Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@06:47:29 GMT

Xiaomi 12X؛ نسخه مینی سری پرچمدار شیائومی ۱۲

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۱۹۳۵

Xiaomi 12X؛ نسخه مینی سری پرچمدار شیائومی ۱۲

فرارو- تاکنون گزارش‌های متعددی درباره گوشی‌های پرچمدار سری Xiaomi 12 منتشر شده و ما می‌دانیم که این گوشی‌ها احتمالاً تا یک ماه دیگه عرضه می‌شوند، اما اکنون گزارش جدیدی به بیرون درز کرده که وجود نسخه دیگری از این سری با نام Xiaomi 12X را افشا می‌کند.

به گزارش فرارو، گوشی‌های آینده سری Xiaomi 12 به احتمال زیاد ماه آینده عرضه می‌شوند و این تاریخ مطابق با زمان عرضه گوشی‌های سری فعلی شیائومی Mi 11 می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا ما می‌دانیم که این سری جدید یک نسخه دیگر نیز دارد که احتمالاً مدل جمع و جور تری باشد. این گزارش را کاپر اسکرزیپک Kacper Skrzypek یکی افشاگران سرشناس منتشر کرده که توانسته از وجود این گوشی در پایگاه داده‌های IMEI و با نام رمز psyche مطلع شود.

این گزارش همچنین شماره مدل 2112123AG را به ما می‌دهد که حرف آخر در شماره مدل شیائومی به منطقه مورد نظر دستگاه اشاره دارد. در این مورد، "G" به معنای "جهانی" است و معمولاً در مورد کشور‌هایی مانند اروپا، خاورمیانه و آفریقا صدق می‌کند. البته این حرف می‌تواند اشاره دیگری باشد به این موضوع که این گوشی ممکن است به هند راه نیابد. به هرحال این گزارش نشان می‌دهد که گوشی Xiaomi 12X یک نسخه جهانی خواهد بود که به اکثر بازار‌ها راه خواهد یافت.

کاپر اسکرزیپک، همچنین برخی مشخصات این گوشی را منتشر کرد و ادعا کرد که به پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰، صفحه نمایش فول اچ دی پلاس OLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و دوربین اصلی پشتی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. این مشخصات به نظر شباهت زیادی با گوشی شیائومی ۱۱ ایکس (همچنین با نام‌های پوکو F3 و ردمی K40 نیز شناخته می‌شود) نشان می‌دهد که آن هم به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰، پنل ۱۲۰ هرتزی OLED فول اچ دی پلاس و دوربین عقب ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. در اینجا امیدواریم که دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Xiaomi 12X نیز در سطح گوشی‌های پرچمدار این سری باشد تا یک سنسور مقرون به صرفه.

با این حال، ابعاد Xiaomi 12X ممکن است جالب‌ترین مشخصه آن باشد. اندازه صفحه نمایش این دستگاه ۱۴۵.۴×۶۵.۴ میلی متر است و ما امیدواریم که حاشیه‌های کناری خیلی به ابعاد کلی اضافه نکنند، زیرا می‌توانیم دستگاه کوچک‌تری نسبت به گوشی‌های پرچمدار اصلی این سری را مشاهده کنیم. این موضوع در کنار استفاده از تراشه به نسبت ارزان‌تر اسنپدراگون ۸۷۰ نشان می‌دهد که می‌توانیم قیمتی کمتر از گوشی‌های پرچمدار این سری را برای Xiaomi 12X متصور شویم.

منبع: androidauthority

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیائومی 12 شیائومی 12X گوشی های پرچمدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پانزدهم شوال مصادف با سالروز وفات و یا به روایتی شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین (ع) است. این محدث والامقام از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که از محضر امام جواد (ع) و امام هادی (ع) بهره برده و به عنوان نماینده معتمد حضرت امام هادی (ع) به شهرری مهاجرت کرد.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سال‌ها در شهرری که در آن زمان به قطب حضور شیعیان تبدیل شده بود به ترویج معارف اهل بیت پرداخت و سرانجام در پانزدهم شوال سال ۲۵۲ ه. ق در ۷۹ سالگی درگذشت. مرقد این امامزاده واجب‌التعظیم در طول قرون متمادی به محلی برای تجمع دلدادگان اهل بیت (ع) و بزرگان عالم تشیع تبدیل شد و امروز نیز به عنوان قبله تهران شناخته می‌شود.

به همین بهانه، حجت‌الاسلام محسن عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: در برخی اسناد از جمله کتاب «تاریخ طریحی» آمده است که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به مرگ طبیعی از دنیا نرفته و بلکه به شهادت رسیده است. تعبیری هم که به کاربرده شده این است که کسی که از فرزندان حضرت علی بن ابیطالب (ع) زنده به گور شد حضور حضرت عبدالعظیم (ع) بود.

وی اظهار کرد: این حدیث معروف از امام هادی (ع) که فرموده‌اند: «مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی (ع) بِرِی، کَمَن زارَ الحُسَین (ع) بِکَربَلا» (هر کس قبر عبدالعظیم در شهر ری را زیارت کند چنان است که گویی امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده) می‌تواند این گمان را تقویت کند که حضرت عبدالعظیم هم به شهادت رسیده است، چراکه ثواب زیارت مرقد ایشان را همسنگ حضرت سیدالشهدا درنظر گرفته‌اند. این یک بحث تاریخی است که محققان باید درباره آن پژوهش کنند. اما به هر حال هر دو نقل قول، یعنی رحلت و شهادت در این زمینه وجود دارد.

عرفاتی عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) در کنار مبازره سیاسی با خلفای جور عباسی، یک محدث و عالم بود. مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در کتاب «شناخت‌نامه حدیث» عنوان کرده‌اند که حضرت سیدالکریم ۱۲۰ روایت معتبر و مستند را بدون واسطه از سه امام معصوم امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) نقل کرده‌اند. حضرت عبدالعظیم سال‌ها پیش از سید رضی که نهج‌البلاغه را تدوین کند، کتاب خطبه‌های حضرت امیرالمومنین علی (ع) را جمع‌آوری کردند. بنابر این ایشان در کنار سیره سیاسی حق‌طلبانه و نسب خانوادگی والای و الهی، از حیث علمی و فقهی هم مقام والایی داشته‌اند.

وی افزود: در منابع معتبر شیعه، به نقل از «ابوحماد رازی» آمده که در سامرا بر امام هادی (ع) وارد شدم و از بعضی مسائل حلال و حرام پرسیدم. چون قصد وداع داشتم حضرت فرمود: چنانچه در امور دینی در تشخیص حلال و حرام، مسئله‌ای بر تو دشوار شد، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی سؤال کن و سلام مرا به او برسان.

عرفاتی اظهار کرد: در زمانی که حضرت عبدالعظیم (ع) به ری می‌آیند این منطقه به محل تجمع و فعالیت شیعیان تبدیل شده بود، از سوی‌دیگر پیروان و مروجان سایر فرق اسلامی و غیر اسلامی هم در این منطقه و فلات مرکزی ایران فعالیت داشتند.

معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم گفت: ایشان به عنوان یک فقیه متبحر ابهامات و پرسش‌های که از سوی بزرگان این فرق مطرح می‌شد پاسخ می‌داد و از کیان مکتب شیعه دفاع می‌‍‌کرد. حضرت امام هادی (ع) مدال اجتهاد و فقاهت را به حضرت عبدالعظیم داده بود و به همین خاطر روایت‌هایی که از ایشان نقل شده از اعتبار بالایی برخوردار است. حضرت عبدالعظیم (ع) در زمانه خودشان پرچمدار جهاد تبیین بودند و نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ تشیع در ایران ایفا کردند.

وی افزود: در سال‌ها و قرن‌های بعدی هم امامزادگان دیگری که به ایران آمدند این معارف را سینه به سینه نقل کردند. این تلاش‌ها باعث شد خطه ری به یکی از مراکز مهم تشیع تبدیل شود. بعد از آن هم با ایجاد حوزه‌های علمیه عالمان و فقیهان برجسته‌ای از این منطقه به جهان اسلام معرفی شدند که این روند تا به امروز هم ادامه دارد. بسیاری از علمای معاصر تهران مثل آیت‌الله مجتهدی و آقا مجتبی تهرانی از چهره‌هایی بودند که در مدارس و حوزه‌های علمیه مجاور حرم حضرت عبدالعظیم (ع) درس خواندند و به اساتید بزرگ اخلاق و معارف اسلامی تبدیل شدند. امروز هم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به یک قطب فرهنگی تبدیل شده و امسال هم برنامه‌های ویژه‌ای را در سالگرد رحلت حضرت سیدالکریم در آستان مقدس شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟