Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:14:20 GMT

«نان گزیده‌ها» داستان یک مبارزه است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۳۹۷۰

«نان گزیده‌ها» داستان یک مبارزه است

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «نان گزیده‌ها ۲» شب گذشته با حضور جمعی از کارگران، دانشجویان، طلاب، اصحاب رسانه و مسئولان در فرهنگسرای شهر اراک اکران شد.

محمدرضا حاج محمدحسینی نویسنده و کارگردان این مستند در این مراسم عنوان کرد: تشکر می‌کنم از حضور کسانی که در مدت ۳ سال گذشته که مشغول تولید فیلم بودیم یار و همراه ما بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در تولید نان گزیده‌ها یک، ۱۰ نفر کمک کردند در نان گزیده‌های ۲، ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر درگیر بودند تا این اتفاق رقم بخورد.

وی ادامه داد: ابتدا کارگران پرچم این مطالبه گری را بالا بردند و در ادامه نخبگان حمایت کردند و اساتید دانشگاه، فعالان دانشجویی، اهالی رسانه، اساتید حوزه و طلاب در کنار کارگران و مسئله شهر و استانشان قرار گرفتند. اگر این جمع کنار هم نبودند شاید الآن هپکویی وجود نداشت و به جای کارخانه فعلی شاهد شهربازی یا مجتمع مسکونی بودیم.

حاج محمد حسینی بیان کرد: اراک زخم خورده مسائل مختلفی است، من به عنوان یک هنرمند وقتی صدای تظلم خواهی کارگران شهرم را شنیدم رسالت خودم دانستم که در میدان حضور پیدا کنم و صدای جامعه کارگری باشم.

وی گفت: نان گزیده‌های ۲ فقط یک فیلم نیست بلکه یک الگو و روش مطالبه گری است. مطالبه گری که در آن به کسی توهین نکردیم، شیشه‌ای را نشکستیم و به کسی تهمت نزدیم. ما دنبال حل مسئله بودیم و خدا را شکر تا حدودی حاصل شد.

این مستندساز تأکید کرد: این جریان مطالبه گری اگر ادامه داشته باشد درمان دردهای شهر و استان ما خواهد بود با این روش نه تنها در استان بلکه در کشور هم می‌توانیم مسائل بزرگی را حل کنیم.

حاج محمد حسینی در خصوص روند اکران این مستند، عنوان کرد: اکران‌های تخصصی را در جمع دانشجویان، حوزویان و نهادهای مختلف خواهیم داشت و مطالبه گری خود را ادامه می‌دهیم و نه فقط مسئله هپکو بلکه مسائل دیگری مثل آلودگی هوا را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: جریان‌های مطالبه‌گری نه تنها مانع فعالیت مسئولان نیست بلکه تسهیل‌گر مسئولیتهای این دوستان است اگر شهردار یا استانداری انتخاب می‌شود جریان‌های مطالبه گر به آنها کمک می‌کند مسائل شهر زودتر حل شود.

این کارگردان تآکید کرد: به مسئولان توصیه می‌کنم به جای اینکه جریان‌های اجتماعی را در مقابل خود ببینید آنها را در کنار خود و به عنوان بازوان قدرتمند خود ببینید و از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده کنند.

کد خبر 5357698

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک هپکو اراک فیلم مستند هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا زلزله خطبه های نماز جمعه کتاب و کتابخوانی کرمانشاه عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل مطالبه گری نان گزیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه امروز ۱۰ اردیبهشت، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسأله فلسطین یک مسأله جهانی و تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است، گفت: تا زمانی که مسأله فلسطین حل نشود، امنیت و ثبات پایدار در منطقه و جهان شکل نخواهد گرفت.

دریافت 46 MB

خبرنگار: اکرم احقاقی/ تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ 

دیگر خبرها

  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • داستان‌های ادامه‌دار ستاره عراقی؛ علی عدنان از ایران رفت!
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده