Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، میثاق گودرزی اظهار کرد: همکاری خوبی در زمینه فرهنگی و اجتماعی به خصوص در بخش‌های تاریخ پژوهی، برگزاری نمایشگاه‌های اسنادی و مناسبتی و برگزاری وبینارهای علمی و آموزشی بین این مدیریت و شهرداری همدان وجود دارد که امیدواریم مثمر ثمر بوده و تاثیر مثبتی بر ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا و به درخواست شهرداری همدان مجموعه نفیس ۶۵۰ جلدی از کتب منتخب واسپاری کتابخانه ملی ایران به شهرداری همدان اهدا شد تا در کتابخانه های مستقر در فرهنگسراها و مجتمع‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

 مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد: با توجه به جایگاه تخصصی و حمایتی کتابخانه ملی ایران و استقرار مدیریت غرب کشور این سازمان در استان همدان، طی یک سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی روستایی و شهری به خصوص در مناطق محروم اهداء شده است.

وی افزود: سیاست "اهداء کتاب اهداء دانایی" با شعار "کتاب در حرکت" یک مسیر فرهنگی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سعی بلیغ در تقویت بنیه عقلانی جامعه و ارتقاء خرد جمعی دارد.

گودرزی اضافه کرد: در جهان امروز نقش و نیروی اجتماعی فرهنگ به مراتب افزونتر شده است، بنابراین ضرورت هماهنگی و همسویی دستگاه های فرهنگی و برنامه ریزان استان با نیازهای فرهنگی جامعه بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان اهدای کتاب کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است