Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:32:55 GMT

۱۵ محکوم به قصاص در استان گلستان بخشیده شدند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۴۱۷۳

۱۵ محکوم به قصاص در استان گلستان بخشیده شدند

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان گلستان از بازگشت به خانواده ۱۵ محکوم به قصاص از ابتدای امسال در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهارداشت: پانزدهمین بخشش محکوم به قصاص که به تازگی در مینودشت اتقاق افتاد یک جوان متولد 74  ، فرصت زندگی دوباره پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جوان زمانی که 23 ساله بود مرگ یک نفر دیگر را رقم زد و حکم قصاص او در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی دادستان شهرستان مینودشت و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان گنبدکاووس، خانواده مقتول  بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند.

پیگیری چرایی صدور حکم قصاص برای یک محیط‌بان / متهم در خارج از منطقه حفاظت شده مرتکب قتل شد‌15 محکوم به قصاص نفس در استان البرز از اولیای دم رضایت گرفتند

آسیابی از درصد بالای سازش پرونده‌ها در استان هم خبر داد و گفت: از ابتدای امسال هم بیش از 72 هزار پرونده در شعب  شورای حل اختلاف استان تشکیل شده که نزدیک به 40 درصد این پرونده ها پس از رسیدگی، با پادرمیانی اعضای این شورا  به سازش طرفین ختم شده است  در حالی‌که میانگین سازش پرونده ها در کشور 34 درصد است.

وی به تلاش‌های دستگاه قضایی استان برای گسترش فرهنگ صلح و سازش و فراهم کردن بستر برای مشارکت اقشار مختلف برای پادرمیانی در حل و فصل اختلافات اشاره کرد و گفت: تشکیل هیئت های صلح یکی از برنامه های امسال ماست که تاکنون هیئت صلح اقوام ویژه قوم سیستانی، هیئت صلح آموزش و پرورش  ویژه فرهنگیان آغاز به کار کرده است و به زودی نیز سومین هیات صلح استان ویژه اهل سنت شرق گلستان در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محکوم به قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه لقمانی گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

لقمانی گفت: شعبه همچنین مالک هیزم های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093336

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ