Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:26:40 GMT

باغ جهانی دولت‌آباد یزد نونوار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۱۹۷۹

باغ جهانی دولت‌آباد یزد نونوار شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید علومی، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ دولت‌آباد گفت: بخشی از پشت‌بام باغ جهانی دولت‌آباد واقع در محله چهار منار یزد مرمت و ساماندهی شد.

علومی با اشاره به اینکه قدمت این بنا به دوران افشاریه و زندیه بازمی‌گردد، افزود: عملیات مرمت پشت‌بام حرم‌سرا، اسطبل زمستانه و بخشی از عمارت کوشک در این باغ تاریخی شامل جمع‌آوری لایه‌های فرسوده پشت‌بام، اجرای کاه‌گل و شیب بندی پشت‌بام، کف فرش با آجر سنتی و ملاط نیم کاه، اندود کاه‌گل، سیم‌گل و دم‌گیری دیوارها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باغ جهانی دولت‌آباد مجموعه‌ای از چندین عمارت شامل: هشتی و بادگیر، بهشت‌آئین، تالار آیینه و سردر اصلی و جنوبی است که چشم‌گیرترین ویژگی این بنا، بادگیر ۸/۳۳ متری آن است که بلندترین بادگیر جهان محسوب می‌شود.

به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی باغ دولت‌آباد این باغ در سال ۱۳۴۶ به شماره ۷۷۴ در ردیف آثار ملی ایران قرارگرفته و همچنین یکی از باغ‌های ایرانی ثبت‌شده در میراث جهانی به وسیله یونسکو است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث جهانی بنای تاریخی دولت آباد پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان ؛طرح شمیم خدمت و پلیس پاسخگو برای رسیدگی و بررسی مشکلات مردم در  مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر خرم آباد بر گرار شد .
همچنین در حاشیه  این طرح ، با کمک تیم پزشکی درمانگاه فدک به مردم این منطقه خدمات رایگان پزشکی ارائه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران