Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:36:00 GMT

آغاز طرح خرید دام سبک و سنگین پرواری در یزد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۴۴۹۵

آغاز طرح خرید دام سبک و سنگین پرواری در یزد

ایسنا/یزد مدیر کل پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان یزد از آغاز طرح خرید بره و گوساله نر دام‌های پرواری استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی خبر داد.

«نادر سلیم» در این باره تصرزیح کرد: به دنبال اجرای خرید دام مازاد عشایری در قالب طرح خشکسالی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی و به منظور تامین ذخایر استراتژیک گوشت قرمز، طرح خرید بره نر و گوساله نر پرواری شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه پس از انجام هماهنگی لازم با سازمان‌های مرتبط و حسب دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی کار خرید دام زنده از دامدار انجام و بر مبنای دستورالعمل‌های کنترل کیفی و بهداشتی نسبت به کشتار، بسته بندی، انجماد و ذخیره سازی اقدام خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان با بیان این که وزن گوساله نر پرواری قابل خرید حداقل ۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر ۷۵۰ کیلوگرم تعیین شده است، اظهار کرد: قیمت خرید به ازای هر کیلو وزن زنده ۵۹ هزار تومان محاسبه می‌شود و مبلغ ۵۰ هزار تومان به صورت نقدی و معادل ۹ هزار تومان خوراک دام آماده(کنسانتره) به مقدار ۲.۲ کیلوگرم بدون اخذ وجه به دامدار تحویل داده خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: وزن بره نر پرواری قابل خرید حداقل ۴۰ و حداکثر ۵۵ کیلوگرم و قیمت هر کیلو وزن دام زنده ۶۲ هزار تومان تعیین شده است که مبلغ ۵۳ هزار تومان نقدی پرداخت خواهد شد و مابقی در قالب خوراک آماده دام تحویل دامدار خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، در اجرای این طرح معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه دامداران استان و تعاونی‌های دامداران شهرستان‌ها در  برنامه‌ریزی و هماهنگی انتقال دام به کشتارگاه و زمان بندی و نوبت دهی به دامداران همکاری می‌کنند و نمایندگان این دستگاهها در امر نظارت بر خرید و کشتار حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهادکشاورزی يزد خرید دام هزار تومان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب