Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاشر خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «عماد جمیل محسن» عضو کمیساریای عالی انتخابات عراق سخنانی را در خصوص رسیدگی به شکایات واصله در زمینه نتایج نهایی این انتخابات، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو کمیساریای عالی انتخابات عراق در این خصوص گفت: شکایت‌های دریافت شده تاثیر زیادی بر نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نهایی دو روز پس از تصمیم گیری دستگاه قضایی درباره آخرین شکایت دریافت شده، اعلام می شود.

این شخصیت عراقی در ادامه اظهارات خود در این زمینه تصریح کرد: واقعیت این است که تغییرات زیادی در نتیجه انتخابات ایجاد شده است. تصمیم هیأت قضایی برای ابطال آرای برخی حوزه‌های انتخاباتی موجب شده است تا نتیجه در برخی مناطق تغییر کند.

پیشتر پایگاه المدن گزارش داده بود: به دنبال نشست مشترک میان نخست وزیر و رئیس جمهور عراق با هیأت هماهنگی شیعی عراق، از شدت و حدت تنش‌ها در صحنه سیاسی عراق کاسته شده است. پس از کاسته شدن از سطح تنش‌ها در عراق، نیروهای حاضر در هیأت هماهنگی شیعیان رایزنی‌های خود با جریان صدر برای تشکیل دولت توافقی را کلید زده‌اند.

در همین ارتباط، عباس المالکی عضو ائتلاف دولت قانون تصریح می‌کند: اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص خروج نوری المالکی از هیأت هماهنگی شیعیان عاری از صحت است و نباید به آنها توجه کرد.

وی افزود: برخی رسانه‌ها با هدف منحرف ساختن افکار عمومی و نیز تحقق دستاوردهای سیاسی چنین شایعاتی را مطرح می‌سازند. از دیدگاه ما هیأت هماهنگی شیعیان قادر است فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان را تشکیل دهد. ما در حال حاضر مشغول رایزنی با گروه‌های سیاسی تأثیرگذار هستیم.

این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: ما رایزنی‌هایی را به منظور بازگرداندن جریان صدر به هیأت هماهنگی شیعیان انجام داده‌ایم. ما از بازگشت جریان صدر به این هیأت استقبال می‌کنیم تا بدین‌ترتیب بتوانیم فراکسیون بزرگ‌تر را تشکیل دهیم.

کد خبر 5357612 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق پارلمان عراق انتخابات عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین روسیه جنبش حماس افغانستان ایران عربستان سعودی انگلیس ترکیه ارمنستان جو بایدن مسکو هیأت هماهنگی شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود