را در این سرزمین رقم زد و امیدواریم که خداوند باز هم ما را در مسیر حرکت به سوی جهانی شدن انقلاب یاری کند.

استاندار در ادامه به بازدید از منطقه شرق شهرستان اصفهان اشاره کرده و گفت:  با توجه به‌ وسعت شهرستان اصفهان و همچنین چالش‌ها، مشکلات، حواشی مسائل مناطق مختلف این شهرستان، قرار بر این بود که مسائل شهرستان اصفهان در سفرهای متعدد و به صورت منطقه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد و در این راستا و در امتدا سفرهای شهرستانی، امروز در خدمت منطقه شرق شهرستان اصفهان بودیم و چالش‌ها و مشکلات این منطقه مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این سومین سفر منطقه‌ای به شهرستان اصفهان بود و در این راستا به  مناطق بر آن شمالی و جنوبی، کراج و شهرهای زیار، قهجاورستان سفر کرده و از برخی پروژه‌ها بازدید به عمل آوردیم‌.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در ادامه سفرهایی را به سایر مناطق اصفهان نیز خواهیم داشت تا بتوانیم چالش‌ها و مسائل سایر مناطق را هم از نزدیک بررسی کنیم.

وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت:  از روسای دستگاهی اجرایی شهرستان و استان انتظار داریم با مساعدت و هم‌فکری راهکارهای خودشان را برای حل مشکلات ارائه دهند و این رویکرد هم‌افزا و  نگاه خیرخواهانه مدیران استان در جلسات مختلف تجلی پیدا کرده و منجر به حل موانع و مشکلات شده است و امیدوارم که امروز نیز همه کمک کنند تا اتفاق ماندگاری برای منطقه شرق اصفهان داشته باشیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی