Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@17:30:41 GMT

مرور دستاوردهای عملیات «والفجر ۲»

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۴۳۷۳

مرور دستاوردهای عملیات «والفجر ۲»

منطقه عمومی «حاج عمران» از زمان عملیات «والفجر ۲» و تصرف ارتفاعات حساس منطقه توسط یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه مورد توجه بعثی‌ها بود و هر چند وقت یک‌بار عملیاتی برای اشغال این ارتفاعات طراحی و اجرا می‌شد.

تقریباً آخرین فعالیت‌های انجام شده در این منطقه به انجام عملیات«نصر ۹» باز می‌گردد که «لشکر ۶۴ پیاده» ارومیه از نیروی زمینی ارتش با چهار گردان به همراهی یک گردان از تیپ تکاور با آگاهی از حضور عناصر منافقین در کنار یگان‌های عراقی طرحی را آماده کردند تا با اجرای آن بتوانند تپه «شهدا» را بار دیگر تصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات اول آذر ماه سال ۱۳۶۶ با رمز «یا مولای شیعیان(ع)» در منطقه «اربیل» به مدت سه روز اجرا شد و در سوم آذرماه با موفقیت به پایان رسید.در این عملیات گردان‌های «۱۰۹»، «۱۱۷»، «۱۳۲»و «۱۹۸» لشکر ۶۴ پیاده و گردان «۷۹۵» تیپ «۲۵ تکاور» نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی یگان‌های توپخانه و هوانیروز قهرمان شرکت داشتند.

آزادسازی تپه شهدا در حمله اولیه توسط نیروهای ارتش ایران، کشته و زخمی شدن حدود ۱۸۰۰ نفر از عراقی‌ها به همراه ۸۰ نفر از منافقین و اسارت ۱۰۰ تن از آنها، انهدام سه دستگاه تانک و نفربر، ۱۹ عراده توپ، ۱۰ قبضه خمپاره‌انداز، ۶۰ دستگاه خودرو و بیش از ۴۵۰ قبضه انواع سلاح‌های سبک به همراه ۶ انبار مهمات از عراق و به غنیمت درآمدن تعداد فراوانی جنگ افزار سبک و سنگین و وسایل مخابراتی و مقادیر فراوانی از انواع مهمات از جمله دستاوردهای این عملیات به شمار می‌آید.

ایسنا/

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: بخش‌هایی از اراضی بایر و فضا‌های بی دفاع شهری در ناحیه سه این منطقه به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و انواع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود که برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن شناسایی نقاط آلوده، این مکان‌ها تسطیح و پاکسازی شد.

حسین اخگر پور افزود: با اجرای این عملیات، ۱۴ هکتار از اراضی منطقه ۱۹ در محدوده کوره‌های آجرپزی پاکسازی شد.

به گفته این مسئول ، در محل‌های پاکسازی و تسطیح شده، گشت زنی مستمر انجام می‌شود تا از تبدیل دوباره این محل‌ها به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و انواع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد