Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف سعیدی، مدرس دانشگاه تهران و متخصص فیزیوتراپی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود دو سال است که مدارس تعطیل هستند و دانش آموزان به صورت آنلاین آموزش‌های خود را سپری می‌کنند. مجازی شدن کلاس‌های درس باعث شد تا تحرک دانش آموزان برای حضور در مدرسه و همچنین فعالیت‌های ورزشی آن‌ها حذف شود.

او افزود: با توجه به حضوری شدن همه مدارس کشور از ابتدای آذر؛ باید به سلامت جسمی دانش آموزان توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی دانش آموزان باعث می‌شد تا از بروز اختلال‌های اسکلتی عضلانی در سنین رشد آن‌ها جلوگیری شود.

او ادامه داد: توصیه می‌شود با بازگشایی مدارس، دانش آموزان ساعت درس ورزش خود را مهم بدانند و حتما تمرین‌های ورزشی و کششی را زیرنظر معلم ورزش انجام دهند. البته با توجه به فاصله گرفتن دانش آموزان از فعالیت‌های ورزشی، بهتر است جلسه‌های اول به تمرین‌های کششی و نرمشی اختصاص پیدا کند تا بدن آن‌ها برای ورزش‌های دیگر آمادگی لازم را کسب کند.

این متخصص فیزیوتراپی بیان کرد: ارزیابی و غربالگری دانش آموزان از نظر سیستم اسکلتی عضلانی یک موضوع بسیار حائز اهمیت است که با حضوری شدن مدارس حتما باید در اولویت معلم‌های علوم ورزشی قرار بگیرد. در واقع به دلیل ۲ سال عدم تحرک لازم در دانش آموزان؛ ممکن است اختلال‌های اسکلتی عضلانی مانند گودی کمر و زانوی پرانتزی در آن‌ها دیده شود که نیاز به ارزیابی و غربالگری با حضوری شدن مدارس دارد.

سعیدی افزود: با مجازی شدن کلاس ها، نحوه صحیح نشستن و مطالعه دانش آموزان هم تغییر پیدا کرده است و معلم‌های ورزش باید با حضوری شدن مدارس نسبت به تدریس و یادآوری صحیح موارد ذکر شده توجه داشته باشند. در صورت مشاهده اختلال‌های فیزیکی در دانش آموزان؛ حتما این موضوع با والدین آن‌ها و متخصص فیزیوتراپی مطرح شود.

سعیدی گفت: ضعیف بودن سیستم اسکلتی دانش آموزان به دلیل ۲ سال آموزش غیرحضوری و اپیدمی کرونا از موضوعات مهمی است که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان، باید به گسترش فعالیت‌های مناسب ورزشی برای تقویت سیستم اسکلتی عضلانی آن‌ها و پیشگیری از اختلال‌های اسکلتی توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید

روایت چندگانه کمبود معلم ورزش و زنگ خطر کم تحرکی در جامعه دانش آموزی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تربیت بدنی ورزش دانش آموزان اسکلتی عضلانی دانش آموزان حضوری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در حکمی صابر جباری فاروجی را به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن انتصاب دبیر کارگروه سلامت مدارس به شرح زیر است:

«با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه­‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ جنابعالی به سمت «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب می­‌شوید.

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­عصر (عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش­آموزان موفق و منصور باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت