Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@20:54:09 GMT

میشل عون؛ لبنان به دنبال حل بحران با عربستان است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۲۳۲۹

میشل عون؛ لبنان به دنبال حل بحران با عربستان است

رئیس جمهور لبنان در پیامی به مناسبت استقلال این کشور تأکید کرد که بیروت در تلاش است تا بحران خود با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را حل کند.

به گزارش مشرق، میشل عون رئیس جمهور لبنان در پیامی به مناسبت استقلال این کشور گفت که پس از هفتاد و هشت سال از استقلال، همچنان این کشور درگیر بحرانهای پیاپی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عون با اشاره به «بحران مالی و پولی بی‌سابقه و مشکلات معیشتی و بهداشتی زیاد» در لبنان تأکید کرد، دولت متعهد به برنامه واقع‌بینانه‌ای است که لبنان را در مسیر خروج از بحران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد که خروج از بحران کنونی، دشوار نیست، ولی تعطیل کردن دولت نیز، به سود جامعه لبنان نیست و این وضعیت نباید ادامه پیدا کند.

پایگاه خبری النشره به نقل از عون گزارش داد، یک بحران دیگر نیز با عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس شکل گرفت که منجر به متزلزل شدن روابط بین آنها و لبنان و پیامدهای منفی در سطوح مختلف شد.

وی با بیان اینکه موضع لبنان، برقراری «بهترین روابط» با کشورهای عربی است، گفت که باید بین مواضع حکومت لبنان و اظهارات افراد و گروهها تفاوت قائل شد.

منظور عون اظهارات جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان است که تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی علیه مردم یمن را بیهوده توصیف کرده بود. همین مسئله باعث شد که ریاض و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، علیه لبنان، بحران‌سازی کنند.

رئیس جمهور لبنان گفت که این کشور به دنبال حل و فصل بحران با عربستان و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس است و ابراز امیدواری کرد که به زودی راهکاری دست پیدا کند.

وی در پایان تأکید کرد که قوه قضائیه باید خود را از هر مداخله‌ای دور کند و به متون حقوقی پایبند باشد که موجب استقلال آن می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو لبنان عربستان سعودی بحران مشرق میشل عون یمن خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، اظهار داشت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

وی همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با 560 میلی‌متر، نوآباد ممسنی با 525 میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با 428 میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهرهای جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کارهای آبخیزداری از جمله ایجاد بندهای سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آن‌هاست.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • الاتحاد به دنبال شکار مربی بزرگ اروپایی! کلوپ، توخل، مورینیو و 6 غول دیگر در لیست
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس