Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بسیج نهادی فراجناحی و بدون هیچگونه محدودیت جغرافیایی است. با قوت گرفتن محور جهانی مقاومت، فرهنگ مقاومت و فرهنگ اسلامی در کشور های مختلف فراگیری روزافزونی دارد. ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران یک مرجع برای تمامی لایه های محور مقاومت است. بسیج با سرمایه مردمی و پرورش در فرهنگ ایرانی و اسلامی الگوی بارز این ایدئولوژی برای جهانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از نقشه‌های راه بسیج مربوط به همراه کردن نخبگان جهان اسلام با طرز فکر بسیج و بسیجی است. در همین رابطه خبرگزاری بسیج گفت‌وگویی با محمد علی مومنی‌ها معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

با کشورهای جبهه مقاومت در ارتباط هستیم

- یکی از وظایف ما این هست که تجربه بسیج را به مجموعه های مردمی در کشورهای مختلف جهان اسلام منتقل کنیم تا به امروز هم ارتباط نزدیکی به جهت اینکه اقشار ما با مجموعه های مختلف در جهان اسلام ارتباط بگیرند، رخ داده است. بسیاری به دنبال این هستند که بتوانند از این تجربه، الگو مدل بسیج استفاده کنند.

- ما با کشورهای جبهه مقاومت از جمله لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و مجموعه های مردمی که در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای فعالیت می کنند، در ارتباط هستیم.

- با متصل کردن تشکل های مردمی در داخل کشور یک فضای تعاملی و ارتباطی داریم. فضای این ارتباط یک فضای کاملاً آموزشی و در جهت انتقال تجربه است.

تبیین نظریه تمدن نوین اسلامی برای مخاطب غیرایرانی

- یکی از ماموریت هایی که ما برای معاونت بین‌الملل تعریف کرده‌ایم، " تبیین نظریه تمدن نوین اسلامی" برای قشر غیر ایرانی و مخاطب غیر ایرانی است. ما این بنا را داریم که ان شاء الله پرچمدار تبیین و ترسیم نظریه تمدن نوین اسلامی باشیم.

- دوره های آموزشی را برای مبلغان نظریه تمدن نوین اسلامی آغاز کرده‌ایم که ان شاء الله بتوانیم در یک بازه پنج ساله مربی و مبلغ اندیشه تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

عاملان ترور شهید سلیمانی را در فضای جدیدی پیگیری می‌کنیم

- ان شا الله بتوانیم با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان یک فضای جدیدتری را برای مسئله پیگیری عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس رقم بزنیم.

- کارهای ابتدایی انجام شده و ما در هر موضوع بین المللی که نیاز باشد حاضریم که اقدامات جدی‌تری از سمت بسیج برای پیگیری و مطالبه قصاص عاملان جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی انجام دهیم.

تشکیل اتحادیه‌های بین الملل در اقشار تخصصی بسیج

- یکی از مسائلی که در سند اعتلا توجه ویژه ای به آن شده است، مسائل بین‌الملل بسیج است. شاید تا به امروز به فعالیت‌های بین المللی بسیج، به طور کامل پرداخته نشده بود اما در سند اعتلا در بندهای زیادی اشارات دقیقی به فعالیت بین الملل بسیج شده است.

- ما باید بتوانیم که نخبگان دنیا را بسیج کنیم و شبکه‌سازی نخبگان جهان اسلام را که مطالبه‌ی حضرت آقا هم در دیدار با دانشجویان بسیجی بود را انجام دهیم.

فعال کردن مجموعه جهانی بازرگانان مسلمان

- در دو سال گذشته در معاونت بین الملل بسیج مجموعه ای را با عنوان "مجموعه جهانی بازرگانان مسلمان" فعال کردیم. این مجموعه یک مجموعه مردمی است.

- بسیاری از خارج کشور علاقه‌مند هستند که با جمهوری اسلامی ایران مبادله کالا داشته باشند اما به دلیل تحریم‌ها و دیگر مسائل سیاسی برخی از کشورها این ها موفق نمی شوند. یکی از کارهای مهم این مجموعه، این است که این تجار و بازرگانان خارجی را شناسایی کنند تا بتوانند ارتباط و مبادله کالا به کالا برقرار کنند.

اولویت بسیج، جهان اسلام و جبهه‌ی مقاومت است

- در یک فضای مردمی هیچ مشکلی در ارتباط، تعامل و همکاری با کشور های دیگر نداریم. اولویت ما کشورهای جهان اسلام و جبهه مقاومت هستند.

- کشورهای اروپایی، گروه‌ها و شخصیت‌هایی بودند که به دنبال رشد اخلاق در جامعه خودشان بوده اند. هر جایی که با مسائل بسیج هم راستا بوده و با این مسائل همپوشانی دارند و در حوزه های مختلف مثل مسائل علمی، فرهنگی و ورزشی همکاری می کنیم.

- در گذشته و در حال حاضر هم با مجموعه ها و کشورهای غیر اسلامی که مجموعه های مردمی بودند، نیز ارتباطاتی در زمینه های فوق داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهان اسلام ترور خبرگزاری بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولیفقیه در سپاه انصار استان همدان، گفت: مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محسن همدانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: اگر اخبار اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط نهادها انجام می‌شود، به هنگام نباشد جبهه دشمن دست به‌کار شده و زحمات افراد بی‌فایده می‌شود.

وی با تشریح جایگاه مهم اطلاع‌رسانی در فضای کنونی جهان درباره عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: شاید روزمرگی‌ها سبب شده توجه مردم به این عملیات بزرگ کم شود، اما بزرگی این عملیات به این است که حماس به عنوان یک گروه کوچک هفت ماه است که در حال مقاومت در برابر یکی از قدرت‌های نظامی منطقه است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان همدان با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی مردم غزه، درباره عملیات وعده صادق، افزود: از تمام اقصی نقاط کشور موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک شده و پادگان و پایگاه‌هایی که از آنجا اقدام به ترور فرماندهان ما کرده بودند مورد هدف قرار گرفتند.

وی با بیان تاریخچه شکل‌گیری هفته عقیدتی پرداخت و عنوان کرد: رهبر گروه فرقان فردی تحصیل‌کرده بوده و حتی تفسیر قرآن دارد، اما بیماری فکری و اعتقادی او سبب شد افراد بسیاری همچون شهید مطهری به شهادت برسند.

همدانی با بیان نظرات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیرامون آثار برجسته و مهم شهید مطهری و همچنین لزوم مطالعه آنها گفت: 124 جلد کتاب از شهید مطهری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف به جا مانده که به دلیل قلم روان و جذابی که دارند خواندن آنها، برای هر قشری مناسب است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا جمشیدپور، معاون عقیدتی سیاسی سپاه استان نیز با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: علت ماندگاری انقلاب اسلامی این است که مبنای تئوری و فکری آن مستحکم است.

وی با بیان اینکه در هفته عقیدتی و سیاسی 30 عنوان برنامه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کوهپیمایی خانوادگی نیروهای کادر سپاه و بسیج، برگزاری همایش حکمت مطهر، تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری 15 مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از مربیان جهادی، راه‌اندازی کانال‌های پاسخگویی به شبهات رایج در بین دانش‌آموزان، برگزاری لیگ‌های ورزشی، شرکت در نماز جمعه، برپایی نشست‌های بصیرتی و حلقات صالحین از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام