Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:38:14 GMT

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تغییر طعم و بوی قهوه

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۳۰۲۰

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تغییر طعم و بوی قهوه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وب مد، قهوه، بومی کشور اتیوپی، در بیش از ۲۷ میلیون هکتار در سطح جهان، عمدتاً در مزارع کوچک در بیش از ۵۰ کشور، کشت می‌شود. در آب و هوای گرمسیری با درجه حرارت متوسط و خاک غنی بهترین عملکرد را دارد. شرایط ایده آل برای رشد گیاه قهوه شامل دمای بین ۱۴ تا ۲۰ درجه سانتیگراد، بارندگی سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر و فصل خشک سالانه که ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان استدلال می‌کنند از آنجایی که این شرایط بهینه در حال کم شدن است و آب و هوا گرم‌تر می‌شود، ممکن است به طور فزاینده‌ای تفاوت در طعم قهوه ایجاد شود. آنها خاطرنشان می‌کنند که تغییرات در تعادل شیمیایی گیاه قهوه می‌تواند نه تنها بو و طعم بلکه ترکیبات مربوط به سلامت و تغذیه انسان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

آنها نتیجه گیری خود را بر اساس داده‌های ۷۳ مطالعه منتشر شده بیان کردند که بر عوامل محیطی و شیوه‌های کشاورزی مرتبط با تغییرات آب و هوایی و همچنین سازگاری با تغییر الگوهای آب و هوایی متمرکز بود.

محققان دریافتند مزارع واقع در ارتفاعات معمولاً دانه‌های قهوه را با بهترین طعم و عطر تولید می‌کنند. شرایطی که کیفیت قهوه را به خطر می‌اندازد شامل گرما و نور بیش از حد و آب بسیار کم است که به خاطر خشکسالی‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی متداول هستند. قهوه همچنین در برابر افزایش سطح دی اکسید کربن که حاصل سوزاندن سوخت‌های فسیلی است، آسیب پذیر است.

برخی از تکنیک‌های کشاورزی که می‌توانند این اثرات را از بین ببرند عبارتند از ساختارهای سایه برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور و کاهش گرما در مزارع و رشد گیاهان قهوه مقاوم در برابر آب و هوا.

مطالعات بررسی شده، آزمایش‌های کنترل‌شده‌ای نبودند که دقیقاً ثابت کنند چه چیزی قهوه را در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت می‌کند. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که تحقیقات بیشتری برای کشف راهکارهای مفید مورد نیاز است.

کد خبر 5357593

منبع: مهر

کلیدواژه: تغییر اقلیم قهوه آب و هوا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرطان سازمان نظام پزشکی واکسن پزشک خانواده ورزش زوال عقل بیماری های قلبی و عروقی علیرضا زالی آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند