Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحبا: مشکل بیمه کارگران ساختمانی آستارا حل می‌شود/ پیگیری برای سرمایه‌گذاری در روستای ثبت ملی شده عنبران

غلامرضا مرحباء با اشاره به برخی اقدامات که زمان سرکشی به حوزه انتخابیه صورت می دهد، گفت: با برآوردی که از مشکلات روستاها داشتیم و با همراهی مسئولان محلی از تمامی روستاها سرکشی کردیم و مشکلات آنها احصا و پرونده های جداگانه ای تشکیل شد و گروهی هم روی آن کار می کنند تا با استفاده از امکانات استانی و شهرستانی و یا ملی این مسائل حل شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه راه های فرسوده و از بین رفته زیادی در منطقه وجود دارد، اظهار داشت: از محل اعتبارات شهرستانی و استانی حدود 8 میلیارد تومان برای بهسازی راه های روستایی در نظر گرفته و مقرر شد راهداری و بنیاد مسکن، پروژه های مربوط به حوزه های خود را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: همچنین با وزیر اقتصاد درباره بحث های کلان کشور صحبت شد تا مشکلات حوزه گمرک، مالیات و حمایت از تجارت در منطقه برطرف شود.

مرحبا در ادامه با اشاره به جلسه ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کرده است، عنوان کرد: در این جلسه موضوع بیمه کارگران ساختمانی مطرح شد که سهمیه هایی که داده شده بود منطبق با واقعیت نبوده و هم اکنون بیش از 800 نفر در نوبت هستند همچنینی در موضوع مسکن مهر چون هیأت های تسویه در این حوزه فعال هستند، مشکلات جدی وجود دارد که با وزیر مطرح کردیم، مشکلاتی نیز در حوزه تعاون ورزشی وجود داشت که به دلیل عدم نظارت از سوی این وزارتخانه دچار مشکلاتی شده بود که قرار بر پیگیری شد.

 

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه با اشاره به جلسه ای که با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار کرده است، یادآور شد: علیرغم اینکه آستارا یکی از قطب های گردشگری کشور است، سرمایه گذاری مناسبی در آن انجام نشده و فقط یک رئیس اداره داریم که هیچ امکاناتی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ملی روستای عنبران ثبت ملی به خاطر گلیم که 9 ماه پیش انجام شده، بیان کرد: اما هنوز سرمایه گذاری در این خصوص انجام نشده همچنین مشکلاتی در حوزه بازارچه های آستارا که خود جاذبه گردشگری محسوب می شود و هتلینگ داریم که باید برطرف شود تا 14 درصد رشد بیکاری که داشته ایم جبران شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آستارا قطب تولید و صادرات کیوی کشور است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان به کشت برنج مشغول هستیم اما برای حمل و نقل مشکل داریم همچنین بازسازی محوطه گمرک را در جلسه ای با وزیر مطرح کردیم تا هرچه سریع تر انجام شود.  

 

احمدی: حل مشکل زباله‌های سراوان که باعث نابودی تالاب انزلی شده نیازمند همکاری سه قوه است

محمدرضا احمدی سنگری  با بیان اینکه تلاش داریم تصمیمات کلان را در اولویت کار خود قرار دهیم اما در کنار آن به مسائل حوزه انتخابیه نیز رسیدگی می کنیم، گفت: گیلان دومین استان کشور به لحاظ فساد اداری است که بسیار تأسف بار است لذا با همکاری دیوان محاسبات و سازمان بازرسی تلاش داریم برخی از مدیران منطقه را جابجا کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سال ها است به صنایع استان گیلان هیچ توجهی نشده است، عنوان کرد: مجتمع صنعتی «پوشش» بیش از 4 هزار کارگر داشت که می خواستند آن را تبدیل به مجتمع مسکونی کنند که با ممانعت از این کار، طی هر سفر نظارتی به منطقه ای از آنجا بازدید می کنم و تا کنون 75 درصد پیشرفت کرده است. البته باید 400 دستگاه دیگر در این مکان راه اندازی شود تا به صورت مستقیم برای 800 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: شرکت ایران الکتریک 376 نفر سهامدار داشت و واگذاری بدون نظارت، باعث غیرفعال شدن آن شده بود که با حضور رئیس قوه قضاییه وقت، آقای رئیسی قرار شد به این موضوع رسیدگی شود از این رو دادگستری و دادگاه انقلاب نیز ورود کرده و دو نفر از این دو صنایع که باعث از بین رفتن این صنعت شده بودند،  دستگیر شدند.

 

احمدی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به شرکت ایران الکتریک کمک شود، عنوان کرد: 376 نفر سهامدار این شرکت باید به حقوق خود برسند و دولت کمک کند تا دوباره این صنعت راه اندازی شود همچنین در کنار آن شرکت های صنعتی دیگری نیز هستند که باید با پیگیری، راه اندازی و فعال سازی مجدد شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه با اشاره به اقداماتی که در بخش بهداشت و درمان، صورت گرفته است به مشکل زباله سراوان اشاره و بیان کرد: رشت، بندر انزلی و صومعه سرا مستقیما با این زباله ها و شیرابه ها در ارتباط هستند و بیشترین میزان سرطان و بیماری های مختلف را دارند. بیش از 35 سال است که سایت پسماند سراوان، زباله های 17 شهرستان را در خود جای داده و تبدیل به بزرگ ترین انبار زباله شده است. بلندترین درخت گیلان 35 متر است در حالی که اندازه ارتفاع دپوی زباله سراوان بالای 95 متر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس در هفته های گذشته به گیلان، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از تالاب انزلی بازدید کردند و متوجه نابودی آن و گیاهان آن شدند. سرمنشأ نابودی تالاب انزلی نیز همان زباله های سراوان است لذا اراده ای جمعی نیاز است که در این خصوص به قالیباف نامه نوشتم تا با یاری مجلس و قوه قضائیه و مجریه بتوانیم مشکل این زباله را برای همیشه برطرف کنیم.

 

فرخی میکال: حل آسیب‌های گردشگری لاهیجان با دعوت از معاون وزیر میراث فرهنگی/ تلاش برای معرفی لاهیجان به عنوان پایتخت چای

رسول فرخی میکال  با اشاره به اقداماتی که در جریان رسیدگی به مسائل حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: برای احداث میدان گیل لاهیجان، 50 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم و این پروژه تا کنون 63 درصد پیشرفت کرده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسیر پرخطر راه فرعی سیاهکل-دیلمان و دریافت 20 میلیارد تومان اعتبار از محل ملی برای آغاز به کار آن، عنوان کرد: محور بازکیاگوراب-سیاهکل نیز بسیار پرتردد بود که برای حل مشکل آن، در حال چهاربانده سازی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به درخواست ماده 56 برای پیوند اتوبان شرق گیلان از سنگر به سراوان، با دریافت 270 میلیارد تومان اعتبار، اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند 200 میلیارد تومان برای تملک اراضی هستیم که در این خصوص به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نامه نوشته ایم همچنین توانستیم 20 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه های روستایی شهرستان لاهیجان و 9 میلیارد تومان برای حوزه سیاهکل اختصاص دهیم.

فرخی میکال در ادامه با اشاره به اختصاص 76 میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب لاهیجان و 31 میلیارد تومان برای سیاهکل، یادآور شد: گیلان، استان پر آبی است اما روستاها تنش آبی دارند چرا که در جمع آوری آب های سطحی مشکل داشته ایم همچنین در حوزه جمع آوری پسماند نیز مشکل جدی داریم که قرارداد 8 میلیارد تومانی بسته شد و پیگیری کردیم تا 20 میلیارد تومان دیگر نیز دریافت شود تا پروژه به اتمام برسد.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برای افزایش ظرفیت آنتن دهی دو شهر لاهیجان و سیاهکل نیز اقداماتی صورت گرفت و مقرر شد برای 20 روستا دکل نصب شده تا مشکل حل شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات  در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: احداث بیمارستانی را با همکاری هوانیروز ارتش در حال پیگیری هستیم همچنین برای بیمارستان دیگری در منطقه که دارای دو طبقه است، در حال تهیه 30 دستگاه دیالیز و سایر تجهیزات پزشکی هستیم و  تجهیزات جراحی برای بیمارستان غدیر سیاهکل را نیز تأمین کرده ایم. به درمانگاه دیلمان نیز دستگاه رادیولوژی و دیالیز اضافه شده و تلاش داریم به بیمارستان تبدیل شود.

فرخی میکال در ادامه لاهیجان را عروس ایران دانست و افزود: صنعت گردشگری در این شهر در زمان شیوع کرونا آسیب دید که تلاش داریم برای حل مسائل میراث فرهنگی و گردشگری آن، جلسه ای با معاون وزیر در منطقه داشته باشیم تا ضمن بازدید برای حل مسائل آن مساعدت کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از یونسکو دعوت کرده ایم تا با بازدید از لاهیجان، این شهر را به عنوان پایتخت چای معرفی کند، خاطرنشان کرد: این اتفاق کمک شایانی به توسعه حوزه گردشگری خواهد کرد همچنین برای ثبت جهانی کاروانسرای تی تی اقداماتی انجام شده که قرار است ارزیاب آن به منطقه سفری داشته باشد.

بهروزی فر: فومن و شفت ظرفیت تبدیل شدن به شهر بدون بیکار را دارد/ فعال‌سازی پروژه احداث پل ورودی فومن بعد از 17 سال

خلیل بهروزی‌فر  با اشاره به اقداماتی که در زمان بازدیدهای نظارتی از منطقه صورت می دهد، گفت: پل ورودی شهر فومن یک پروژه ملی است که حدود 17 سال به دلیل تعلل و غفلت دولت ها غیرفعال مانده است لذا با پیگیری ها، فعال شده چرا که این پل مسیر ورودی ماسوله، دومین شهر توریستی دنیا است که برای این موضوع سه جلسه با وزیر جدید داشته ایم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه 4 پل بین روستایی در منطقه داریم که هر کدام آنها مشکلاتی دارد، عنوان کرد: این پل ها در جریان سیل سال 97 تخریب شده و پیشرفت بازسازی آنها بسیار پایین بوده است که یکی از آنها مربوط به منطقه توریستی قلعه رودخان است.

وی افزود: اکنون مردم روستاهای دو طرف پل به دلیل سختی رفت و آمد تحت فشار قرار دارند که در حال پیگیری برای حل مشکل آن هستیم. همچنین در منطقه شفت نیز دو پل وجود دارد که با پیگیری های انجام شده روند کار بازسازی آن فعال شده و با کمی اعتبار بیشتر به پایان می رسد تا در زمان سیلاب و بارش، مشکلی ایجاد نشود.

 

بهروزی فر در ادامه با بیان اینکه علیرغم اینکه شاخص های حوزه بهداشت و درمان در استان گیلان نسبت به سایر استان ها پایین تر است، اظهار داشت: اما با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نمایندگان استان، توانسته ایم شرایط خوبی  را ایجاد کنیم و اکنون شهرستان های فومن و شفت نسبت به گذشته وضعیت بهتری در حوزه بیمارستانی دارند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به زهکشی فاضلاب در شفت، یادآور شد: متأسفانه تا پیش از این، فاضلاب رودخانه ها و شهری به یک سمت شهر منتقل می شد که با اعتباری که دریافت کردیم، شهرداری شفت توانست با لوله گذاری، این مشکل را برطرف کند.

وی همچنین با اشاره به سابقه برنج کاری در منطقه ابراز کرد: بحث توسعه کشاورزی در ارتباط با برنج را داریم همچنین برای افزایش نوغان داری تلاش هایی کرده ایم و به دنبال این هستیم که چرخه ای در این راستا در دو شهرستان ایجاد کنیم تا از این محصول استراتژیک که به فراموشی سپرده شده و اخیرا احیا شده، در راستای اشتغال زایی استفاده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه پرورش ماهی و آبزیان و پرورش طیور نظیر، مرغ، اردک، غاز، بوقلمون و شترمرغ نیز از دیگر اقداماتی است که در منطقه صورت گرفته همچنین شفت منطقه ای است که گلاب گیری از چند سال پیش در آن آغاز شده و توسعه خوبی یافته است که با تمامی این اقدامات می توان این دو شهرستان را به شهری بدون بیکار تبدیل کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانه ملت نمایندگان استان گیلان مجمع نمایندگان استان گیلان مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان اعتبار ادامه با اشاره میلیارد تومان حوزه انتخابیه نماینده مردم تلاش داریم فرخی میکال زباله ها جلسه ای حل مشکل برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد

امتداد - سومین نشست صمیمی بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی عصر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت سال جاری، در سالن اجتماعات ساختمان آموزش برگزار شد.

به گزارش پایگاه بخری امتداد ، در این نشست الهام مدیر زارع معاون اداره کل حسابداری و امور سهام به ارائه گزارش جمع بندی شده در حوزه مشارکت کارکنان در پذیره نویسی سهام بانک، آتوسا کاملی معاون امنیت اداره کل امنیت و زیرساخت گزارشی از برون سپاری پروژه‌های BCMS –  ISMS و آزمایشگاه امنیت سایبری، سمیه صیقل اردکانی معاون اداره کل اطلاعات اعتباری گزارشی با موضوع جمع آوری اطلاعات تسهیلات، نسترن یزدانیان معاون اداره کل  بانکداری خرد و امور باجه ها گزارشی با موضوع باجه‌های روستایی و توسعه خدمات، محمد چلچراغی معاون سیستم های ستادی اداره کل تامین و نظارت بر سامانه های نرم افزاری گزارشی در حوزه بانکداری الکترونیکی و حسنا اسکندری معاون سرمایه انسانی اداره کل سرمایه انسانی و رفاه گزارشی با موضوع مسیر ارتقاء شغلی ارائه کردند.در ادامه برنامه پرسش و پاسخ با مشارکت معاونین در خصوص موضوعات مطروحه برگزار شد.
در پایان نشست دکتر شیری در جمع بندی مباحث مطروحه هدف از برگزاری جلسات را بهره گیری از ظرفیت ها و ایده های خلاقانه و جدید معاونین بانک در راستای بهبود روند امور و ارتقاء کمی و کیفی عملکرد بانک در حوزه های ستادی و اجرایی ذکر کرد که مشروح آن در بخش بعدی خبر ارائه خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد