Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسین ایزدی معاون صنایع‌دستی مازندران با بیان برگزاری ششمین دوره داوری نشان مهر اصالت در استان، گفت: از حدود ۱۵۰ اثر رسیده به معاونت صنایع‌دستی، حدود ۹۰ اثر با معیار‌های مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار ارزیابی و بررسی شد.

او افزود: در این دوره داوری دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان و صنعتگران مازنی در رشته‌های متنوعی، چون هنر‌های چوبی، دست بافته‌ها، بافتنی سنتی، البسه محلی، پارچه‌بافی، چرم، نمد، میناکاری، فیروزه کوبی، سفال و سرامیک، حصیر و کوب، پاپیه‌ماشه، عروسک‌دوزی، زیورآلات، سنگ‌تراشی و سازسازی داوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه از این ۹۰ اثر ۴۴ اثر هنری به مرحله انتخابی داوری منطقه‌ای راه یافتند، گفت: صنایع‌دستی مازندران کسب ۶۴ نشان ملی مهر اصالت و ۱۲ نشان بین‌المللی یونسکو را در پرونده کاری خود دارد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی مازندران میراث فرهنگی مازندران گردشگری مازندران صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران