Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱ مورد حادثه انفجار و خفگی ناشی از استفاده ناصحیح از وسایل گازسوز در استان روی داده است.

وی افزود: در این حوادث ۴۰ مورد به انفجار و آتش سوزی و یک مورد نیز گازگرفتگی منجر و در مجموع متأسفانه پنج نفر از شهروندان کردستانی جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: ۸۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از گازگرفتگی به دلیل نصب اشتباه دودکش و استفاده ناایمن از آن است.

فعله گری افزود: مهار نکردن شلنگ وسایل گازسوز به وسیله بست فلزی، غیراستاندارد بودن شلنگ، عدم استفاده از درپوش مناسب برای مسدود کردن شیرهای گاز، از دلایل بروز انفجار و آتش سوزی است.

وی به اشتباه برخی مشترکان مبنی بر استفاده از بخاری گازسوز بدون دودکش در منزل اشاره کرد و گفت: هیچ وسیله گازسوزی نباید بدون دودکش باشد، چرا که گاز مونواکسید کربن به راحتی در محل سکونت پخش شده و باعث ایجاد مسمومیت و خفگی می‌شود.

فعله گری عدم آگاهی و استفاده نادرست از وسایل گازسوز را مهمترین عامل بروز این اتفاقات عنوان کرد و یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد موارد خفگی ناشی از استفاده از دودکش نامناسب و مسدود شدن است.

وی با بیان اینکه مسیر دودکش باید از داخل دیوار عبور کرده باشد، گفت: دودکش باید یک متر از کف پشت بام ارتفاع داشته باشد و حتماً از کلاهک اچ (H) مانند برای آن استفاده شود.

کد خبر 5357648

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج گازگرفتگی شرکت گاز کردستان هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا زلزله خطبه های نماز جمعه کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص