Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر حضور و اقدام به موقع بازرسان در موضوعات شهری برای پیشگیری از فساد و صیانت از حقوق مدیران، کارکنان و شهروندان گفت: رفتار بازرسی در بحث برخورد با فساد یک رفتار عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است.

به گزارش ایسنا، داود گودرزی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران که عصر روز شنبه ۲۹ آبانماه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج به وظیفه اصلی سازمان بازرسی در بررسی عملکردها و نحوه فعالیت مدیران نسبت به قوانین، مقررات، آیین نامه ها و شرح وظایف تعریف شده اشاره کرد و گفت: لازمه اقدام مناسب و هوشمندانه‌ در جلوگیری از تخلفات، خطاها، ترک فعل ها، نقص عملکردها و سایر موارد، حضور مدیران به روز، دقیق، منظم و اهل تعامل و تدبیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرق بازرسی با سایر مجموعه های نظارتی که نقطه قوت این سازمان نیز به حساب می‌آید این است که بازرسی می تواند در حین انجام عمل، جلوی یک رفتار، قرارداد و یا اقدام نامناسب را بگیرد و این موضوع باعث اقتدار بازرسی می شود و کمک می کند بازرسی به جایگاهی که شایسته آن است برسد.

او تاکید کرد: بازرسی در حین اینکه اهل تعامل، تواضع و همراهی است، اقتدار و اعتدال هم دارد. بازرسی منظم است، دقیق رفتار می‌کند، حرف کارشناسی شده می زند و امورات را جدی می‌گیرد.
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران در ادامه مسئله جلوگیری از فساد و ارتقای سلامت اداری را  مورد توجه قرار داد و گفت: ما باید عملکردها را بررسی کرده، جلوی کارهای غلط را بگیریم و باعث ارتقای کارآمدی بازرسی شویم و هم هوشمندانه از انجام فساد و تخلف پیشگیری کنیم.

گودرزی یکی دیگر از وظایف بازرسی را تغییر برخی از نگاه‌ها نسبت به شهرداری عنوان کرد و گفت: ماموریت اصلی ما این است که به عنوان چشم تیزبین شهرداری جلوی فساد را بگیریم و تلاش کنیم تصویری که از شهرداری در اذهان مردم شکل می‌گیرد، مجموعه ای خدوم، دلسوز و پاکدست باشد.

سرپرست سازمان بازرسی تصریح کرد : بازرسی علاوه بر آنکه تلاش می کند با تدبیر، طراحی و هم اندیشی امکان وقوع تخلف و فساد در آینده را از بین ببرد، در برخورد با مفسدین، متخلفین و کسانی که در گذشته ترک فعل کرده اند نیز جدی و مصمم است و اگر محرز شود تخلفی صورت گرفته و حقی از بیت المال، شهرداری و مردم ضایع شده است حتما با آن برخورد قاطع و محکم می‌کند.

او با بیان اینکه رفتار بازرسی در بحث برخورد با فساد یک رفتار عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است، اظهار کرد: ما نمی خواهیم سیستم را قفل کنیم و مانع از کار مدیران اجرایی شویم، بلکه بازرسی با حضور و اقدام به موقع در موضوعات می خواهد از بیت المال و حقوق مدیران، کارکنان و شهروندان صیانت کند.

گودرزی بر هماهنگی بازرسی، حراست و سایر دستگاه‌های نظارتی در یک محور مشخص تاکید کرد و افزود: این دو مجموعه هم راستا با یکدیگر تلاش می کنند تا به عنوان بال‌های نظارتی شهرداری ماموریت های خود را در چارچوب حدود و اختیارات تعریف شده انجام دهند و مسئله اصلی هر دو نهاد نیز کمک به مردم و مبارزه با فساد است.

بنا براعلام سایت  شهر سرپرست سازمان بازرسی در ادامه موضوع نگهداشت شهر را به عنوان اولین ماموریت مهم شهرداری در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار داد و بیان کرد: وظیفه بازرسی در این طرح، نظارت دقیق و درست بر کمیت، کیفیت و زمان انجام کار است تا این عملیات با موفقیت به سرانجام برسد و نتیجه کار برای شهروندان ملموس باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران سرپرست سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند