Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت صید ترال در دریای عمان و خلیج فارس اظهار داشت: تنها شناوری که در چابهار و دریای عمان در حال فعالیت است، کار تحقیقاتی انجام می‌دهد و چیزی در صید ترال وجود ندارد این درحالی است که این شناور هم دارای مجوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه در کارویژه مرز شورایعالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوزها به برخی کشتی‌ها برای صید ترال داده شود و آیین نامه اجرایی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف کرده‌اند، اما من کماکان معتقدم بایستی توافق صورت گرفته بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف 2 ساله صید ترال اجرایی شود. هر چند که این توافق سال بعد پایان می‌پذیرد.

وی افزود: اسناد متقنی دارم که برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند، بخش عمده‌ای از سهام آنها متعلق به چینی‌هاست ولی نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهند که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق آمارها حداقل 10 شناور گروه کشتیرانی کیش و... وجود دارند که چینی‌ها 49 درصد سهام آنها را در اختیار دارند؛ قطعا چینی‌ها برای صید ماهیان عادی به خلیج فارس و دریای عمان نیامده‌اند، نیت آنها صید ترال است. این در حالی است که آنها فعلا در صید ترال مشغول نیستند.

سعیدی گفت: با توقف صید ترال اقتصاد ماهیگیران در منطقه چابهار تکان اساسی خورده است، ولی انتظار داریم توافقی که مجلس با وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صدور مجوز صید برای صیادان بومی بوده، هرچه سریع‌تر اجرایی شود اما متأسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: صید ترال معین الدین سعیدی دریای عمان صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!

او تاکید کرد که مدتی است که آن فرد اعلام کرده مسائل را مطرح می‌کنم اما در نهایت چه چیزی گفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و بانک مرکزی صفر تا صد موضوع را می‌دانند موضع ما شفاف و افتخار این دوره است. چهار ماه زمان تحویل تعهد چینی‌هاست که پس از دریافت پیش‌پرداخت انجام خواهد شد. عده‌ای می‌خواهند کار در شهر انجام نشود اما انجام شد. منبع: اقتصادآنلاین

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902682

دیگر خبرها

  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟