Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:10:24 GMT

بسیج میدان و اثر عمل سیاسی گسترده دارد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۳۵۰۶

بسیج میدان و اثر عمل سیاسی گسترده دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه و یادگار امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: در بحران‌هایی که اوایل انقلاب ایجاد شد، ایشان با درایت و فهم سیاسی دقیقی که داشتند نیاز به یک نیروی مردمی و مکتبی احساس شد و امام (ره) این نیروی مردمی و مکتبی را پایه‌گذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیج یک نیروی نظامی نیست اما میدان و اثر عمل نظامی دارد، تصریح کرد: بسیج یک نیروی سیاسی نیست اما میدان و اثر عمل سیاسی دارد و یک نیروی چندبعدی است که برای تمام زمان‌ها تعبیر شده است.

بسیج مجموعه‌ای زنده و پویایی است

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: بسیج یک مجموعه زنده و پویایی است که دائم در حال به‌روزرسانی است و خود را با شرایط جدید و اقتضائات زمان منطبق می‌کند.

وی با بیان اینکه و در درون هیچ دولتی نبوده و وابسته به هیچ دولتی نیست بلکه وابسته به نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگرچه دولت‌ها هر کجا نیاز به کمک و همراهی داشتند بسیج با تمام وجود در بلایای طبیعی سیل، زلزله، کرونا و … پای کار بوده است.

رسولی با بیان اینکه بر این اساس بسیج بدون توجه به اینکه دولت‌ها چه نگرش سیاسی دارند و چه جبهه‌گیری نسبت به بسیج دارند، همواره در عرصه‌های مختلف داشته و دارد، گفت: اصل نظام برای بسیج مهم است و هر کجا نظام نیاز داشته باشد با جان و دل از نظام دفاع می‌کند.

بسیجیان هرگز به دنبال حقوق مادی نیستند

وی با بیان اینکه بسیجیان هرگز به دنبال حقوق مادی نیستند و در قاموس بسیج مادیات نمی‌گنجد، اظهار کرد: اگر بخواهیم با مادیات عمل بسیجیان را بسنجیم هیچ حقوق مادی نمی‌تواند پاسخگوی کار آنها را بدهد.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: اقدام بسیجیان در سیل و زلزله شمال و جنوب انجام دادند با معیار و مقیاس مادی قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: بسیج برای تفکر و نگرشی که دارد و برای اینکه اسلام زنده و پویا باشد با تمام وجود در این فضا قرار می‌گیرد.

رسولی با بیان اینکه بر این اساس بسیج در مقابل جهالت برخی افراد که می‌پندارند آنها حقوق دریافت می‌کنند با بزرگواری رد می‌شود، گفت: معاندین و معارضین هم تکلیفشان مشخص است، چون از بسیج زخم خوردند و نگذاشته‌اند اهداف خود را در کشور پیاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد هم به دلیل عدم شناخت بسیج حرف‌هایی می‌زنند که جاهل قاصر هستند، بر این اساس باید با این‌گونه افراد مدارا کرد و حوزه‌های کاری بسیج را برای آنها تشریح کرد تا یک قضاوت درستی از بسیج داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: از زمان رسول خدا تا به امروز معارضین و معاندین و زخم‌خورده‌های از مکتب نبوی مدام به اسلام اصیل سنگ‌پرانی کردند و تا زمانی که اسلام روی آرمان‌ها ایستادگی می‌کند این ضدیت‌ها وجود دارد.

وی خطاب به بسیجیانی که در عرصه‌های مختلف به ویژه برای مقابله با بیماری کرونا پای کار بودند، اظهار کرد: کاری که برای رضای خداوند انجام شود جز خدا کسی نمی‌تواند پاسخ آن را بدهد چراکه اقدام آنها تنها برای رضای خدا است.

رسولی متذکر شد: قطعاً اجر معنوی بی‌بدیلی در دنیا و آخرت خداوند به تمام آنها عنایت خواهد کرد و باید در برابر سختی‌ها و ناملایمت‌ها و برخی کم‌لطفی‌ها صبور بود تا انسان شیرینی عبادت را بیشتر درک کند.

کد خبر 5357667

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه البرز هفته بسیج بسیج هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا زلزله خطبه های نماز جمعه کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل یک نیروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج

نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام معلم در بسیج امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074438 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه