Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد فرهادی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از پیشخان‌های کتاب در روستای جوانمردی شهرستان خانمیرزا و محله حاجی‌آباد لردگان افزود: با راه‌اندازی این پیشخوان‌ها امکان بهره‌مندی مردم ساکن در مناطق کمتر برخوردار از خدمات کتاب و کتابخوانی فراهم می‌شود و با توجه به تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخان‌ها، به طور متناوب کتاب‌های موردنیاز مراجعه‌کنندگان تامین و در دسترس آنان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سطح خدمات کتابخانه‌های عمومی دیگر محدود به امانت کتاب نیست، تصریح می‌شود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتابخانه‌ها و پیشخوان‌های خدمات کتابخانه‌ای با برپایی محافل ادبی و هنری، برگزاری جلسات مشاوره‌ای، فعال کردن بخش کودک همراه با قصه‌گویی و مهارت افزایی و همچنین پشتیبانی از کانون‌های قرآن و عترت به قرارگاه‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند.

فرهادی بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه پیشخوان‌های خدمات کتابخانه‌ای در استان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل آنکه نمی‌توان در هر محله یک کتابخانه مستقل راه‌اندازی کرد، با تامین کانکس و راه‌اندازی پیشخوان‌ها زمینه لازم برای توسعه فرهنگی محله‌ها، روستاها و به ویژه مناطق کمتر برخوردار فراهم خواهد شد و از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی روند کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز دنبال می‌شود.

وی بر افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه خدمات مشاوره‌ای در کتابخانه‌های عمومی و پیشخوان‌های کتاب تاکید کرد و گفت: اداره امور کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی دارد تا پیشخوان‌های ایجاد شده در استان را در روزهایی که کتابداران در آن فعالیت ندارد در اختیار ارگان‌ها به ویژه پایگاه‌های بسیج قرار دهد تا برنامه‌های فرهنگی مختلفی را به اجرا بگذارند.

معاون فرماندار لردگان نیز در آیین بهره‌برداری از پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای محله حاجی‌آباد شهر لردگان با بیان اینکه اعتبارات موردنیاز برای راه‌اندازی این مرکز فرهنگی از محل اعتبار تملک دارایی‌ها ردیف کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین اعتبارات نهاد کتابخانه‌ها تامین شده است، گفت: متاسفانه راه‌اندازی کتابخانه‌ها و ارائه خدمات مربوط به کتاب در مناطق کمتر برخوردار چندان که باید مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که با توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌توان علاوه بر تعمق اندیشه و تفکر، شرایط را برای بهبود رفتارها و مناسبات اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

محسن طهماسبی یادآور شد: کتاب بیش از دیگر ابزارهای فرهنگی می‌تواند در توسعه اندیشه در جامعه اثر بگذارد و امید می‌رود با راه‌اندازی پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در محله حاجی‌آباد تغییرات مثبتی در جهت پیشرفت این محله در آینده روی بدهد.

معاون فرماندار خانمیرزا نیز در آیین گشایش پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای روستای جوانمردی این شهرستان گفت: کتاب و کتابخوانی با ورود فناوری‌های جدید، تا حدودی کمرنگ شده است که لازم است با گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌ها به نوعی این کمبودها جبران شود.

علی قنبری افزود: پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای به عنوان مهم‌ترین مرکز فرهنگی هر روستا می‌تواند محل مراودات اجتماعی و فرهنگی باشد و مشارکت عمومی را برای اجرای برنامه‌های اثرگذار افزایش دهد از این رو توسعه این گونه مراکز در روستاها به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۵۶ باب کتابخانه و سه پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که آمار اعضایی که حداقل یک‌بار به عضویت این کتابخانه‌ها درآمده‌اند افزون بر ۲۵۰ هزار نفر است. از این تعداد جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها لردگان چهارمحال وبختیاری کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان چهارمحال وبختیاری کتاب لردگان چهارمحال وبختیاری کتاب کتابخوانی پیشخوان خدمات کتابخانه ای خدمات کتابخانه ای کتابخانه ها کتاب و کتاب پیشخوان ها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.

وی افزود: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

جیلان اضافه کرد: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید

توسعه میراث فرهنگی و گردشگری در بام ایران با ثبت ۵۳ قرارداد

وی بیان داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.

جیلان ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود